Equerm Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg holder på med en side nå og sliter med å få til include delen. Problemet mitt er at jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal gjøre slik at undermenyen inkluderer en side og en meny men så skal jeg kunne bytte ut siden som hovedmenyen inkluderte med å trykke på den andre menyen. Dårlig forklart? Her er siden Noen som skjønner hva jeg mener? Siden er kodet opp slik: index.php <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Startside</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> </head> <body> <div id="top-menu"> <ul id="menu-list"> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php" title="Startside">Startside</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=elever" title="Elever">Elever</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=ansatte" title="Ansatte">Ansatte</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=skolen" title="Skolen">Skolen</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=informasjon" title="Informasjon">Infomasjon</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=kontakt" title="Kontakt">Kontakt</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=studietilbudet" title="Studietilbudet">Studietilbudet</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=linker" title="Linker">Linker</a></li> <li class="menu-item"><a class="meny-links" href="index.php?side=ikt" title="IKT-Klassen">IKT-Klassen</a></li> </ul> </div> <div id="header"></div> <div id="lower-menu"> <?php $filnavn = $_GET['side']; echo '<ul id="lower-menu-list">'; include('sidemeny.php'); echo '</ul>'; ?> </div> <div id="content"> <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['side']; $filendelse = '.php'; if (!$filnavn) { $filnavn = 'startside'; } if (!eregi("^((.*)/)", $filnavn)) { include($filnavn . $filendelse); } else { echo "<h2>Oh noes, youre haxxoring our server?</h2>"; }s ?> </div> </body> </html> sidemeny.php <?php switch ($filnavn) { case "elever"; echo '<li><a href="index.php?side=elever&sub=ikt" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "ansatte": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "skolen": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "informasjon": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "kontakt": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "linker": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "studietilbudet": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; case "ikt": echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; echo '<li><a href="#" title="Meny 1" class="lower-menu-links">Meny 1</a></li>'; break; } ?> Endret 10. november 2005 av Equerm Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Er litt usikker på hva du mener, men kanskje dette er litt i samme gata ? /kakkle Endret 10. november 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jeg fant en metode som jeg bruker nå. Skal legge den ut her så snart jeg er ferdig Den er forsåvidt ganske enkelt men den fungerer bra til mitt bruk foreløbig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå