Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til tilkobling av trådløst nettverk! [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke til å koble til mitt trådløse nettverk. jeg bruker WEP sikring. Se på bilde "12" Der er det 4 forskjellige nøkkler (dette er routeren). Men hvis man ser på bilde "mhm" :p så er det bare en kode som skal skrives inn (dette på pcèn).

Hva er sammenhengen mellom diss kodene?

Edit: Bilder fjernet fordi at saken er løst....

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du koble til uten kryptering? Hvis du finner den trådløse tilkoblingen men ikke klarer å koble til så har du skrevet inn feil kode på pc'en som skal tilkobles. Bruk copy&paste så den blir akkurat lik. Tilkobling med tp-kabel anbefales når du skal konfigurere routeren.

Lenke til kommentar
Du skriver inn 4 nøkler på routern. Når du så da konfigruerer på dataen så har du et rullefelt der det står nøkkelindex. Der velger du om du skal bruke nøkkel 1-4 alt ettersom hvilke av de fire på routern du har laget som skal skrives inn.

5136817[/snapback]

:hmm: Det var det første jeg prøvde. Men det fungerer ikke :(

Lenke til kommentar
Får du koble til uten kryptering? Hvis du finner den trådløse tilkoblingen men ikke klarer å koble til så har du skrevet inn feil kode på pc'en som skal tilkobles. Bruk copy&paste så den blir akkurat lik. Tilkobling med tp-kabel anbefales når du skal konfigurere routeren.

5136221[/snapback]

Brukte seff kopier og lim inn, så koden er ikke feil

:hrm:

Edit: og ja jeg finner nettverket, med full signalstyrke :roll:

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Ut i fra bildene ser jeg at routeren har "shared" nettverks godkjenning mens pc har "åpen" godkjenning.Så prøv å sette routern til "åpen" godkjenning.

5140766[/snapback]

Ops, glemte at dette måtte være det samme. Trådløst nett nå.. Stor takk til alle og en ekstra stor til lazyboy

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...