Gå til innhold

Vanskelig valg mellom disse to skjermene... HELP!

normal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

Har lillebroren til den skjermen, 19" P95F og er veldig fornøyd med den. Den har høy refreshrate (92Hz i 1600*1200)og meget bra bilde. Meny med det som finnes av instillingsmulugheter, 5* coaksial innganger etc.

Ville tro at storebroren også er et meget bra valg.

Det eneste som jeg har lagt merke til er mens den var helt ny så ga billedrører fra seg en lav tynn hvinelyd når den viser skjermbilder som nesten kun består av hvitt. Men det har gått over etter litt bruk.

Kjøpte skjermen for 4950 kr på datorbutiken i januar i år. Kan trygt anbefale professional serien til viewsonic.

Lenke til kommentar

Viewsonic er jo 10 ganger bedre enn en sur Compaq skjerm da.. :smile:

Menne, NEC FE950+ er jo en bra skjerm til en rimelig penge...

Chieftec Big Dragon DA01

Asus A7V-133 RAID

AMD T-Bird 1400@1466

POV Geforce 4 TI4200 128 MB DDR

NEC FE950+ 19"

256 MB Apacer PC133

WD 80gig

Plextor 40X ultraplex

Plextor 24x/12x/40x

[ Denne Melding var redigert av: Mawerick på 2002-08-28 12:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 15:55, normal skrev:

sur compaq? ikke bare døm den pga navnet da. den har fått topp plassering i testen, må jo være en god grunn til det

du spør om anbefalinger, du får det, og så maser du videre om det samme? alle anbefaler jo VS! Kjøp den

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 21:47, normal skrev:

værsåsnill da :sad:

skal bestille snart. går for compaqen hvis ikke noe annet blir sagt (tror jeg).

si nå noe da

Det var da litt av en konklusjon på anbefalingene du får.

Tror vi prøver å si at ViewSonic er et bedre kjøp...

bsa

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 17:04, normal skrev:

Klarer ikke velge mellom Compaq og Viewsonic skjermene. :???:

Kan noen komme med argumenter/anbefalinger ang. disse skjermene?

Norske priser er:

Viewsonic: 7.412

Compaq: 9.200

Spiller mye CS, surfer litt og hører på musikk.

Hvis du har tenkt til å bruke så mye penger på en skjerm, så burde du så absolutt vurdere dell sin nye 18,1" LCD skjerm...

http://dellware.euro.dell.com/dellstore/de...LOSKU-730-10699

Koster såvidt mer enn compaq skjermen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 18:49, Supradog skrev:

Heisann,

Har lillebroren til den skjermen, 19" P95F og er veldig fornøyd med den. Den har høy refreshrate (92Hz i 1600*1200)og meget bra bilde. Meny med det som finnes av instillingsmulugheter, 5* coaksial innganger etc.

Ville tro at storebroren også er et meget bra valg.

Det eneste som jeg har lagt merke til er mens den var helt ny så ga billedrører fra seg en lav tynn hvinelyd når den viser skjermbilder som nesten kun består av hvitt. Men det har gått over etter litt bruk.

Kjøpte skjermen for 4950 kr på datorbutiken i januar i år. Kan trygt anbefale professional serien til viewsonic.

Har denne jeg også (P95F), kjempegod skjerm. Kjøpte den også fra databutikken.com/no ...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 19:40, bsa skrev:

Det var da litt av en konklusjon på anbefalingene du får.

Tror vi prøver å si at ViewSonic er et bedre kjøp...

bsa

hmmm, ja det kan du si. men det som får meg til å tvile så sterkt er at den tross alt har 0.24 dot pitch mot viewsonics 0.25, den fikk bedre resultat i text-testen (ekstremt bra i begge),

den har ogs to video inputs så man kan svitsje mellom to maskiner, prøver å finne ut om jeg kan dra noen fordel av dette :???:

usb huben bryr jeg meg ikke om. er bare 1.1 usb og har nok usb fra før vel?

men på en annen side skal jeg spille mye... viewsonic er best på farger... hmmm :sad:

fint at dere prøver å hjelpe, fortsett med det. maskinen med skjerm skal bestilles i kveld! så jeg håper på litt aktivitet

og så var det med LCD skjerm: tror ikke det:/ de ghoster og er uskarp i raske bevegelser i spill slik jeg oppfatter det utifra både å ha sett på lcd skjerm og hørt om fenomenet.

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-08-28 20:37 ]

Lenke til kommentar

Det høres nesten ut som om du vet hva du vil ha, dvs Compaq. Dog tror jeg muligens at Viewsonic muligens er et bedre kjøp, ~1800.- ekstra for compaq skjermen kan neppe forsvares selv med 4 hz "bedre" oppfriskings rate ved 1600*1200 oppløsning. De ekstra dippeduttene på skjermen som USB stasj etc er til syvende og sist enten bare i veien eller blir aldri brukt. Mulighet for 2 maskiner, kanskje prakisk dersom du vurder en bærbar utenom?

LCD skjermer, kjøper du 3000.- skjerm på Komplett kan du nok oppleve uskarphet etc, men ordentlige LCD skjermer overgår CRT(det er vel det de heter?) skjermer på alle punkter. Hvertfall gjelder det de jeg har sett, deriblant noen heftige Sun skjermer(en 24" widescreen og en 17" som dualdisplay på en maskin). Dog kan jeg ikke uttale meg om Dell sine, da jeg ikke har sett dem.

Lenke til kommentar

Heisann!!!

Jeg har selve skjerm ViewSonic 17" G771 som ble lagt i 97, og til idag bruker jeg den. Jeg er veldig fornøyd med denne skjermen.

Men jeg anbefaler deg å kjøpe Hitachi, som min søster og min far har den 19" Hitachi, og den har veldig spesiell bildrøre, og den har 0,21 dotpitch, også fås mulig 0,19 dotpitch.

Hitachi viser mye skarpere og klarere enn min skjerm Viewsonic. Allikevel senere skal jeg kjøpe selv nye Hitachi på 0,19 dotpitch.

Hilsen Othiello

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...