Gå til innhold

Spare budgett pc

sticky

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en burk til en kamerat... Skikkelig sparebudgett!! har sett på: Microstar Mainboard Socket-A nForce420 ATX VGA Audio LAN 3xDDR

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Gjerne noe billigere å... men dette hadde integrert gf2 å lan... har i tilfelle et pci gf 2 kort jeg kan sette inn i stedet på et anne hk

Tenkta da på et midi tower til en 500 spenn å en athlon xp 1600 eller 1700+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å komme med tips når du ikke sier hva som skal i maskinen, eller hva den skal brukes til. Hovedkortet tror jeg er ok; i hvert fall billig med tanke på at du får mye integrert.

Eneste tipset jeg har er å lese gjennom denne tråden. Litt prat om hovedkort med mye integrert og hvor stor strømforsyning. Hvor viktig det er med fine, kabinett, mus, tastatur osv.

Lykke til uansett. Mye enklere å hjelpe hvis du kommer med et helt oppsett, sier hva det skal brukes til osv. :smile:

Lenke til kommentar

Skal brukes en del til spilling å internett... man han som skal ha den er ikke så kravstor.. med tanke på at han ahr hatt en p2 350 til nå.. å et pci gf2 skjermkort. så du mener hk'et holder klart mål?

skal ikke ha så mye annet i.. bruker cd romen,tastatur, mus å andre ting fra den gamle burken

tenkte på noe sånn som:

MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce420 ATX VGA Audio LAN 3xDDR 1095,-

AMD CPU Athlon XP 1700 1.46GHz Socket A 266FSB Tray, AX1700DMT3C 685,-

APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

550,-

IBM Harddisk 61.4GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 120GXP, IC35L060AVVA07 775,-

og

--------------------------------------------------------------------------------

CHIEFTEC Case Midi ATX Tower 300W, TG-10W 695,-

eller

Noname Case Midi ATX Tower 350W Black OEM , 12962

539,-

tilsammen ca.3600

Har cpuvifte fra før...

tror ikke jeg har glemt noe nå..

Lenke til kommentar

Vel, siden ingen andre svarer..;

Det ser jo ut som om du har rimelig bra peiling på hardware da. Maskinen er helt ok den.

MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce420 ATX VGA Audio LAN 3xDDR 1095,-

Om hovedkortet er bra kan jeg ikke si med sikkerhet, men det er dette jeg har anbefalt til en venn som skal kjøpe billig-PC til søstera si. Under anbefalinger her på hw.no så er akkurat det kortet anbefalt til en budsjett-PC. Regner med at det er bra. Selv ville jeg aldri kjøpt et hovedkort med alt integrert, men det fungerer. Skjermkortet er jo ikke spesielt bra (GeForce2MX), men du kan jo oppgradere senere. For så vidt jeg ser så er det 1xAGP og 5xPCI..

AMD CPU Athlon XP 1700 1.46GHz Socket A 266FSB Tray, AX1700DMT3C 685,-

Denne prosessoren duger i alle fall bra i forhold til pris!

APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

550,-

Bra ram..

IBM Harddisk 61.4GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 120GXP, IC35L060AVVA07 775,-

Noen vil kanskje anbefale å ikke kjøpe IBM, men den nye 120GXP-serien er i alle fall mye bedre enn tidligere serier. Sats på det du, hvis du da ikke vil gå over til noe litt dyrere som WD. (etter at min gamle(!) IBM-disk dødde, så har jeg fått fordommer mot IBM, og kjører bare WD. Så egentlig bør du ignorere mine HD-tips!?)

CHIEFTEC Case Midi ATX Tower 300W, TG-10W 695,-

Noname Case Midi ATX Tower 350W Black OEM , 12962

539,-

Av kabinett må du velge som du vil. Bare ha minst 300W, så er du sikret. Har ikke prøvd Noname, men Chieftec er i alle fall kjent for å ha gode løsninger og er veldig gode kabinett. Selv har jeg et sølvfarget..

Altså, maskinen er helt ok, og du må selv bestemme om du vil gå ett hakk opp i pris. Skal fyren spille, så hadde det jo vært artig med et litt bedre skjermkort. Men det nåværende holder jo til CS og litt sånn, men GTA3+++ vil hakke.

Som sagt, du har nok peiling til å gjøre forandringer. Ville surfet en tur innom http://www.hardware.no/anbefalinger/ - ellers synes jeg det ser bra ut. Lykke til! :smile:

PS. Ser ut som om prisene dine er fra PSData. Det er smart av deg. Har de varene på lager, så har du dem innen 2-3 dager, og kundebehandlingen er upåklagelig. Naboen bestilte akkurat skjermkort fra Komplett; etter 1,5 uke så er det på vei i posten.. jee...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...