Aquabat Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Sliter med ei linje fra Telenor som lever sitt eget liv, og har dermed funnet det for godt å disconnecte seg selv ved gjevne mellomrom. Jeg leter altså etter et program som kan overvåke og fastslå når og hvor lenge linja detter ned, trafikk inn og ut og gjerne med grafisk grensesnitt (dog intet krav). Programet må være for windows og gratis (trial går også). Noen der ute som sitter med gode forslag? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 MRTG gratis men kan være skremmende for folk som er vant til at alt kan konfigureres via ett grafisk vindu. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hm.. netlimiter... der kan du se hvor mye båndbredde hvert program bruker, du kan også trykke på ALLE, og få en grafisk fremstilling av hvor mye alle programmene bruker... hvis linja faller ut mens du laster ned vil du f.eks se at grafene (en for download og en for upload) ikke tegnes lenger... (hvis du har to routere, pass på at det bare er en som gir ut Ip-adresse (er DHCP server), hvis begge er det vil det kolappse hvert 20 min eller noe sånn..) Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 hm.. netlimiter... der kan du se hvor mye båndbredde hvert program bruker, du kan også trykke på ALLE, og få en grafisk fremstilling av hvor mye alle programmene bruker... hvis linja faller ut mens du laster ned vil du f.eks se at grafene (en for download og en for upload) ikke tegnes lenger... (hvis du har to routere, pass på at det bare er en som gir ut Ip-adresse (er DHCP server), hvis begge er det vil det kolappse hvert 20 min eller noe sånn..) 5135979[/snapback] Problemet med netlimiter er at det ikke har en funksjon for historie/logg, og litt av behovet mitt er å kunne sjekke når og hvor lenge jeg ble disconnected når jeg står opp om morran eller kommer hjem fra universitetet. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvis du kan litt programmering er det ikke vanskelig å lage et program som pinger en server med et fast intervall, og lagrer mislykkede ping. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) (Blæh! Dobbelpost! Så treig serveren er idag!) Endret 11. november 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Hvis du kan litt programmering er det ikke vanskelig å lage et program som pinger en server med et fast intervall, og lagrer mislykkede ping. 5137382[/snapback] Vel, i og med at jeg kan mindre programmering enn hva Kristin Halvorsen kan økonomi, sier det seg selv at forslaget er, for mitt vedkommende, utelukket. MRTG gratis men kan være skremmende for folk som er vant til at alt kan konfigureres via ett grafisk vindu. Tok en titt på det, og skremmende var faktisk et veldig dekkende utsagn... Ikke helt nede på mitt nivå, med andre ord. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 IPCheck Server Monitor 4 er et program som brukes til å sjekke oppetid på servere/nett etc, og bør jo egentlig kunne brukes. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Et søk på monitor server uptime gir mange svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå