glx-rider Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har hatt nextgentel 4500 et par måneder nå, og er så lei av dem allerede.. Internetten har vært treig og hoppet mye på og fra siden dag 1.. Ringt kundesevice et par tre ganger på 2 mnd, og ventetiden virker lenger for hver gang.. Når man i tillegg lider av en linje som hopper ut, og man blir nødt til å restarte ruteren med frabrikkinstillinger for at nettet skal komme tilbake igjen 5 ganger i uka er rimelig piss...Ifølge nextgentel så er det dårlige linjer som gjør dette.. vet ikke jeg, siden når nettet klikker, så er det f... såvidt jeg kommer inn på den j.... routeren(sorry det stygge\halvt sensurerte språket men rimelig irritert nå..) Igår skulle jeg skifte passord for å gjøre restart av router lettere, og etter 3 forsøk(routeren ga feilmeld hver gang "siden kan ikke vises o.s.v" så kommer jeg for h..... ikke inn på routeren lenger, siden nå trenger jeg et brukernavn og passord, og ikke noe av det jeg fikk med ruteren funker.. Uheldigvis var dette etter 9 igår, så måtte vente med å ringe til nå.. Så det morsomste for de som liker\tenner på smerte i hjertet.,.: Ser på NGT kundesider at gjennomsnittlig ventetid siste time er 12min(står alltid ca det samme, men må gange med 6 for å få riktig tid), så ringer likevel og steller i stand litt mat til å dempe sinnet, og gjøre ventetiden litt kortere.. Får svar fra en automatisk telefon svarer, taster inn kundenr. for å gjøre det enklere for dem å få det hele til å gå litt kjappere, og etter at dette er gjort og en lekse om lyn og torden som kan ødelegge routeren(også automatisk) så kommer det en damestemme som forteller " at de ikke har mulighet til å svare på min henvendelse nå, men at jeg må ringe igjen senere"!! På grunn av maten som holder sinnet nede til en viss grad, tar jeg en avgjørelse om å ringe ekspress telefon og bli ferdig med det. Surprise Surprise: Ringer f.... ikke engang!!! ER DET MULIG!! SISTE gangen jeg velger internett fra noen bare fordi de er billigst.. dette er den verste dritten jeg har vært borti noen gang... Det forbanna kontakt skjemaet som man kan sende inn er jo helt huet i ræva, siden man faktisk får mere svar av å stappe inn huet i ræva når man lurer på noe, enn å sende inn det... Så dette var min lille tråd med langt innlegg for å få ut sinnet jeg har mot NGT(maten holdt ikke likevel nei) Så får dere andre som har lagret frustrasjon mot NGT, gjør dere selv og helsa en tjeneste og slipp ut sinnet her.. ikke dø med det inne... Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hmm,dette hørtes ikke bra ut.jeg har hatt telenor nå i 4 år og går over til ngt i slutten av mnd.men tror kanskje jeg skal skjekke litt mer omkring dette da jeg ikke er intr i at nettet hopper av og på som det vil..har aldri hatt plunder med telenor og jeg vil ikke begynne med plunder nå.. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Welcome to the club...... Fra i går er mitt kundeforhold med NGT over. Hadde flere slike problemer du beskriver. Nå er jeg kunde hos Combitel. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 NGT har gode hastigheter til fin pris, men kundeservicen er bedriten. Vi slet lenge før vi fikk det til å funke ordentlig. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har til dags dato ikke hatt et teknisk problem med NGT, bank i bordet. jeg er fornøyd, eneste er at jeg fikk svar på et sånn kontaktskjema cirka 2 og en halv måned etter at problemet var løst.... Lenke til kommentar
greigster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 mitt siste spørsmål til supporten på NGT sist jeg ringte (Mandag.. etter ventetid på 45min) var : Hva kommer dere til å gjøre for å forbedre supporten.. -de har visstnok en prosess igang for å ansette flere folk... (koster jo ingenting å si det iallefall).. nåja.. ser at Lyse holder på å grave borti gata.. dersom de kommer skal jeg heller ofre 45min på å sitte og høre på gnålet i telefonkøen til NGT bare for å si opp kontrakten! Har hatt NGT i 4 år.. er fornøyd med alt utenom supporten... supporten suger og kommer nok til å være hovedgrunnen til at jeg skifter til Lyse om de skulle vise seg å komme til meg. Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Har ikke hatt noen store problemer med NGT de 3 årene jeg har brukt dem. Bytter over til Sandefjord Bredbånd/Lyse om noen uker. 4MBit inn og ut for ca 450 kr, samt digital-TV blir morro dette! Dvs betaler jo for tv+telefon, men det inngår i husleia. Endret 11. november 2005 av jornh71 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Kundeservice hos telenor er egentlig helt grei, man kommer igjennom, men man får ikke nødvendigvis svar på det man trenger å vite.. Hadde problemer med nettet i 3-4 måneder fra april, ved visse klokkeslett gikk nettet ned og enkelte ganger fikk jeg ikke kontakt med div. utenlandske servere.. Dem hadde tydeligvis problemer med routingen og div. andre problemer, men ved kontakt med kundeservice kunne dem aldri finne problemet, men dem prøvde ihvertfall. det skal dem ha.. Bra tilbakemeldinger om at dem ikke fant ut av det.. De siste måneden har dem vært dønn stabile, har ikke lagt merke til noe nedetid, så jeg er fornøyd. Men dem kunne kanskje oppdatert linja snart... Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Sliter også med NGT... 1. Endret epost på kundesiden. Den er korrekt lagt inn, og er bekreftet korrekt lagt inn av NGT kundeservice. Likefullt kommer ikke epost fra NGT frem til meg (har epost-faktura m/varsling). Dette gjelder tydeligvis ikke bare epostfaktura-systemet, da jeg heller ikke har fått det standard automatiske svaret fra kundeservice om at henvendelsen er registrert de gangene jeg har kontaktet dem via kontaktskjemaet på siden deres. Slik har det vært i 3 måneder, og det er minst 2 måneder siden kundesenteret sa de skulle se på det, uten at jeg har fått noen tilbakemelding etter dette. Disse problemene eksisterte ikke forut for epost-endringen. 2. Får ikke kontakt med routeren (Cisco) fra oppdateringssiden. Den online Cisco-manualen funker heller ikke ("feil kobling"). 3. Har kontaktet dem en drøss ganger den siste måneden ang. disse problemene og div. andre, og påpekt at jeg pga. epost-problemet (som er en feil hos dem, har ingen problemer med noen andre, og det er heller ikke et spamfilter-issue) og det faktum at jeg kun har mobil med (tomt) kontantkort og derfor ikke kan ringe dem, ville satt pris på å få tilbakemelding pr. telefon. Ikke en SÅ urimelig ting å be om vel, all den tid de ikke klarer å fikse epost-problemet hos seg. Men jeg har ikke hørt noe som helst. Selv en bitteliten SMS med beskjed om at henvendelsen er mottatt hadde vært topp! Men nei. Har en snikende følelse av at noe er feil på den hersens sida deres, og at ingen av de skriftlige henvendelsene mine har blitt mottatt ... O.o En ting er ihvertfall sikkert, og det er at når jeg flytter inn i ny leilighet om 3 måneder tar jeg ikke med meg NGT-abbet. H*lvetes fillefirma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå