Gå til innhold

støy fra lydkortet.....?

Anbefalte innlegg

kjøpte meg hodetelefoner (grado sr-60!!!! :grin: )for ikke så lenge siden for å bruke sammen med pc'en... det har gjort meg mye mer oppmerksom fra bakgrunnsstøy i lyden særlig når jeg hører på musikk (mp3 128kbps+) og vrenger lyden ganske godt opp. har virkelig mp3 så dårlig lydkvalitet eller er det lydkortet som ikke er bra nok....

abit kt7a-raid

sb live! value...

[ Denne Melding var redigert av: EvilHomer på 2001-11-30 22:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en annen ting som jeg irriterer meg grønn over :evil: er små plagsomme knitrelyder hvis jeg holder på å laste ned et eller annet samtidig som jeg hører på musikk... jeg hørt at det er litt uvilje mellom via-chipsettet og live! korta, vil dette problemet frosvinne hvis jeg feks kjøper et audigy-kort?? det kan jo ikke skade...

Lenke til kommentar

D kan hende at Hode-lurene dine sin jack-plugg er buggete!! Eller inngangen..

I'm feeling very shpongled.

Smashed,mashed, completely geschtonkenflapped

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2001-12-01 00:11 ]

[ Denne Melding var redigert av: MiraQdata på 2001-12-01 00:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-30 23:15, EvilHomer skrev:

en annen ting som jeg irriterer meg grønn over
:evil:
er små plagsomme knitrelyder hvis jeg holder på å laste ned et eller annet samtidig som jeg hører på musikk... jeg hørt at det er litt uvilje mellom via-chipsettet og live! korta, vil dette problemet frosvinne hvis jeg feks kjøper et audigy-kort?? det kan jo ikke skade...

Faktisk så er det et par VIA chipsett som ikke liker noe særlig SB kort. det mest utpregede chipsettet er KT133, men dei er nå på god vei ut.

LAME er forsåvidt den beste mp3 encoderen som eksisterer i dag, mens Xing er en av værstingene..

192kbps med LAME tilsvarer omtrent Xing i 256kbps i lydkvalitet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...