Gå til innhold

GeForce 6600 og SLI = sant?


kennethx

Anbefalte innlegg

Hvis du gjør ett prissøk på hardware.no på alle skjermkort som har SLI støtte får du denne listen:

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Øverste treff på listen er i skrivende stund "MSI NX6600LE-TD256E 256 MB, SLI-støtte, PCI Express"

 

nå har det seg slik at jeg har kjøpt 2 slike kort, men så ser jeg at de har jo ingen bridgeing connector slik som GeForce 6800 kort med SLI har. Vil det si at det er feil at dette kortet, og alle de andre 6600 kortene som står i listen oppført med SLI støtte har det?

Eller går det ann å kjøre SLI uten å koble kortene sammen med denne SLI connectoren som fulgte med hovedkortet (Asus A8N-SLI)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte ikke hva ytelsen var i forhold til 6600GT. Jeg har kjøpt to 6600LE kort fordi de kortene er vifteløse, og da slipper jeg masse viftebråk. Kjøleribbe = 0db støy. Når jeg da har mulighet til å kjøpe to og kjøre SLI for å øke ytelsen, ja, så hvorfor ikke, fremdeles = 0db støy fra skjermkortene.

 

Var forøvrig meget fornøyd med 80+ fps i AO når jeg kjørte 2xclienter på samme maskin. føltes som et kvantehopp fra mitt meget gamle FX5700 kort :D

 

Så da prøver jeg en gang til, høres 3000 ut som en riktig score i 3d mark05 for 6600LE SLI eller ikke?

Endret av kennethx
Lenke til kommentar

til kennethx synes det er litt lite me tanke på at jeg selv fikk 2780+ med ett overklokka fx5700pro/utra.silent x...du kan jo ha veldig dårlig maskinvare da som trekker ned bittelitt..men synes du skulle hatt litt mer i forhold til min test...du får alså 220 poeng mer en mitt overklokka 5700pro gjorde...det er litt ille me tanke på at du kjører me to..eller?

 

 

nå fikk jeg kalde føtter..

vare 3700 poeng jeg fikk el 2700...hmm :ohmy:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
til kennethx  synes det er litt lite me tanke på at jeg selv fikk 2780+ med ett overklokka fx5700pro/utra.silent x...du kan jo ha veldig dårlig maskinvare da som trekker ned bittelitt..men synes du skulle hatt litt mer i forhold til min test...du får alså 220 poeng mer en mitt overklokka 5700pro gjorde...det er litt ille me tanke på at du kjører me to..eller?

 

 

nå fikk jeg kalde føtter..

vare 3700 poeng jeg fikk el 2700...hmm :ohmy:

5146114[/snapback]

dersom du ser på spec'en på resten av maskinen, så er det rimelig klart at det ikke er problemet. Personlig ville jeg heller sjekket en gang til om SLI faktisk fungerer. Dog er vel ikke 6600LE noen racer, så man skal ikke se bort fra at 3000 poeng faktisk stemmer. Ett kjapt søk viser vel at ett stk 6600LE ligger på ca 2000+/- 3DMARK05 poeng, alt etter oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...