Kim14 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg sitter her med et GeForce 6800Gt og lurer på garanti..! Mister man garantien når man tar av kjølevifta på et skjermkort for å sette på en ny, eller montere vannavkjøling..!? Noen som har peiling..!? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Så lenge man tar noe av eller sette noe på.. Altså endrer på den så den ikke er sånn som i utgangspunktet, forsvinner garantien så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nå er det også sånn at man må sette på den orginale kjøleviften når man skal returnere den til nettbutikken man har kjøpt den av også. Så du har jo på en måte garanti. Lenke til kommentar
Reje Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg hadde et problem med at jeg fikk artifacts på mitt ati x850 pro. Og dum som jeg var satte jeg ny kjøling på kortet før jeg testa med orginalt. Men uansett, jeg bare Satte på orginal kjølinga på den, og sendte inn kortet til nettbutikken (som var "Netshop"). Fikk pengene tilbake, og bestillte meg et GF6800gt i stede. Som fungerte supert. Så dette skal ikke være noe problem. Endret 10. november 2005 av Reje Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jeg spør for en kamerat som skulle spille WOW etter at han hadde vært på ferie. når han da skulle begynne å spille, hadde det kommet kondens fra vannavkjøling på prosessoren..! det ser ut som det har kommet noe under kortet.. Han bestilte dette på komplett..! Det han da lurer på om dette går på garantien..? venter skeptisk..! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg spør for en kamerat som skulle spille WOW etter at han hadde vært på ferie. når han da skulle begynne å spille, hadde det kommet kondens fra vannavkjøling på prosessoren..! det ser ut som det har kommet noe under kortet.. Han bestilte dette på komplett..! Det han da lurer på om dette går på garantien..? venter skeptisk..! 5133107[/snapback] Det er jo hans egen feil og ikke produsenten at det kom kondens på kortet...så garantien gjelder IKKE i dette tilfellet etter min mening Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg hadde et problem med at jeg fikk artifacts på mitt ati x850 pro. Og dum som jeg var satte jeg ny kjøling på kortet før jeg testa med orginalt. Men uansett, jeg bare Satte på orginal kjølinga på den, og sendte inn kortet til nettbutikken (som var "Netshop"). Fikk pengene tilbake, og bestillte meg et GF6800gt i stede. Som fungerte supert. Så dette skal ikke være noe problem. 5133055[/snapback] Var det et 6800GT AGP kort du kjøpte da? Leter nemlig etter et sted som selger 6800GT kort til AGP og _ikke_ PCI-E. Lenke til kommentar
Vapo Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Tv-utgangen på mitt Gainward 6800ultra virket ikke.. Hadde da allerede fjærnet luftkjølinga og montert vannavkjøling. Puttet bare kjøleribbene og vifta i en pose og sendte det tilbake sammen med skjermkortet.. Ingen problem hos Komplett det. Fikk ny med en gang. Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Sry..! Pci-Xpress..! Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Poenget her er vel at det er vannkjøling som har forårsaket skade på et annet produkt. Det som er spørsmålet da er om skaden skyldes en feil/mangel ved vannkjølingen eller om det skyldes feil/uforsiktighet hos forbrukeren. Jeg vil også nevne at det er en vesentlig forkjell på garanti og reklamsjonsrett. Reklamasjonsrett er nedfelt i norsk lov og kan ikke fravikes. Garanti er noe leverandør/produsent kan tilby utover det som dekkes av kjøpsloven. Hvis skaden på skjermkortet skyldes feil/uforsikighet hos forbrukeren har han naturligvis ikke reklamasjonsrett på skader som følge av dette. Det er vel heller ingen som vil gi garantier som gjelder dersom skaden skyldes forbrukeren selv eller bruk av andre produkter. Hvis kondensen fra vannkjølingen skyldes en feil ved vannkjølingsutstyr er det i så fall leverandør/importør/produsent av vannkjølingsutstyret man må henvende seg til, og så må evt. de dekke skaden på skjermkortet. Hvis det er kameraten din sin feil kan han selvfølgelig lyve (eller ikke fortelle hele sannheten) til leverandøren, men dette er i beste fall umoralsk, og det blir du og alle oss andre som da til syvende og sist betaler for dette. Strengt tatt er det vel bedrageri, og dermed et lovbrudd også, selv om han neppe trenger frykte at politiet skal komme løpende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå