Gå til innhold

En diskusjon om kynisme og Afrikas fattigdom

Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så syntes jeg at lille Norge burde roe seg litt når det kommer til bidrag til internasjonale katastrofer. Vi har gitt helt sinnsykt mye til det formålet, og allikevel så er skolen helt forfallt, lærerene helt "skutt" og NEI bruke pengene på OSS HER HJEMME:

Men som et medmenneske er jeg ikke noe kynisk egentlig... men når folk drikker 7-9 cola flasker hver dag og lurer på hvofor de er overvektig blir eg forbanna.

Greit nok, problemet stikker muligens dypere enn det.. men når de ikke prøve i det hele tatt så er det heller ikke synd i de..

Eller jo det er det... faen då.. altfor snill og godtroende.. blæ :hrm:

Lenke til kommentar
Man er ikke idiot fordi man ikke bryr seg om et U-Land

Nei, men det begynner å nærme seg når man skriver at "Afrika har sin egen sløvhet å takke for at de er fattig."

5135834[/snapback]

Også forskjell å bry seg om noe..og være komplett blank om emnet, for å så si sine meninger om det.

Lenke til kommentar
Personlig så syntes jeg at lille Norge burde roe seg litt når det kommer til bidrag til internasjonale katastrofer. Vi har gitt helt sinnsykt mye til det formålet, og allikevel så er skolen helt forfallt, lærerene helt "skutt" og NEI bruke pengene på OSS HER HJEMME:

5135845[/snapback]

Det er ikke så enkelt. Skulle vi ha brukt mye penger her i norge (importert mye mao), ville den norske krona synket og vi hadde tjent mindre.

Er ikke en type som kan gi faen i om noe er galt eller noen har vondt. Kansje om de gjorde noe ganske dumt og det er deres egen feil, men somregel ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er blitt veldig kynisk til tider. Hører om katastrofer, folk som har mistet sine nære. Jeg sier bare : "oi, det var jo trist". Uten å egentlig bli berørt i det hele tatt.

I mine øyne er det nesten værre å være uberørt enn å begynne å le. Da viser man iallefall noen følelser..

Lenke til kommentar
Vi har gitt helt sinnsykt mye til det formålet, og allikevel så er skolen helt forfallt, lærerene helt "skutt" og NEI bruke pengene på OSS HER HJEMME:

5135845[/snapback]

Lærerene helt "skutt" ? Og lærerene i Norge er helt "skutt" fordi?

5135894[/snapback]

Skolene i Norge kan sammenlignes med produsjonen av mp3-spiller i kina.. elevene skal lære mest mulig.. kortest mulig tid, med flest i klassen og på minst budsjett..

Hvorfor lærerene e skutt, jo fordi kravet til å være lærer e for lavt. Det er mange som ikke burde vært lærer.. for nevne en HAAKSTAD...

Lærerene kommer på jobb, de vil helst gjøre det de har gjort de siste 20 åra uten og bli avbrutt.. viss du faktisk liker faget og spørr for mye.. så får du kjeft.. flinke elever blir ikke verdsatt. skikkelig..

Lenke til kommentar
Hvorfor lærerene e skutt, jo fordi kravet til å være lærer e for lavt. Det er mange som ikke burde vært lærer.. for nevne en HAAKSTAD...

Lærerene kommer på jobb, de vil helst gjøre det de har gjort de siste 20 åra uten og bli avbrutt.. viss du faktisk liker faget og spørr for mye.. så får du kjeft.. flinke elever blir ikke verdsatt. skikkelig..

5135929[/snapback]

Kan godt hende dine lærere er sånn, men mine lærere(Og de fleste andre lærere vil jeg tro) både setter pris på interesserte elever, de kan mye om sine fag og er stort sett i godt humør.

Jeg har _aldri_ fått kjeft for at jeg spør mye i et fag.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

jeg er kynisk nok jeg. når det kommer til reklamer om sultene barn i afrika får jeg ingen dårlig samvittighet av å stappa trynet med mat, men jeg ønsker de heller ingen skade. men om noen slår seg sier jeg ikke "fuck off biatch, din egen skyld at du blei påekjørt av den bussen", men jeg er nok heller ikke den alle burde komme til for trøst.

edit:

for ikke å virke som en drittsekk, vil jeg legge til at jeg donerer 500,- til rødekors barnesentere hvert år

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Vi har gitt helt sinnsykt mye til det formålet, og allikevel så er skolen helt forfallt, lærerene helt "skutt" og NEI bruke pengene på OSS HER HJEMME:

5135845[/snapback]

Lærerene helt "skutt" ? Og lærerene i Norge er helt "skutt" fordi?

5135894[/snapback]

Skolene i Norge kan sammenlignes med produsjonen av mp3-spiller i kina.. elevene skal lære mest mulig.. kortest mulig tid, med flest i klassen og på minst budsjett..

5135929[/snapback]

Først og fremst så er det ikke lærerne som bestemmer hva elevene skal lære. Lærerne holder seg til L97/kunnskapsløftet. Dette kan du ikke skylde lærerne for.

Er kravet til å være lærer for lavt? Altså i år ble det innført 3.5 i snitt for å komme inn på allmennlærer utdanningen i Norge. Dette førte til at antallet søkere sank kraftig. F.eks. på HINT er det halvparten så mange som går allmennlærer utdanning i år som gikk i fjor. Dette er garantert pga. kravene.

Du sier du vil ha flere lærere? Men du vil ha høyere krav? Dette stemmer vel ikke helt overens gjør det? Hvis kravene blir enda høyere vil det bli enda færre nye lærere om noen år. Nå er det snart ett generasjonsskifte og mange lærere vil slutte i løpet av en 4-5 års periode. Hvis vi da øker kravene enda mer vil det knapt være lærere igjen...

Så selv om du har dårlig erfaring med en "Haakstad" betyr ikke det at problemene i den norske skolen kan løses med et lite knips, som du så tydelig antyder.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
De har briter, tyskere, og franskmenn å takke for at landene(afrika er et kontinent, ikke ét land) har forfalt.(men sør Afrika er vel på tur opp igjen nå)

Kolonisering og utnytting av deres ressurser av andre nasjoner har gjort dem så fattig som de er i dag.

5135449[/snapback]

Ja, slemme vesten :-------(

:ermm:

Lenke til kommentar
De har briter, tyskere, og franskmenn å takke for at landene(afrika er et kontinent, ikke ét land) har forfalt.(men sør Afrika er vel på tur opp igjen nå)

Kolonisering og utnytting av deres ressurser av andre nasjoner har gjort dem så fattig som de er i dag.

5135449[/snapback]

Ja, slemme vesten :-------(

:ermm:

5135998[/snapback]

Du mener dette er feil?

Lenke til kommentar

til den diskusjonene vil jeg legge til at Afrika fortsatt er en av verdensdelene som har flest naturresurser. hadde dette blitt fordelt skikklig, noe de kunne ha gjort de siste 100årene, ville ikke folk hatt så dårlige livsforhold som de har nå. så trådstarter har litt rett, men han presangterer dette på en veldig "kynisk"(:p) måte

Lenke til kommentar
til den diskusjonene vil jeg legge til at Afrika fortsatt er en av verdensdelene som har flest naturresurser. hadde dette blitt fordelt skikklig, noe de kunne ha gjort de siste 100årene, ville ikke folk hatt så dårlige livsforhold som de har nå. så trådstarter har litt rett, men han presangterer dette på en veldig "kynisk"(:p) måte

5136045[/snapback]

MANOWAR MANOWAR SMÅ KAKER

Jeg kan også være helt på bærtur, nemlig.

Lenke til kommentar
Du mener dette er feil?

5136010[/snapback]

Hysj. Du skal jo være på min side, ikke sette meg i et dårlig lys :--(

Men ja, dette er den flotte forklaringen vi har hørt siden vi kunne stå på to ben. SÅ hvor tror dere Afrika hadde stått idag uten koloniseringen da? Faktum er at Afrika lå langt etter allerede da koloniseringen startet, og jeg tror ikke de hadde kommet så mye lenger uten koloniseringen.

Etiopia liker å skryte på seg at de var det eneste afrikanske landet som ikke ble kolonisert (utenom en liten italiensk okkupasjon på midten av 90-tallet), men de ligger ikke noe bedre ann enn andre afrikanske land, gjør de det? Veiene som italierne lagde for 60 år siden er enda landets beste veier. Og var det ikke kolonier rundt om i hele verden? :whistle:

Sier ikke at jeg er uenig at koloniseringen ødela for afrikanerne, men den politisk korrekte forklaringen som bare skylder på kolonimaktene blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

5136045[/snapback]

5136075[/snapback]

hm.. nå fikk jeg lyst på både småkaker og bær...

lurer på om det finnes småkaker med bær :hmm:

Lenke til kommentar

5136045[/snapback]

5136075[/snapback]

hm.. nå fikk jeg lyst på både småkaker og bær...

lurer på om det finnes småkaker med bær :hmm:

5136144[/snapback]

Hva skulle det der bety? Ikke si at det var en slik "Jeg skal rette på dine skrivefeil"-post?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...