Gå til innhold

Klokke 3500+, trenger tips. Hva bør jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Heihei. Har ikke bestemt meg ennå, men dersom jeg bestemmer meg for å klokke min 3500+ Winchester. Hva bør jeg tenke på, untatt en ny kjøler, skal kjøpe TT Big Typoon dersom jeg bestemmer meg for å overklokke.

Jeg har Asus A8N SLI Deluxe, 1024 mb Apacher Ram. Og av kjøling har jeg en 80 mm vifte i front som trekker inn (Papst 19 DB) og bak en 120 mm vifte som blåser ut. CPU'en min ligger på 30 grader idle @ Cool'n Quiet nå, med standardvifta. Jeg har ikke tengt å drepe'n heller da. Hvor mye ville ca være fornuftig å ta ut? (med TT Big Typoon)

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke absolutt nødvendig å bruke annen type kjøling på cpuen din for å overklokke winnien din, du kommer nok ganske høyt med stock viften din. Før jeg satte i vannkjøling på min Venice 3500+ kom jeg opp i 2600mhz uten noe som helst problemer, med cpu temp på litt over 40 grader. skal du derimot klokke den noe høyere bør du shippe i en ny kjøler kanskje ja

Lenke til kommentar
er ikke absolutt nødvendig å bruke annen type kjøling på cpuen din for å overklokke winnien din, du kommer nok ganske høyt med stock viften din. Før jeg satte i vannkjøling på min Venice 3500+ kom jeg opp i 2600mhz uten noe som helst problemer, med cpu temp på litt over 40 grader. skal du derimot klokke den noe høyere bør du shippe i en ny kjøler kanskje ja

5134784[/snapback]

2.6 er ikke værst med Boxed kjøler, men jeg kommer til å kjøpe ny kjøler uansett fordi Boxedviften bråker så. Men hvor høyt tror du ca jeg får klokket min CPU med TT Big Typoon. Jeg så en test der Big Typoon håldt en 3000+ @ 2.7 GHz på 30 Grader idle. Det er veldig bra

Lenke til kommentar

Den er grei, men har tengt litt. Skall eventuellt gjøre det sammen med en kompis som har gjort dette før. Tar ikke sjansen på at noe kanskje skjer med dataen som jeg brukte mye penger på:

Edit: Men du... jeg lurer på en ting, da jeg aktiverte Cool'n Quiet forste gang opplevde jeg at av og till hoppet min 2.2 GHz opp til 2.55 GHz. Dette var mens jeg kjørte Norton, Ad-Aware og Microsoft Antispayware sammtidig. Er dette en del av Cool'n Quiet-prosessen? Jeg har værtfall aldrig hørt om att prosessorer klokker seg opp av seg selv. Jeg har bilde av det, men får ikke till å legge ut bilder nå, fikk det till før forumet ble oppgradert

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Cool And Quiet baserer seg på nettop dette, kjent fra bærbare maskiner.

Senker multiplieren på prosessoren når den ikke brukes så mye, mindre varme blir utviklet, og viften kan kjøre saktere, evt. slås av :)

Har maskinen behov for full kraft, så får du det på en brøkdel av et sekund.

Lenke til kommentar

Har netopp kjøpt samme cpu som deg og kjører den på 2,7 GHz. Den klarte 8 timer i OCCT på denne hastigheten og på 2,6 kan jeg kjøre tortur test så lenge jeg vil. Har zalman 7700cu og idletempen min er 30 grader, 2 grader varmere enn kabinettet. Etter å ha kjørt tortur test i OCCT blir ikke tempen høyere enn 37 grader! Er veldig fornøyd med både cpu'en og kjøleren. Det jeg tror stopper meg fra å klokke lengre er ramen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...