muv Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 ja... hva er best? hvis den er i tanken, blir ikke vannet varmere av pumpa? Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 kommer helt ann på hviken pumpe du har. hadde du hatt Eheim ville jeg latt den stått ute, men har du derimot nova må du senke den ned.. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Som man sier, så avhenger dette av pumpa. Jeg selv har prøvd begge løsningene i vannavkjølingen min. Det viste seg at at pumpa mi lagde en så stor varme, at vannet ble varmet opp en smule.. Så det beste kan muligens være å ha pumpa utenfortanken. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Må da tenke at varmen fra pumba blir inne i kabinettet og vil påvirke kjølinga. Jeg trur det blir svært små forskjeller og det ernoen fordeler å ha den senkes i vann. Mindre støy og kjølinga tar ikke så stor plass når pumpa ner i tanken og ikke utenfor (Vis du da kjører med tank og pumpe da) Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hvis radiatorn står rett før vannet går inn i kjølern, vil det vel ikke ha noe å si? Hvis radiatorn er "kraftig" nok? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 18:24, PumpAction skrev:Hvis radiatorn står rett før vannet går inn i kjølern, vil det vel ikke ha noe å si?Hvis radiatorn er "kraftig" nok? Det kan være en fordel det også. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hvis jeg ikke husker feil, var det Hondaen som regnet ut dette en gang. (correct me if I`m wrong, men høres logisk ut at Hondaen har regna ut noe sånt :wink: ). Temperatur på vann ble 0,2 grader høyere med pumpe i vannet, i forhold til å ha tanken utenfor vannet, med andre ord veldig liten! Når du har pumpa i tanken, vil vannet ha en støydempende effekt også. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Høres logisk ut det. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Men når hondaen regna så gjorde han nok endel forenklinger :wink: Det jeg har hørt et at vanntempen steg 1-3 grader fra folk som faktisk har testa begge tingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå