ganilsen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hallo. I den senere tid har pc'en min hatt en liten happy hour hver gang jeg spiller et spill. Spiller, eller prøver å spille, BF2 og GTA San Andreas men etter 5-15 min så restarter pc'en helt uten grunn. Har lagt inn allt av nyeste drivere, lagt inn spilla på nytt og gjort allt jeg kan gjøre. Pc'en er også stabil som fy til allt annet jeg bruker den til. Har også prøvd å klokke ned pc'en til stock uten at det hjalp noe serlig. Tror ikke at verken cpu eller gpu blir for varm, men noe rart er det. Pc'en består i korte trekk av 3000 754 cpu og hk, 6600GT og 1gig minne. Noe mer dere lurer på så er det bare å spørre, men denne pc'en er ubrukelig til spill atm så det hadde vært fint å fått den til å virke. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hva slags psu drives pcen av?har du evnt. prøvd nyeste skjermkort/hk drivere? Lenke til kommentar
Cevon Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det kan jo hende at du ikke har koblet til strøm til skjermkortet ditt da, hvis den trenger det?!? Lenke til kommentar
indate Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Han skrev han hadde lagt inn alt av nyeste drivere Men forbanna rart den ikke klikker i 3dmark. Men gå inn i registeret og rediger på den stringen som gjør at blåskjermen som egentlig kommer blir ståendes og ikke maskina restarter av seg selv automatisk, så kan du se hva som er galt der / evt. søke etter feilkoden på google Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 La inn de nyeste driverne til skjermkort og hovedkort i går. Og bios. PSU'en er en enermax 485w noisetaker eller noe så den burde klare belastningen. Men som indate nevnte så funker 3d mark fint. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 La inn de nyeste driverne til skjermkort og hovedkort i går. Og bios. PSU'en er en enermax 485w noisetaker eller noe så den burde klare belastningen. Men som indate nevnte så funker 3d mark fint. 5139400[/snapback] Er det koblet strøm til skjermkortet? Mange glemmer dette og pc'n restarter seg i spill. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Ja, det er koblet strøm til skjermkortet. Har kun prøvd med 1 plugg men tipper den virker. Men en annen ting som er rart er at før jeg patchet BF2, så gikk den bare ut til skrivebordet. Men nå som jeg har 1.03 patchen så restarter den. Men takker for alle svar sålangt. Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 du jeg hadde samme problemet når jeg spilte bhd. etter noen minutter så bare restartet pc'n. avinstallerte spillet, drivere, re-installerte directx, men til slutt var det format c: som gjorde susen Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Var sånn før jeg reinstallerte, byttet til ny systemdisk for ikke så lenge siden. Men jeg har spilla liggende på en annen disk, men de har blitt lagt inn på nytt. Den eneste som er tatt vare på er savegames. Lenke til kommentar
Geekzor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Er graf.kortet ditt et aOpen GeForce 6600GT? i så fall er det ikke usansynli at det er hele problemet. jeg har hatt 2 av disse å begge har vert feil på som har ført til restarting av dataen ved spilling. skaff nytt graf.kort ;D Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Det er et leadteck, kansje prøve og feilsøke litt med det da. Har begynnt å lure på om det kunne vært hk skjønner du. Men skal teste skjermkortet i en annen pc og se hva som skjer. Takk for tipset. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Testet i går med et annet skjermkort, X800XT, og problemet er her fremdeles. Kan det være minne eller hk? Eller virker det som driver/software problem. Lenke til kommentar
thans Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har vært borti akkurat samme problem uten å bli helt sikker hva det kommer av. Hos meg var det slik at jeg kunne kjøre eldre spill (Project Entropia for eks.) uten problem, men med en gang jeg prøvde noe nyere (Chronicles of Riddick) restartet maskinen. Har du noen andre kort installert i pci-slottene enn skjermkortet? Prøv å ta de ut og sjekk om det gjør saken noe bedre. Jeg hadde et trådløst nettvekskort som jeg tok ut i dag og har ikke opplevd noen krasj siden. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Har ingen andre kort i pc'en, kun skjermkortet atm. Skal prøve å teste med annen ram for å sjekke om den kan ha noe med det og gjøre. Jeg kjøpte en raptor disk for litt siden og den er jo sata. Resten av diskene mine er pata og spillet er innstallert på d:. Men skal vel ikke kunne påvirke noe det? Litt tåpelig det siste spørsmålet, men jeg skjønner virkelig ikke hva som kan være galt nå folkens. Får sende mail til Gigabyte igjen da, og høre hva dumt de svarer denne gangen. :S EDIT: Mener å huske at GTA klikket før jeg byttet disk, men ikke BF2. Endret 21. november 2005 av ganilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå