notalive Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Hei, jeg har spekulert på å få bort litt støy fra kabinettet. Så jeg lurer på om det er mulig å så stilt alle viftene til å gå med x rpm på y grader, osv. For eksempel, når cpu-en nærmer seg 60 grader celsius så vil cpu-viften automatisk gå fortere - merk, ikke full fart, så fort den trenger å gå for å få temperaturen ned til under 50 grader. Skjønner? Om dette er mulig er jeg ikke sikker på, det var noen på IRC som sa det er mulig. Om dette er software-styrt eller hvordan det nå fungerer spiller vel ingen rolle, så lenge det ikke blir en viftestyring i 5.25/3.5"brønnene. Vil unngå det. Forslag? Er forresten ikke sikker på om denne er postet rett... Programvare, Hardware? EDIT: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCTBANXL Den viftestyringen har jeg sett litt på. Noen som har den? Er den bra? Endret 10. november 2005 av notalive Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 vifte styring er helt topp hvilke temperaturer du nå? jeg har det slik at det er en instilling for spilling og en for surfing. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Temperaturer i dag vet jeg ikke. Har ikke ordnet pc-en skikkelig enda. Kjekt med viftestyring, er enig i det, men vil ikke at viftene skal stå på full fart med en gang temperaturen blir litt for høy, mener det vil bli problemet. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 har du viftestyring er det jo du som er sjefen de regulerer ikke seg selv. men lyd henger ofte sammen med lyd Lenke til kommentar
notalive Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Vet det, de på IRC sa det var et eller annet, han viste ikke navnet, men det skulle vistnok stille antall rpm på viftene etter temperaturen i kabinettet. Skal prøve å kontakte han igjen for mer informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå