Gjest orden Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har du prøvd å skifte kanal på den og se om det blir mer stabilt? -KJ Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis det ikke er andre nett i nærheten kan du prøve kanal 6. Opplever at dette ofte gir de beste resultatene. -KJ Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har også en slik router, kjører DD-wrt firmware. Men hos meg så blir alle "limited connections" altså det står at man ikke får ip. Dette skjer om natten når vi har på torrents og andre ting. Veldig irriterende å miste internet i løpet av natta. Eneste løsning for å få nett tilbake er å ta strømmen ut og inn. :S Lenke til kommentar
rayhan Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har nettopp satt opp eit nettverk med Linksys WRT54G, men opplever "litt" ustabilheiter. Frå routeren til dei to maskinene som for tiden er på nettverket, er det maks 5 meter. Signalstyrken er forsåvidt rimeleg god, men hastigheiten går opp og ned heile tida, før ein av klientane dett ut. Begge to dett som regel aldri ut samtidig. Internettet går fort, når nettet først er oppe. Eg har Telenor ADSL med Topcom Xplorer 571BT som er satt til bridgemode. Så der opplever eg ingen nedtur (som eg veit om). Det som eg iallfall har lagt merke til, er at viss eg skal kopiere filer frå ei maskin til den andre, trådløst, så er sjansen for at nettverket dett ut heller stor. Så kanskje trafikken til eine maskina påvirka den overalle trafikken? Har eit anna nettverk med WRT54G ein anna plass, men har ikkje opplevd problem med det der. Og ser ikkje grunn til at det skulle vere forskjellig her, er ingen betongvegg eller støykilde mellom maskinene og routeren. Kva kan problemet vere? Instillingar? Andre tips? 5135990[/snapback] Sjekk om du kjører ad-hoc nettverk eller AccessPoint (AP). Sett innstillingene til AP, dvs at all kommunikasjon skjer direkte mellom base og pc. /rayhan Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Slå av windows Zero Configuration. Kjør produsentens SW istedet Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Sjekk om du kjører ad-hoc nettverk eller AccessPoint (AP). Sett innstillingene til AP, dvs at all kommunikasjon skjer direkte mellom base og pc. /rayhan 5137252[/snapback] Du vet det at Ad-Hoc bare fungerer direkte mellom to enheter? Uten å kjøre AP så ville han da ikke ha mulighet til å komme på nett med de maskinene i det heletatt... -KJ Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg har tilsvarende problemer, se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...st=0&p=5152034& Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå