Gå til innhold

Hvordan lage påmeldingsskjema?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt enig med ETT, epleWeb er en fin side ;)

5138180[/snapback]

takker for svar, har sett litt på den siden, men ikke blitt så veldig mye klokere..

Er helt fersk på dette området. Hvilket program vil dere anbefale? Samme om det er gratis, eller om jeg må betale for det. Må vel også få meg en plass å laste opp til som støtter .php slik at jeg kan ekperimentere litt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:D  :blush:  :w00t:

Men ex0n har et poeng her. Det registreringssriptet jeg har lagt ut er rimelig gammelt og primitivt. Funker gjør det, men det burde være en smal sak å lage noe vesentlig bedre med litt PHP-kunnskaper.

5142650[/snapback]

Selvlaget er alltid best ;)

Trådstarter: Rapporter tråden din og spør en moderator om å flytte den til PHP-kategorien, så skal du se du får litt mer hjelp du kan dra nytte av.

Lenke til kommentar

Har du skaffet deg en server med støtte for PHP ennå?

I så fall er dette verdens enkleste script for sending av påmeldingsskjema til mail:

file.php

<?php

foreach ( $_REQUEST as $variable => $value ) {

$melding .= "$variable: $value \n";

}

mail ("[email protected]", "Mottatt på melding", $melding);

?>

Alt du gjør for å ta i bruk det scriptet er å opprette et skjema på en annen side, som sender skjemaet til file.php.

Lenke til kommentar

Skal du ha et simpelt enkelt og lite sikkert registrerings script, eller skal du ha et avansert, proft og sikkert script?

Vell, jeg tipper du ville velge det siste alternativet, da bør du ha et script som legger til brukerne i en tabell i en database, men om du nå går for det første som er veldig mye enklere enn og lege informasjon og data i database i (f.eks mySQL) så kan du velge og "store" informasjonen i "flatfiler" noe som gjøres med et lite php script som oppretter .txt filer og legger infoen som blir typet i formen inn i .txt som blir gjennopprettet.

Jeg personlig ville helst brukt:

"USE "databasen du skal bruke";

"CREATE TABLE "Det tabellen som infoen skal lagres i skal hete";

Og store infoen i en slik tabell!

Mye mer oversiktlig og printe ut noe slikt enn og se det i en uoversiktlig .txt fil.

Har selv testet begge delene, og mySQL løsningen er mye bedre, men som tidligere sagt, mye mer avansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal du ha et simpelt enkelt og lite sikkert registrerings script, eller skal du ha et avansert, proft og sikkert script?

Vell, jeg tipper du ville velge det siste alternativet, da bør du ha et script som legger til brukerne i en tabell i en database, men om du nå går for det første som er veldig mye enklere enn og lege informasjon og data i database i (f.eks mySQL) så kan du velge og "store" informasjonen i "flatfiler" noe som gjøres med et lite php script som oppretter .txt filer og legger infoen som blir typet i formen inn i .txt som blir gjennopprettet.

Jeg personlig ville helst brukt:

"USE "databasen du skal bruke";

"CREATE TABLE "Det tabellen som infoen skal lagres i skal hete";

Og store infoen i en slik tabell!

Mye mer oversiktlig og printe ut noe slikt enn og se det i en uoversiktlig .txt fil.

Har selv testet begge delene, og mySQL løsningen er mye bedre, men som tidligere sagt, mye mer avansert.

5156039[/snapback]

OffTopic: Er du utenlandsk? :hmm:

OnTopic: Som han sier så er det mye bedre å lagre brukerinfo i en database enn tekstfiler som fysisk ligger på maskinen. Men i enkelte tilfeller hvor du bare skal ha en enkel login til en privat hjemmeside med 3 brukere vil det lønne seg med en flatfil, her vil det bli "for mye" med en database kun til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...