krest Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hei, lurer litt på hvordan oppgavene fordeler seg på f.eks. en x2? er det slik at under spilling vil en kjerne ta seg av spilling, mens den andre tar seg av alle andre programmer, i så tillfelle ville det jo være en minimal fordel i spill!...? vil gjerne ha dette litt mer inngående før jeg eventuellt huker tak i en x2:D Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 jeg tror den ene kjernen holder på med grafikk-ting og den andre med lyd(noe sånt på BF2, værtfall hvor jeg er ganske sikker på at den ene holder på med lyden) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Windows lastbalansering gjør at begge kjernene bruker ca. 50% hver, dette har blant annet ført til at noen her på forumet har opplevd litt lagg i spill. Ved å angi affinitet, slik at spillet kjøres på kjerne 1eller 2, er ingen lagg merkbart. Og ja, det er ikke særlig forskjell i spill ytelse mellom en 3200+ (sc) og en X2 3800+ (dc) ennå. Først når alle spill støtter dual-care går det unna Endret 10. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
krest Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 hm, tror jeg venter til over nyttår med denne investeringen.. ettersom de ligger i en litt stiv prisklasse. (funnet ut at jeg aldri skal skaffe meg en cpu før de er under 3k. ) Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Intel og AMD tar generelt ganske høyt betalt for prosessorene sine. Spesielt når det gjelder den nye tenkologien deres. men så er det jo slik at mye av overskuddet går til å forske på nye prosessorer. Men jeg mener at det kan lønne seg til de har virkelig fått utforsket og laget en god del nye prosessorer med den nye teknologien. kan også lønne seg å vente til spillene begynner virkelig å støtte dual core osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå