Abruzzi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei. Kan noen hjelpe meg med å redde harddisken min? Den forrige datan streika og vil nå sette over harddisken i broren min sin slik at jeg kan legge over bildene til han. Er det mulig? I såfall hvordan? Er det bare å plugge den inn? Lenke til kommentar
enema Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 det er bare å plugge den inn, ja bare dere kjører på samme windows(eller linux)-versjon så skulle det gå greit... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ja begge har windows xp home. Legger den seg som en egen stasjon da? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Sjekk Master/Slave jumper dersom den skal koblast på same ledning som ein annan harddisk eller cd/dvd. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ta ut strømkontakten, koble den til, og se hva som skjer. Hvis det ikke virker, skru av maskinen, ta ut strømkontaket av maskinen før du kobler den fra igjen, og utforsker mer. Du ødelegger ikke noe hvis det ikke virker. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Sjekk Master/Slave jumper dersom den skal koblast på same ledning som ein annan harddisk eller cd/dvd. 5135810[/snapback] Hva er det og hvordan gjør jeg det? Ta ut strømkontakten, koble den til, og se hva som skjer. Hvis det ikke virker, skru av maskinen, ta ut strømkontaket av maskinen før du kobler den fra igjen, og utforsker mer. Du ødelegger ikke noe hvis det ikke virker. 5135848[/snapback] Betryggende å vite. Skal teste ut litt senere. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Sjekk Master/Slave jumper dersom den skal koblast på same ledning som ein annan harddisk eller cd/dvd. 5135810[/snapback] Hva er det og hvordan gjør jeg det? Jumper setting er vanligvis vist på klistremerke på harddisken. Eventuelt kan du gå inn på heimesida til harddiskfabrikanten og finne oppsettet. Lenke til kommentar
enema Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 dette er master/slave-jumperne oversikt/guide er som regel klistret på harddisken, som på bildet... om din kjære brors harddisk er "master" må din settes som "slave" Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Denne tråden er feilpostet da vi har en egen kategori for lagringsmedier. Trådstarter bes gjøre seg mer kjent med de ulike delene av vårt forum for å hindre at slik feilposting skjer igjen, samt opprette ny tråd i rett kategori . Tråd stenges pga feilposting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg