Gå til innhold

noen som har noe å si om hp pavillion zd8369?

Bertram83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får prøve å kommentere, selv om jeg ikke vet annet om maskinen enn selve spesifikasjonene.

Positive ting om maskinen:

- Stor og fin(?) skjerm med god oppløsning.

- Kraftig prosessor

- Godt med RAM, skulle holde til det meste. (de spill som skulle kreve mer RAM blir uansett begrenset av skjermkort.)

- Skjermkort du får spilt med, men ikke forvent høyeste detaljnivå i alle spill.

- Stor harddisk

- Trådløst nettverk er en selvfølge, men fint med blåtann også, sikkert en del andre nyttige tilkoblinger.

Negative ting om maskinen:

- Sannsynligvis dårlig batteri (1-2 timer)

- tung

- Sannsynligvis støyende

- Sannsynligvis veldig varm, i hvert fall under ved prosessor og skjermkort

- Treig harddisk (4200rpm er utroooolig kjipt å sitte med på en bærbar, når man er vant til Raptor og vanlige 7200 rpm-disker på stasjonær)

- Unødvendig mye RAM på skjermkortet, kan godt hende X700 med 64MB ikke er noe særlig dyrere for HP å bruke, og dette ville vært bedre.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

har ikke tenkt å bruke den til harde spill, mest til multimedia og div..

tyngden og størrelsen har egentlig ikke så mye å si for meg... en kilo fra eller til spiller ikke så stor rolle.

men lurer på om jeg skal gå for den hakket under.. alt er likt men cpuen er 3.0 istedefor 3.2...sparer en tusenlapp faktisk. tror ikke jeg merker noe forskjell.

men er harddisken så jævli treig da? når er det eventuelt jeg får merke det tror du?

skjermen er jo meget pen da..

tror ikke den støyer så gæli hell.. var innom elkjøp og så på en.

skjermkortet er vel f.eks bra nok til battlefield 2, men dog ikke maksoppløsning seff

Lenke til kommentar

Harddisken merker man veldig godt i oppstarten av Windows, hvis man har en del programmer i oppstartsmappa tar dette lang tid. Og også når man starter større programmer og skal loade i spill. I forhold til min stasjonære PC med en Raptor-disk på 10 000 rpm, går den bærbare veeeldig treigt.

Jeg hadde absolutt valgt Acer-modellen du linker til fremfor zd8369. Hvis du klarer deg med en litt mindre skjerm har man nok en mye smartere laptop, med tanke på varmeutvikling, støy og batteritid.

Acer bruker nok 4200 rpm-disk i denne modellen med 100GB, men det skader ikke å sende MPX en mail for å spørre om nettopp dette.

PS! Med Radeon-skjermkort i X600- og X700-serien har man en funksjon i Atis driver som heter Ati Power Play. Med denne funksjonen kan du klokke ned skjermkortet så lenge man ikke spiller, og dermed spare deg enda mer støy og batteri.

Jeg har Power Play på minimum hele tiden, untatt når jeg fyrer opp et spill.

Med Intels Speedstep (som du har på Acer-modellen, ikke HP) og Ati PowerPlay går aldri vifta på min modell ved vanlig bruk, og dette gjelder andre Acer-modeller med lignende spesifikasjoner.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...