Skrue Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Prøv her Skrue Den pleier ikke å være så mye nede. 5208374[/snapback] hmm, joda, og takk! Hadde vel en "fillete" link her. Fikk jo tak i nyeste BIOS-versjon, men hva hjelper det? Min gamle og rustne "temporary mounted" floppy klarte selvfølgelig ikke å formattere en boot-disk. Æsj! Får vel prøve å brenne systemfilene til en CD i stedet, kanskje det virker? Time will show...... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Default vcore er allerede avklart, litt høyere opp i tråden. Men for ordens skyld: 1,35 - 1,4volt, for 146. Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at den gjelder for 148 også? Annet ville jo være rart.. Vet ikke om det er noen trøst, men her er CPU-temp 40,2, med vanntemp på 31grader, etter diverse runder i 3DM05. Og da er inntakstemp på lufta til raddisen 22,5grader. Og som vanlig: Skal slike opplysninger ha noen relevans, så bør du også oppgi vanntempen! Strengt tatt så bør du klare litt lavere temps enn hva jeg har, ved samme vanntemp. Storm G4-blokka viste seg jo litt bedre enn min egen i den testen jeg gjorde for en tid tilbake... Btw; Den blokka skal ikke lekke! Gjør den det, så er ikke montering av slanger og nipler riktig utført......... 5208631[/snapback] Primer på 2.86ghz nå vcore 1,43. Temp er fortsatt 40... Mulig den ikke er helt pålitelig. Har du en link til testen av blokka de Skrue? Fatter ikke den lekkasjen selv.. Så ut til å komme fra overgang metall - plast. Uansett, gikk den over av seg selv etter litt stramming med nøkkeln. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Vet ikke om det er noen trøst, men her er CPU-temp 40,2, med vanntemp på 31grader, etter diverse runder i 3DM05. Og da er inntakstemp på lufta til raddisen 22,5grader. Det uten IHS håper jeg? Med en vanntemp på 24,4 grader så lå cpu på rundt 47 grader load (prime95) med 2,95ghz og 1,53V (som viste seg å være stabilt )her hos meg Og det er og uten IHS. edit: nå glemmer jeg jo selvsgt en viktig ting her, jeg har enda ikke montert egen tempmåler på denne, det gjør kanskje sitt til at det ikke er helt pålitelig Endret 26. november 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Her går det fort fram. Primer på 3.0 ghz nå 1.43 vcore. temp 42. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Der ja, du har fått deg en gladklokkende liten sak du også Alcohollyday Hvordan ser V-core i bios ifht i cpu-z ut med ditt Premium?, hos meg viser cpu-z noe høyere spenning enn jeg setter i bios. Skrue, har ikke MSI noe bios flash program så du kan oppdatere fra Windows, eller er det bare Asus eiere som er bortsjemt med denslags? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Der ja, du har fått deg en gladklokkende liten sak du også Alcohollyday Hvordan ser V-core i bios ifht i cpu-z ut med ditt Premium?, hos meg viser cpu-z noe høyere spenning enn jeg setter i bios. Skrue, har ikke MSI noe bios flash program så du kan oppdatere fra Windows, eller er det bare Asus eiere som er bortsjemt med denslags? 5209452[/snapback] "Alle" har da vel slikt nå for tiden? DFI har vertfall, og jeg vet og at Asus har det ja. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Der ja, du har fått deg en gladklokkende liten sak du også Alcohollyday Hvordan ser V-core i bios ifht i cpu-z ut med ditt Premium?, hos meg viser cpu-z noe høyere spenning enn jeg setter i bios. Skrue, har ikke MSI noe bios flash program så du kan oppdatere fra Windows, eller er det bare Asus eiere som er bortsjemt med denslags? 5209452[/snapback] Så lenge det er snakk om en BIOS som ikke er modda, kan man bruke MSI Live Update Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Vet ikke om det er noen trøst, men her er CPU-temp 40,2, med vanntemp på 31grader, etter diverse runder i 3DM05. Og da er inntakstemp på lufta til raddisen 22,5grader. Det uten IHS håper jeg? Med en vanntemp på 24,4 grader så lå cpu på rundt 47 grader load (prime95) med 2,95ghz og 1,53V (som viste seg å være stabilt )her hos meg Og det er og uten IHS. edit: nå glemmer jeg jo selvsgt en viktig ting her, jeg har enda ikke montert egen tempmåler på denne, det gjør kanskje sitt til at det ikke er helt pålitelig 5209231[/snapback] Nei, det er med IHS på plass! Jeg har plassert tempføleren på baksiden av hk, så det blir uansett en omtrentlig temperatur. Det som imidlertid er litt betryggende så og si, er at CPU-temp i Everest Home bare differ med én grad eller deromkring. Atm leser jeg av 27,4grader på den digitale måleren, og Everest viser 28grader! Vanntempen er da 21,6grader. Og ja, jeg har det kaldt på rommet akkurat nå; 15,5grader for å være nøyaktig. Har et scrshot som jeg straks kan legge ut. Her: Men OBS! Dette er idle-temps! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Der ja, du har fått deg en gladklokkende liten sak du også Alcohollyday Hvordan ser V-core i bios ifht i cpu-z ut med ditt Premium?, hos meg viser cpu-z noe høyere spenning enn jeg setter i bios. Vcore er satt til 1,43 og viser 1,42 i CPU - Z, relativt stabilt. Lar chippen kjøre seg inn på 3,0ghz en stund. Med 11 i multipler så nærmer jeg meg da et kritisk punkt på 275 HTT hvor rammen begynner å svette litt, ihvertfall så lenge jeg kjører commanrate 1 T synkront. Uansett så tror jeg minnekontrollern til Optyen er bedre en San Diegon. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Vet ikke om det er noen trøst, men her er CPU-temp 40,2, med vanntemp på 31grader, etter diverse runder i 3DM05. Og da er inntakstemp på lufta til raddisen 22,5grader. Det uten IHS håper jeg? Med en vanntemp på 24,4 grader så lå cpu på rundt 47 grader load (prime95) med 2,95ghz og 1,53V (som viste seg å være stabilt )her hos meg Og det er og uten IHS. edit: nå glemmer jeg jo selvsgt en viktig ting her, jeg har enda ikke montert egen tempmåler på denne, det gjør kanskje sitt til at det ikke er helt pålitelig 5209231[/snapback] Nei, det er med IHS på plass! Jeg har plassert tempføleren på baksiden av hk, så det blir uansett en omtrentlig temperatur. Det som imidlertid er litt betryggende så og si, er at CPU-temp i Everest Home bare differ med én grad eller deromkring. Atm leser jeg av 27,4grader på den digitale måleren, og Everest viser 28grader! Vanntempen er da 21,6grader. Og ja, jeg har det kaldt på rommet akkurat nå; 15,5grader for å være nøyaktig. Har et scrshot som jeg straks kan legge ut. Her: http://img.photobucket.com/albums/v299/Skrue/Tempidle.jpg Men OBS! Dette er idle-temps! 5209648[/snapback] Hmm.. Jeg gikk ned 7 grader ved å fjerne IHS i følge Everest. Må si det er noen meget flotte temps dere har da! Blokka jeg bruker er forøvrig en TDX-klone.. Har en gpu peltier-blokk og i systemet, men den står ikke på noe kort.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Alcoholiday Postet i dag, 15:04 Vcore er satt til 1,43 og viser 1,42 i CPU - Z, relativt stabilt. Lar chippen kjøre seg inn på 3,0ghz en stund. Med 11 i multipler så nærmer jeg meg da et kritisk punkt på 275 HTT hvor rammen begynner å svette litt, ihvertfall så lenge jeg kjører commanrate 1 T synkront. Uansett så tror jeg minnekontrollern til Optyen er bedre en San Diegon. Ja, om den er bedre enn SanDiego tør jeg ikke mene noe om, men den er i alle fall bra! Utrolig at de klokker så bra med såpass lav V-core da. Jeg kjører også "syncront" 2,95Ghz og 295Mhz på minnet som standard fart her, og alle tegn til ustabillitet jeg hadde med den gamle cpu'en er borte. Men jeg må jo da desverre fortsatt kjøre 2T pga det elendige hk... Men da forstår jeg altså på deg, og noen få andre jeg har hørt om med raske brikker, at selv om dette med høy fart på 1T er vesentlig bedre på Premium, enn Deluxe er det ikke helt optimalt der heller? Jeg er spent på hvordan dette er på A8N32, men det kan kanskje du være elskelig å komme tilbake med svar på senere. Har ikke lyst å bytte ut et ellers kjempefint hk med noe som bare er LITT bedre enda altså. Fikk du med deg løsningen på ny bios uten floppy Skrue? Fiesta Postet i dag, 14:00 Så lenge det er snakk om en BIOS som ikke er modda, kan man bruke MSI Live Update Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Fikk du med deg løsningen på ny bios uten floppy Skrue?Fiesta Postet i dag, 14:00 Så lenge det er snakk om en BIOS som ikke er modda, kan man bruke MSI Live Update 5210220[/snapback] Ja, takk! Jeg kastet meg på, men fikk beskjed om at jeg allerede hadde en tilsvarende eller nyere versjon! Så da er vel det som det skal være. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ja, ble lei av å prime på 3,0 ghz så jeg fyrte opp HTT til 280 x 11. Som forventet hang ikke rammen med på dette. Ok, da kjører vi divider på rammen tenkte jeg, men neida. Hovedkortet nekter å boote med rammen på divider 333 Dette skulle ikke være noe problem Er dette et et kjent problem på Premiumkortet? Fant nettopp ut at hovedkortet booter ikke med divider på orginalhastigheter en gang.. Derimot på 1:1 (400) botter det på 275 uten problem. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Jeg mener å ha hørt om problemer med asus og 333 divider før, men er litt usikker på hva eksakt dette gjalt... Virker 266 da? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Virker ikke det eller.. Det er kun 400 som fungerer. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det kan faktisk minne om det samme problemet jeg har med MSI-kortet her. "Håpløst" å endre divider, også nedover! Det ender med BIOS-reset, ingen andre triks får maskinen igang igjen. Merkelige greier...... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Sitter å leser her, og fristelsen er veldig stor. Men hvor stor sjangs er det for å få riktig stepping? Er det bare komplett/norek som har denne? Jeg har planlagt å bestille fra Netshop, men får de fra Norek? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Var noen fler som hadde bestilt/tenkte å bestille fra netshop her tror jeg. Kan jo vente å se om det kommer inn noen steppinger.. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har bestilt 146 fra databutikken.com, sammen med OCZ Premium 2-3-2-5 2x1024MB, ASRock Dual Sata2 og Hiper R 420W. Gleder meg rått til dette, for dette virker forbanna artig! 146'n er forøvrig ubekreftet 2/12. Håper den kommer da, med en god stepping:) Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Virker ikke det eller.. Det er kun 400 som fungerer. 5211874[/snapback] Hadde samme problem på min 3500+ clawhammer og A8N SLI kort. Der var det bare en kombinasjon av timings som gikk å boote på Jeg måtte ha 266Mhz og 2,5 3 3 7. Og det var den eneste kombinasjonen som fungerte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå