Jonas Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei, Skikka litt gjennom et par gamle poster og fant denne hvor Geir sier det er en ulempe at man ikke får en tittel etter man er ferdig utdannet. Hvorfor er det en ulempe? Tenker ikke spesielt på data/programmerings-greier, men utdanninger generelt. Er man mindre ettertraktet uten tittel? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tror nok vedkommende bare har sagt feil der, for når man går på "Bachelor Informasjonsteknologi med spesialisering innenfor systemutvikling" så har man den graden etter 3 år, da kan man og fint bruke 2 år og få en master. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg tenkte mest på Spill- og opplevelsesprogrammering, link. Hva blir jeg?Etter endt utdanning vil du kunne arbeide innen alle former for programutvikling der visuelle virkemidler og multimedia blir benyttet. Edit: Sammenlignet med å gå bil-mekk på videregående og lærling i to år. Da får du vel fagbrev og tittelen "bilmekaniker", eller er det ikke slik? Endret 10. november 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det stemmer, jeg har hvertfall tittelen ikt driftsoperatør, og det skal visst være en utdanning så.. Ang spill, tittelen står jo øverst: Bachelor Informasjonsteknologi med spesialisering: Spill- og opplevelsesprogrammering Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Aha, problem solved, takk! Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det er mange tittler der ute som ikke er beskyttet, faktisk de fleste. Så alle kan ta de tittlene de vil ha bortsett fra sivilingeniør,bachelor,master og en del andre. Så hvem som helst kan kalle seg IT konsulent, ikt driftsoperatør osv osv. Også meget kjekt om du ikke liker den tittelen du får etter endt utdannelse Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 edit: IKT Driftsoperatør er ikke beskyttet nei, men er man utdannet ikt driftsoperatør så har man den tittelen uansett hvordan du vender og vrir på det. det har lite med beskyttete titler å gjøre. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Ingeniør og sivilingeniør er vel fornorsket titler som nå har blitt byttet ut mot de internasjonale titlene bachlor- og mastergrad. Vil tro bachlor- og mastergradene er beskyttet titler..? Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Det er mange tittler der ute som ikke er beskyttet, faktisk de fleste. Så alle kan ta de tittlene de vil ha bortsett fra sivilingeniør,bachelor,master og en del andre. ... Lese først, skrive etterpå Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ingeniør og sivilingeniør er vel fornorsket titler som nå har blitt byttet ut mot de internasjonale titlene bachlor- og mastergrad. Vil tro bachlor- og mastergradene er beskyttet titler..? 5137998[/snapback] Nå finnes det maaange bachelor og mastergradstitler. Tror ikke disse er beskyttet på samme måte som norke som ing. siv.ing, men om man tar et utdanning der en får en bachelor eller mastergrad så får en jo en tittel som sier mer enn uttrykket IT-konsulent f.eks (som er et svært generelt begrep). Når jeg blir ferdig med min mastergrad (ved Brunel University i samarbeid med NITH) så får jeg tittelen Master in Distributed Information Systems and Computing (om jeg husker rett). Tror skolene står friere til å navngi disse tittlene selv sålenge de tilfresstiller 'bachelor' og 'master'-kriteriene. Men jeg er IKKE sikker! Noen som bekrefte/avkrefte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå