LG_91 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Heihei. Har ikke bestemt meg ennå, men dersom jeg bestemmer meg for å klokke min 3500+ Winchester. Hva bør jeg tenke på, untatt en ny kjøler, skal kjøpe TT Big Typoon dersom jeg bestemmer meg for å overklokke. Jeg har Asus A8N SLI Deluxe, 1024 mb Apacher Ram. Og av kjøling har jeg en 80 mm vifte i front som trekker inn (Papst 19 DB) og bak en 120 mm vifte som blåser ut. CPU'en min ligger på 30 grader idle @ Cool'n Quiet nå, med standardvifta. Jeg har ikke tengt å drepe'n heller da. Hvor mye ville ca være fornuftig å ta ut? (med TT Big Typoon) Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 er ikke absolutt nødvendig å bruke annen type kjøling på cpuen din for å overklokke winnien din, du kommer nok ganske høyt med stock viften din. Før jeg satte i vannkjøling på min Venice 3500+ kom jeg opp i 2600mhz uten noe som helst problemer, med cpu temp på litt over 40 grader. skal du derimot klokke den noe høyere bør du shippe i en ny kjøler kanskje ja Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 er ikke absolutt nødvendig å bruke annen type kjøling på cpuen din for å overklokke winnien din, du kommer nok ganske høyt med stock viften din. Før jeg satte i vannkjøling på min Venice 3500+ kom jeg opp i 2600mhz uten noe som helst problemer, med cpu temp på litt over 40 grader. skal du derimot klokke den noe høyere bør du shippe i en ny kjøler kanskje ja 5134784[/snapback] 2.6 er ikke værst med Boxed kjøler, men jeg kommer til å kjøpe ny kjøler uansett fordi Boxedviften bråker så. Men hvor høyt tror du ca jeg får klokket min CPU med TT Big Typoon. Jeg så en test der Big Typoon håldt en 3000+ @ 2.7 GHz på 30 Grader idle. Det er veldig bra Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 det spørs veldig ifra cpu til cpu, er desværre ikke noen fasit her, du kan være heldig og klare å klokke den høyt (2.7-2.8 er realistisk) men har også hørt om folk som "bare" har klart 2.3-2.5gig så det spørs veldig Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Skjønner. Jeg har ikke tengt å bynne med noe max klokking. Så 2.3-2.5 er nokk for meg til å begynne med. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det tror jeg nok du kommer til å klare ganske fint! lykke til vertfall kompis! Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Takk Håper det. Kanskje blir det litt ekstra ettervært. Men jeg velger å begynne i det små, siden jeg ikke har gjort dette før. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 oki si gjerne hvordan det går da!og evnt. om tips eller triks du lurer på! Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Den er grei, men har tengt litt. Skall eventuellt gjøre det sammen med en kompis som har gjort dette før. Tar ikke sjansen på at noe kanskje skjer med dataen som jeg brukte mye penger på: Edit: Men du... jeg lurer på en ting, da jeg aktiverte Cool'n Quiet forste gang opplevde jeg at av og till hoppet min 2.2 GHz opp til 2.55 GHz. Dette var mens jeg kjørte Norton, Ad-Aware og Microsoft Antispayware sammtidig. Er dette en del av Cool'n Quiet-prosessen? Jeg har værtfall aldrig hørt om att prosessorer klokker seg opp av seg selv. Jeg har bilde av det, men får ikke till å legge ut bilder nå, fikk det till før forumet ble oppgradert Endret 10. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Cool And Quiet baserer seg på nettop dette, kjent fra bærbare maskiner. Senker multiplieren på prosessoren når den ikke brukes så mye, mindre varme blir utviklet, og viften kan kjøre saktere, evt. slås av Har maskinen behov for full kraft, så får du det på en brøkdel av et sekund. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Ja, riktig det, vet hvordan Cool'n Quiet funker. Har bare ikke hørt att prosessorer øker hastigheten til over standard, i Cool'n Quiet funksjonen. Endret 10. november 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
ådne Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har netopp kjøpt samme cpu som deg og kjører den på 2,7 GHz. Den klarte 8 timer i OCCT på denne hastigheten og på 2,6 kan jeg kjøre tortur test så lenge jeg vil. Har zalman 7700cu og idletempen min er 30 grader, 2 grader varmere enn kabinettet. Etter å ha kjørt tortur test i OCCT blir ikke tempen høyere enn 37 grader! Er veldig fornøyd med både cpu'en og kjøleren. Det jeg tror stopper meg fra å klokke lengre er ramen Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Da setter du bare ramen til å kjøre på 166mhz i Bios, så klokker du maskinen opp. Ramen min klarer bare ca. 220Mhz, men med 166mhz, og deretter 67mhz høyere FSB, holdes ramen under grensen, og prosessoren kjører på 2300Mhz (har en 3000+) Lenke til kommentar
ådne Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har satt den til 166 men den følger likevel bare etter CPU'en når jeg klokker den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå