Gå til innhold

Musa fryser!!!

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Sliter med et problem som holder på å irritere vettet av meg. Problemet er i windows at musa plutselig avinnstalleres for deretter å innstallere seg selv igjen. Dette gjentar seg hele tiden. Av og til er det så ille at musa slår seg helt av og jeg må bytte usbport for å få den til å funke igjen.

Jeg har ei Intellimouse expl. optical og kjører win XP pro, norsk.

Jeg har oppdatert detonator drivere til 30.82, avinnstallert antivirus og fjernet alt av programmer som kunne ha innvirkning på problemet. Musa funker fint på andre maskiner så det er ikke den det er noe galt med.

Musa fryser bare når jeg beveger pekeren. Jeg har lett etter hjelp på forumet men ikke funnet svar.

Please help.....!!!

Amd Tbird 900, Asus A7v, GF2 GTS 64, 512 mb ram, Sb live.

Mvh

Gonzo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit hvis problemet lå på musa. Men det gjør ikke det. Musa virker fint på andre pc'er. Har koblet på en ps2mus nå som funker fint. Får kanskje prøve bare å sette på en ps2overgang på usbmusa (intellimouse) og bruke ps2 utgangen på pcn.

Gonzo

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem, via kt266 brikke settet har en bug som gjør at usb plutselig kutter. Det var bla. derfor kt266a ble lagd. Asus a7v266 har dette brikke settet (a7v266-E har det nye!). Jeg hadde et MSI 266pro-r og mus frøys etter en liten stund.. Jeg reklamerte på kortet, og fikk nytt. Sannsynlig vis er det usb problemer hos deg også...

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus A7V hovedkort kjøpt for et par år siden. Synes det er rart hvis det skulle være problemer med usb-portene da de funker på annet utstyr (sidewinder FF2, digitalkamera osv.)

Noe som har peiling om det kan være konflikter med XP? Alt gikk klokkefint når jeg kjørte win 98SE.

Gonzo

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så mye igjen å oppdatere nå. Leste en tidligere post om en som hadde et lignende problem. Kan det være en I/O konflikt?? Har ikke så inngående kompetanse til å kunne løse en sånn feil men...

Har oppdatert alt fra win, skjermkort, drivere til mus, VIA, osv.

Men jeg takker for all respons så lang folkens!!!

Gonzo

Lenke til kommentar

Har akkuratt samme problem med min Intellimouse explorer(første verjon)

Har prøvd den på USB og PS/2. Men den fungerer ikke. Noen ganger fungerer den i noen få sekunder andre ganger blir den ikke funnet.

Noen som vet hvor lang garanti det er på den... det tyder jo på at det er en svakhet på musa... og dermed en garantisak...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 11:47, Gonzo skrev:

Noe som har peiling om det kan være konflikter med XP? Alt gikk klokkefint når jeg kjørte win 98SE.

...alt tyder på det ( chipsett/ musedrivere/ XP ).

Sett i en PS/2 mus eller tastatur. Start i Safe Mode, og fjern alle usb-enheter fra Device Manager i denne rekkefølgen:

USB peripheral devices: Scanners, Printers, Cameras etc.

HID and/or Composite USB: Human Interface Devices

USB Root Hub(s): Universal Host Controllers

USB Host Controller(s): Universal Host Controllers

...sett i XP-CD'en/ restart i Normal Mode, og USB får forhåpentlig en IRQ som ikke konflikter i Windows.

Lenke til kommentar

Det at den funker greit på andre maskiner og ps2 betyr ikke at du kan utelukke dårlig kontakt et sted, aotu-installering av drivere vil vel ikke skje når den er i ps2 (tror jeg), og det kan være usb-porten din er akkurat så dårlig at kombinasjonen dårlig ledning, dårlig kontakt gjør at den mister musa avogtil. Jeg hadde ihvertfall akkurat det samme problemet og det var ledningen som var løs.

AtW

Lenke til kommentar

Mange gode forslag. Har innstallert filterdriveren (110) uten at det hjalp. Usb2.0-driveren antar jeg er kun for hardware kompatibelt med USB 2.0...

Skal zinks forslag med å fjerne "usb-dingsene" i device man før jeg evt begynner å sjekke om det kan være en eller annen kontaktfeil. Magefølelsen tilsier vel egentlig at dette er en eller annen driver- eller intern konflikt opp mot win xp.

Gonzo

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 19:20, Gonzo skrev:

Skal zinks forslag med å fjerne "usb-dingsene" i device man før jeg evt begynner å sjekke om det kan være en eller annen kontaktfeil.

Var det et spørsmål ? Poenget med å skifte til PS/2 til dette, er at du trenger enheten i Windows etter avinstallering av controller/ enheter - problematisk å bekrefte avinstallasjon/ restarte normalt med enheter som ikke er der...

Auto-innstallering av usb-drivere vil normalt skje hvis kontrolleren er enablet i Bios.

Restart, åpne Bios, sjekk innstillinger og skift til usb-mus/ tastatur.

USB liker ikke delt IRQ, og sjansen for løsning bedres nå - om ikke alt klaffer på første forsøk ... kjør på :smile:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med samme mus. Det er et kjent problem at selve chippen inni blir ødelagt. Dermed er garanti eller kjøp ny mus et forslag. Nå har de fikset det problemet, så jeg tror ikke du møter det samme igjen om du kjøper samme mus.

For all del, bare ikke kjøp Logitech Dual Optical!

Såpemus!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...