Gå til innhold

Fireveis SLI kommer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hjelper ikke å ha twinturbo, med biturbo, doble intercoolere og fett effektanlegg om bilen er en rusten Fiat 500.

 

:)

5132805[/snapback]

 

 

Det er det indre som teller vet du :p så lenge bilen ikke detter fra hverandre. så kan du ha det like morro med en rusten fiat 500 som med en Koenigsegg CCR... nesten :thumbup:

5134337[/snapback]

 

Hadde den fiat'en holdt sammen med det innabords hadde den flisa den koenigsegg'en ganske greit. (utenom toppfart)

Lenke til kommentar

ser folk klager med prisen på dette etter verdt så kommer 1 kjerne på skjermkortet til å være for svakt og da trenger man flere og det kommer til å være sakkurat som å gå fra singel kjerne på CPU til X2 kjerne på CPU. eller AGP til PCIx16, det kommer til å bli mye større etterspørsel etter kraftigere grafikk fra spill utviklernes side. det kommer til å gå som hånd i hanske.

 

har bare en ting til å si Vodoo var for tidlig ute men nå er tiden inne.

Lenke til kommentar
Den lille ulempen her er jo at man trenger en FX-357-CPU til å rettferdiggjøre de mest ekstreme SLI-oppsettene.

5132952[/snapback]

Neida man kan bare spille F.E.A.R i 1600x1200 med softshadows og 16X AA på. Da vil nok 4 stk 7800GT også slite. Så det at det er bortkastet med så mye GPU firepower er bare tull, men en FX på 5 Ghz eller mer hadde sikkert ikke skadet :!:

 

Edit : Og en 1000W PSU er vel snart ett must...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hmm...lurer på om dette hovedkortet vil gjøre noe av den samme "nytten"...?  :hmm:

Veldig ekstremt med 4 skjermkort, men... når man ikke vet hva man skal gjøre med penga man har.. :!:

 

-P

5134703[/snapback]

 

antar dette bare er en proto type til den asus har i sin test lab (tenker på chipsettet) håndtere 4GPU dele 32 lanes opp i 4.

Lenke til kommentar
Som kjent støtter Nvidias SLI-teknologi i utgangspunktet kun maksimalt to grafikkbrikker, men dette kan det bli en forandring på snart.

Tja. nVidia har aldri sagt noe om maksimalt antall grafikkbrikker som støttes, og på spørsmål om dette for et par år siden svarte de av det i utgangspunktet bare skulle støtte to (når du måtte ha bridge), men at det ikke var en begrensing i teknologien som gjorde at det først bare fungerte med to GPU'er.

Gigabyte har vel også greide å få fire brikker til å fungere samme på denne måten ved å bruke to kort med to prosessorer hver, men det er en veldig dårlig løsning som veldig få kommer til å benytte seg av.

Lenke til kommentar

Det er nok i så fall HW/implementasjonen som er begrensingen, for teknologien skal i teorien kunne skaleres så langt du vil bare du har båndbredde nok fra underkortene til hovedkortet. Jeg vil tro at det er ikke mye vanskeligere å få SFR og AFR til å bruke åtte cores enn to, og siden det er driveren som deler ut arbeidet til GPU'ene bør det "lett" kunne utvides selv om den første versjonen vistnok ikke fungerte med flere enn to cores. Den teorien blir selvfølgelig vanskelig å teste fordi du da trengte broen mellom kortene.

Lenke til kommentar
Den lille ulempen her er jo at man trenger en FX-357-CPU til å rettferdiggjøre de mest ekstreme SLI-oppsettene.

5132952[/snapback]

Neida man kan bare spille F.E.A.R i 1600x1200 med softshadows og 16X AA på. Da vil nok 4 stk 7800GT også slite. Så det at det er bortkastet med så mye GPU firepower er bare tull, men en FX på 5 Ghz eller mer hadde sikkert ikke skadet :!:

5135991[/snapback]

Hva om jeg sier at F.E.A.R. var forut for sin tid og burde ventet et år med lansering? Og at det kanskje er F.E.A.R. som er bortkastet per i dag fordi det ikke vil kjøre bra med mindre du bruker 20-30 ganger spillets pris på skjermkort.. Det blir et dyrt spill til slutt. ;) En svakhet med F.E.A.R. er at det ikke er skalerbart sånn at det kan brukes med billigere PC'er slik HL2 er.

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at om et par år er dette like vanlig som SLI er i dag. Og ser vi utviklingen på prisene som bare stuper, så blir det vel ikke no dyrere enn i dag. Det er jo utviklingens gang. Jeg leste i en artikkel at fotorealistiske spill ikke ville være mulig før vi klarte å presse ut rundt 3 terraflopps i sekundet. Skal vi klare det så trenger vi hardware i bøttevis. ..og vi liker ho hardware! :thumbup:

Lenke til kommentar
Den lille ulempen her er jo at man trenger en FX-357-CPU til å rettferdiggjøre de mest ekstreme SLI-oppsettene.

5132952[/snapback]

Neida man kan bare spille F.E.A.R i 1600x1200 med softshadows og 16X AA på. Da vil nok 4 stk 7800GT også slite. Så det at det er bortkastet med så mye GPU firepower er bare tull, men en FX på 5 Ghz eller mer hadde sikkert ikke skadet :!:

5135991[/snapback]

Hva om jeg sier at F.E.A.R. var forut for sin tid og burde ventet et år med lansering? Og at det kanskje er F.E.A.R. som er bortkastet per i dag fordi det ikke vil kjøre bra med mindre du bruker 20-30 ganger spillets pris på skjermkort.. Det blir et dyrt spill til slutt. ;) En svakhet med F.E.A.R. er at det ikke er skalerbart sånn at det kan brukes med billigere PC'er slik HL2 er.

5137537[/snapback]

FEAR er da ikke spessielt krevende. Ikke i forhold til quake 4 hvertfall.

 

Riktignok har jeg en sucky 2500+ prosessor, og et 6800gt, men jeg sliter med lav framerate i MP quake4 med alle settings på bånn (da ser det verre ut en Q3). Talentløst tbh... Er riktignok stor forskjell på SP og MP, men i fear kunne jeg fyre på AA og middels oppløsning og middels detalj. Og det ser jo brilliant ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...