DE1 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Heisann! Jeg skal nå få ny pc, en gratis en som ikke virker Det er et gammelt kabinett (vannrettliggende) Jeg veit foreløpig ikke noe om pcen annet enn at den har 2 GB harddisk Får vite mer på søndag, legger også ut bilde da. Men er det noe jeg kan bruke i denne gamle pcen i hovedpcen min? F.eks USB-porter, elns? Lenke til kommentar
Philley Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Tror nok ikke det er så veldig mye du kan bruke i den nei. Eller CD rommen fungerer sikkert fint :!: Endret 10. november 2005 av bonil69 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 CD-rom, USB-port, Vifter, PSU?, batteri Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 usb-port? vil også tro at psu'n er rimelig out of date. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Kan vel brukes som kjøling? USP-porten skal da funke den? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hehe, finn heller på noe morsomt med maskinen din. Hvis harddisken er på 2 GB, er maskinen så gammel at man blir bare trist av å bruke den på tradisjonelt vis (programmer, spil etc). Skaff deg heller noe å sprenge den med, eller klipp den i biter med en tang og ha en avskjedsseremoni med noen venner for din gamle følgevenn gjennom mange år, mens dere alle tar en skål idet du skyller rukkelet ned i dass. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Har ikke tenkt å bruke den nei Har tenkt å bruke den i DELER Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Når jeg tenker over det så kan jeg jo faktisk bruke motoren i den til å skyve ett eller annet da Går det? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 eller bare legge inn windows 3.11 eller noe annet helt out of date. (evnt bruke den som router) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Duh, jeg er ute etter seriøse svar! Man ØDELEGGER ikke pcer før man absolutt må! Og avliving er IKKE et alternativ Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Plukk ut alt det "rare", kast det du ikke trenger eller ikke vet hva er. Sag noen hull i toppen legg plastikk inne boksen og bruk den som blomsterpotte Lenke til kommentar
BKB Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Når jeg tenker over det så kan jeg jo faktisk bruke motoren i den til å skyve ett eller annet da Går det? 5135034[/snapback] Bruke Motoren til å skyve? "motoren" i hd'en du tenker på? hva skal du skyve? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Når jeg tenker over det så kan jeg jo faktisk bruke motoren i den til å skyve ett eller annet da Går det? 5135034[/snapback] Nja, da må du i så fall ta vare på printplaten, for det er der elektronikken ligger som styrer motoren. Og motoren i harddisken er ikke vanlige DC-motorer du bare kan koble til 12V-batteri for å få til å gå rundt. Det heller mer i retning av en slags 3-fase motor. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Huff, tror jeg formulerte meg litt dårlgi der. Var CD-rom motoren jeg tenkte på! Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 F.eks USB-porter, elns? Hvis det i det hele tatt er USB på den, er det trolig USB 1.1, som ikke er spesielt rask... Men diskettstasjon, vifter, og noen kabler kan kanskje brukes. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Ja, stemmer. Det er USB 1.1, og det er jo ikke noe å satse på Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Det beste du kan gjøre med den er å installere freeDOS og spille de gode gamle spillene på den. Det nest beste er å installere BSD/Linux på den og bruke som router/firewall og det tredje beste du kan gjøre er å gi den til noen som vil bruke den som #1 eller #2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå