Gå til innhold

Win xp error etter hw lasting til ny inst, nytt hk

Airborne

Anbefalte innlegg

Hei. i dag fikk jeg mitt nye Sapphire Pure Crossfire Advantage hovedkort.

da jeg skulle installere xp på nytt på en sata disk jeg har som system disk, bootet jeg opp fra win xp cd og installasjons programmet lastet all den hardwaren. etter dette blir skjermen svart og en strek blinker oppe i hjørnet. den blinker og blinker...

så kommer en mørkeblå feilmelding. som sier at det er noe gærent med windows, at jeg må kjøre chkdisk eller ta et virus søk. vel, må hk ha sata/raid drivere under lasting av hw. jeg går inn på cden og henter filene på en annen pc. fra en mappe som heter:

ATI Chipset-->ATI_Raid.. filene her legger jeg på en tom diskett. og laster de under lasting av hw ved instalasjon. etter en stund samme melding.

Jeg sjekker cden igjen å finner da noen andre drivere:

ATI Chipset-->SiL_SATA--> Non_raid

disse ga samme melding også.

Da går jeg til bios og endrer Sata controller til IDE controller fra RAID kontroller. Men inget håp. Jeg kobler isteden til bare IDE diskene for å se om jeg kommer videre da. men det samme dukker opp.

Byttet også SATA tilkobling på hk.

-Håper noen vet noe som kan hjelpe meg i kveld. Der ingen service steder er åpent over tlf nå.

-Kristoffer

Endret av Airborne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan se ut som at du er nødt til å endre på noen BIOS-innstillinger for å få stabilitet i systemet.

Prøv å kutte spread spectrum.

Kjører du dual ram kan det hjelpe å sette opp volten 0,2-0,3V..

5135354[/snapback]

Kan du fortelle meg hvordan jeg kutter ut "spread spectrum" :blush:

jeg tok ut dual rammen, satt i kun en 512minne brikke. samma greia.

Endret av Airborne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...