SkinnyT Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Heisann, trenger litt hjelp til å finne et program som kan monitore uploaden til hver enkelt som er koblet til et trådløst nettverk. Tror det er rundt 10+ hustander som deler på en 12/1.5mbit linje og det er noen som er ivrig bruker av diverse bittorrent programmer uten å ha upload limiter på.. Det går så treigt nå at jeg tror jeg kreperer! Hadde vært evig takknemlig hvis noen kunne funnet et sånt program. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har ikke testet det selv men har hørt positive ting om PeerGuardian. Ciao Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Om du er admin på router'n kan det hende du greier å slenge på en sperre per aktive bruker, men det er mer en tanke fra min side. Burde gå an! Lenke til kommentar
Wey-Anders Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Du kan jo bruke pc'n din som ruter, og sette på et port-filter Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) For å finne ut det må du enten ha adgang til routeren. Hvis routeren ikke har mulighet til å hvis hvem som er koblet opp hvor, må du koble deg inn på uplinken. Kan gjøres enten med en hub, eller ved å sette PC i mellom med to nettverkskort. Dermed kan du sniffe inn litt trafikk med f.eks http://www.ethereal.com/ Merk at Datatilsynet ikke er så glad i noen av disse fremgangsmåtene. Dette er likestilt med telefonavlytting. Endret 11. november 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Takker så masse for tips, skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå