lundvegard Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Vi (jeg og kompiser) fylte 98 oktan på naboens eldgamle McCormick gråtass-traktor. Gikk som et helvete. Glo og aske ut av eksosrøret og nesten 60 km\t! :!: 6329137[/snapback] HAHAA!! Jeg gjorde en sånn diesel på bensinbil brøler da jeg fikk lappen hehe.. Jeg fikk låne bilen til en jeg kjenner uten at han sa noe om hva jeg skulle fylle.. Og pga. At bilen han hadde endel ventilkakling og at jeg så en "d" på bagasjelokket så fylte jeg 10 liter diesel på bilen(i god tro)..700 meter fra stasjonen stoppet bilen..Lang historie kort så gikk d bra.. Vi pumpet ut alt drivstoffet og etterfylte med full tanke 98super, og etter litt filing startet den og ingenting ble ødelagt heldigvis hehe Det er det flaueste jeg noen gang har opplevd når det kommer til bil! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Hei, En som lånte min bil (VW Vento 1.9TDK) fylte på 15l bensin på tanken, jeg fyllte resten med diesel (30l), starta bilen og det gikk greit. Ble masse rykking og røyk til å begynne med, men nå (etter 100km) er det ingen ekstra røyk utvikling og rykking skjer veldig skjelden. Bilen er blitt svakere (dårligere bunn drag) men raskere i høyere hastigheter + at den har en liten smule mykere gang. Har tenkt å bruke opp mest mulig av den bensin/diesel blandingen før jeg fyller igjen med diesel. Deretter skal jeg bytte drivstoff filter. Er det noe mer jeg bør gjøre? Takker for hjelpen på forhånd. Hilsen Staljin Endret 1. august 2006 av staljin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hvis det går fint å kjøre med bilen så ville jeg brukt opp mest mulig av det som er på tanken før jeg ville ha fylt full tank og så skiftet dieselfilteret. En ting du kan gjøre i tillegg er å suge ut alt drivstoffet fra tanken, den ene slangen som går inn på dieselfilteret der setter du bare på en sånn sprøyte for karosserimasse og suger det ut vha av det. Når det ikke kommer mer ut derfra kan du tømme på et par liter diesel i tanken for å skylle vekk noe av rusk og rask som sikkert har samlet seg i tanken etter en stund, for så å suge dette gjennom røret til dieselfilteret også Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hvor skadelig er det å ha noen få prosent med bensin i dieselen? Har hørt fra gammelt av at det ble tilført litt alkohol til diesel på krigsskip for å få noen RPM mer. Vet ikke om dette er skrøner. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 På vinteren er det hvertfall vanlig å blande inn et par prosent med parafin i dieselen for å få lavere frysepunkt, det blir vel noe av det samme kanskje.... Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hvor skadelig er det å ha noen få prosent med bensin i dieselen?Har hørt fra gammelt av at det ble tilført litt alkohol til diesel på krigsskip for å få noen RPM mer. Vet ikke om dette er skrøner. 6597582[/snapback] Det stemmer det,men i dakens dieselsystem med 2000 bar er det kritisk hvis ikke dieseloljen smører som den skal og at den ikke er så sterk at den ødlegger pakninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå