Gå til innhold

Utdanning uten tittel, dumt?

Jonas

Anbefalte innlegg

Hei,

Skikka litt gjennom et par gamle poster og fant denne hvor Geir sier det er en ulempe at man ikke får en tittel etter man er ferdig utdannet. Hvorfor er det en ulempe? Tenker ikke spesielt på data/programmerings-greier, men utdanninger generelt.

Er man mindre ettertraktet uten tittel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte mest på Spill- og opplevelsesprogrammering, link.

Hva blir jeg?

Etter endt utdanning vil du kunne arbeide innen alle former for programutvikling der visuelle virkemidler og multimedia blir benyttet.

Edit: Sammenlignet med å gå bil-mekk på videregående og lærling i to år. Da får du vel fagbrev og tittelen "bilmekaniker", eller er det ikke slik?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Det er mange tittler der ute som ikke er beskyttet, faktisk de fleste. Så alle kan ta de tittlene de vil ha bortsett fra sivilingeniør,bachelor,master og en del andre. Så hvem som helst kan kalle seg IT konsulent, ikt driftsoperatør osv osv. Også meget kjekt om du ikke liker den tittelen du får etter endt utdannelse :thumbup:

Lenke til kommentar
Ingeniør og sivilingeniør er vel fornorsket titler som nå har blitt byttet ut mot de internasjonale titlene bachlor- og mastergrad. Vil tro bachlor- og mastergradene er beskyttet titler..?

5137998[/snapback]

Nå finnes det maaange bachelor og mastergradstitler. Tror ikke disse er beskyttet på samme måte som norke som ing. siv.ing, men om man tar et utdanning der en får en bachelor eller mastergrad så får en jo en tittel som sier mer enn uttrykket IT-konsulent f.eks (som er et svært generelt begrep). Når jeg blir ferdig med min mastergrad (ved Brunel University i samarbeid med NITH) så får jeg tittelen Master in Distributed Information Systems and Computing (om jeg husker rett). Tror skolene står friere til å navngi disse tittlene selv sålenge de tilfresstiller 'bachelor' og 'master'-kriteriene. Men jeg er IKKE sikker! Noen som bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...