Too Tall Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hadde tenkt å kjøpe meg en ny reciever pluss en subwoofer, men det med et lavt budsjett (ca. 4000) Jeg er helt nesten helt ny og trenger hjelp. Noen forslag? Hadde tenkt på Eltax AVR-800 Receiver og Yamaha YST-SW015. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hadde jeg vært deg hadde jeg IKKE kjøpt eltax da det er billig merke og levere ikke engang i nærheten av oppgitte verdier i watt.. Leste en eller annen plass at med alle kanaler i drift så leverer den maks 25 watt per kanal som er veldig lite... Ville heller kjøpt meg en god receiver til 4K og glemt subwoofern inntil du får bedre budsjett... btw, subwoofer'n du nevnte er heller ikke særlig bra.. Lenke til kommentar
Jan A M Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Enig med Knudre, kjøp reciever først og glem sub inntil videre. I prisklassen 4-5000kr får man brukbare for ikke å si meget gode recievere for pengene. Det finnes flere kandidater som er gode, blant annet; Yamaha, Pioneer, Onkyo, Denon og Harman/Kardon. Du bør ut med minst 4-5000kr for sub også hvis du skal ha noe med litt kvalitet. Hva skal dette brukes sammen med? Hvilke høytalere er det du har fra før osv.? Lenke til kommentar
Too Tall Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Ok. takk folkens, men er det noe spesifikt dere har å anbefale? Reciever da. Høytalerne er sikkert ikke noe å skryte av, det er noe radionettegreier, men de skal byttes ut når økonomien gir meg lov Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Yamaha RX-V657 eller pioneer vsx-915 ville jeg satsa på, finne de begge billig på www.fyndborsen.se forskjellen mellom den norske og svenske krona kan du regne ut her f.eks husk på at det blir 5% ekstra i moms også da. Lenke til kommentar
Too Tall Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Ok takk igjen, men hvilken av disse er best? og hva er det som gjør prise forskjellig? Noen forslag til sub? Men hvor mye koster det ca. å få sentd den reciever til døra mi da? Endret 11. november 2005 av Too Tall Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 yamaha'n har hakket bedre lyd, mens pioneer'n ble kåret til prisvinner over yamaha'n og endel andre pga av at den gir så utrolig mye pr krone. tror jeg ville satsa på pioneern. den får du til 3500,- fra norske webshops hvis du sjekker prisguide. skal du handle fra fyndborsen koster det 400,- sek å få sendt en forsterker til døra + 5 ekstra moms, men den svenske krona står så lavt så det lønner seg som oftest fordet. sjekk nøyaktig frakt ved å legge varene i handlekurven, skriv inn postnr og velg rett land så får du oppgitt frakt og totalsumm. ta så totalsummen eksl mva, regn om til norske kroner og pluss på 25% så har du totalsummen i norske kroner. Lenke til kommentar
Too Tall Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) men hva er egentlig forskjellenmellom en stereoforsterker og en hjemmekinoforsterker? og hva er det egentlig pioneer vsx-915 har og ikke har? og hvordan er det egentlig å bruke denne til 5 høyttalere? Endret 13. november 2005 av Too Tall Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 stereoforsterker har bare to kanaler, høyre venstre. (altså stereo) mens en surround forsterker har fem kanaler eller mer, f.eks høyre fremme, venstre fremme, senter, høyre bak, venstre bak, sub osv. så du får surroundlyd kort sagt. stereo er best til musikk, mens surround er best til film. den pioneer'n har alt du måtte trenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå