carl-kr. Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hei! jeg har to rare streker tvers over skjermen min. strekene er grå/svarte og ikke særlig tydelig,men når man har fått øye på de ser man de hele tiden. hva kan dette komme av?? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Dersom det er en "aperture-grill" skjerm du har så er det trolig de to tynne ståltrådene som holder griller fast du ser. Dette er to tynne linjer som går horisontalt over skjermen. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 disse strekene går vanrett over skjrmen..ser de tydligs når jeg har en lys bakgrunn som her på HW feks. irriterende. det er en 3 år gammel sony trinitron. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Trinitronskjermer har disse trådene. Hvis du ikke har lagt merke til dem tidligere, så er det fordi du ikke har sett dem. -KJ Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 så disse strekene skal være dær?? rart.... må jo irritere vettet av folk! ser de hele tiden nå når jeg har sett dem. har ikke hadd skjermen siden den var ny. overtok den etter et nedlagt firma. men, men ...det er vell ikke noe å gjøre med det. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har trinitron jeg også. La ikke merke til strekene etter en ukes bruk av skjermen =0) Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 hehe okey, merket det etter 2 dager...spillte mye de to første dagene jeg hadde skjermen og da ser man de jo ikke hvorfor har trinitron disse strekene? aldri vært borti det før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Trinitron's explained http://www.epinions.com/cmd-review-68E6-12...21-3839F1FF-bd4 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Hm, skjønner ikke helt hvordan det kan ha tatt så lang tid før dere har merket de. For min del merket jeg det med en gang, og etter hvert ble jeg uoppmerksom på det. Tok vel noen uker men. ... og ja, det er en stabiliseringsmetode brukt av alle CRT-skjermer som bruker aperture grille, det skal være der (det er vel stort sett bare Sony som produserer billedrørene, men Eizo har vel brukt de en del i sine skjermer, noen flere også kanskje?). Endret 11. november 2005 av CAT-scan Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Trinitron var vel Sony mens Diamondtron var Nec/Mitsubishi's tilsvarende teknologi. Morsomt aa slaa slike skjermer i sida og se bildet danse rundt. Da kan man ofte se effekten av de to vaierene og - bildet sitter stabilt rundt dem mens det beveger seg sidelengs midt i mellom dem. Trinitron lager ogsaa ofte veldig fine vertikale streker sammenligna med CRT. Syntes jeg ihvertfall naar jeg brukte slike skjermer (LCD naa). - Per Christian Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Grunnen til at ikke alle legger merke til det med en gang, kan godt være fordi synlighetsgraden og tykkelsen av trådene varierer med prislappen Hadde en Eizo T965 (aperture grill) som hadde disse trådene. Og det var ærlig talt ikke et problem. Sortnivå på LCD skjermene mine nå er langt større problem f.eks. Angående fine vertikale streker, litt artig du nevner det Flippo fordi jeg hadde totalt motsatt erfaring. F.eks. når det gjaldt klarhet på tekst var alltid shadowmask tydeligere og mer behagelig å lese, mens når det gjaldt kontrast og farger var aperture grill bedre igjen. Kjørte derfor 2x21" av hver type Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har de 2 strekene på min Digital 17" også =\ ble vant til dem etter en uke, så var ikke noe stress.. Har Panasonic PanaSync SL 95 i bruk nå Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Grunnen til at ikke alle legger merke til det med en gang, kan godt være fordi synlighetsgraden og tykkelsen av trådene varierer med prislappen Hadde en Eizo T965 (aperture grill) som hadde disse trådene. Og det var ærlig talt ikke et problem. Sortnivå på LCD skjermene mine nå er langt større problem f.eks. Nei, det var jo aldri noe problem, men det er vanskelig å unngå å legge merke til den første gangen man har et lyst skjermbilde på skjermen. Samme hvor dyr skjerm det er snakk om mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå