brannmannsam Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vurderer nye ram brikker. Har AMD 3800+ X2 og 2X512 brikker fra før. Tenkte på å kjøpe to like brikker til. Men så har jeg hørt at det er mye bedre å har 2X1024 brikker i stede. Har ikke så mye peiling på minne så jeg lurer på om dette er tilfelle? Også hørt at hvis du har en dual core fra amd er det anbefalt å ha 2 gig med ram. Er det noe serlig ytelsesforskjeld? Er det mange programmer og spill som krever så mye minne? eller..? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 når du har 4x512mb så kjører rammen på 2T. Med 2x1024 klarer dem 1T. Mao, raskere ram. NB: Husk på at når du spiller, så bytt slik at du kun bruker den ENE prosessoren i spill! Dette gjøres i oppgavebehandling så høyreklikk på spillet og den nederste greia! Husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Men det er bare vis du skal overklokke. RAMen kjører hvel orginalt på 2T. Hva er vitsen med å bytte? i testen de gjorde her på hardware.no ga det ikke mye forskjeld. Dessuten, benytter ikke BF2 seg av dualcore? Endret 10. november 2005 av brannmannsam Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 ingen som har noen svar nei.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 På AMD bør du ikkje bruke mere enn 2 brikker samtidig, fordi du taper en god del ytelse på det. 7-10% visstnok ifølge en OCZ-annsatt på et annet forum. Det er merkbar forskjell på omtrent alt mulig av praktisk bruk med 2BG. Alt av spill og programvare og windows selv laster raskere. Men det er liten forskjell i framerates og 3d benchmarks. Eg vil annbefale deg å oppgradere, du kommer ikkje til å angre Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Ok. blir hvel nye ram brikker på meg da. kan du annbefale noe? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Alt etter lommebok: GeIL Value DDR400 2048 MB Patriot 2048 MB PC3200 Dual Kit OCZ EB DDR PC-4000 2 GB Platinum Edition Dual Channel Dersom du skal overklokke kjøper du Patriot eller OCZ. Dersom du ikkje skal overklokke kjøper du Geil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå