Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke etter testing av program

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny pc i deler for 1-2 mnd siden!

Med hovedkortet fulgte det med ett program som hette noe slikt som "aibooster" eller noe lignende! Jeg klikkte i allefall på en knapp der som hette "NOS" Derretter på "enable" og så stilte jeg den på 105%. Programmet ba meg restarte og det gjorde jeg. Etter restarting gikk porsessoren litt fortere (fra 3.2 til 3.3 ca)

Jeg ville prøve litt mer og da stilte jeg "NOS" til 110%. Da klikka pcen og reagerte ikke på noen ting! Jeg fant ingen annen utveg enn å holde inne av/på knappen i noen sek. Da jeg da startet den igjen etter noen sekunder kom det opp en melding på skjermen: "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

Jeg satte i windows xp pro cden og den startet opp helt fint. Gikk videre på reparer, men da kom det opp at den ikke fant hdd. Jeg sjekket kablene, men alt var slik det skulle være! Jeg har forresten en strømforsyning som er feil type om det har noe serlig å si! Det er en 20 pins, selv om hovedkortet skal ha 24 pin så har det funket helt fint! Hadde tenkt jeg skulle bestille ny strømforsyning, men ville gjerne få pcen i orden først! Vær så snill å hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du S-ATA harddisk?

Hvis du har det, så må du nok installere S-ATA driverne før du loader Windows "installasjonsprogrammet". Det fulgte nok med en diskett med S-ATA drivere på når du fikk hovedkortet. Du pytter disketten inn i diskettstasjonen, restarter maskinen med Windows cd'en i cd-rom'en, og booter fra cd'en. Etter du har bootet fra cd'en, vil det komme en tekst nede på skjermen, der det står at hvis du har SCSI eller RAID opplegg, så trykk F6. Du trykker da F6, og installerer driverne som ligger på disketten.

Har du prøvd og resatt BIOS? (Se i manualen til hovedkortet hvordan man gjør det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...