Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spirre Postet i går, 23:48

  146 er et bra valg, dersom du ikke heller tar en 165/170 istede. dual core er ikke et så dumt valg lenger.

 

de fleste på forumet her med 165 drar den lett til 2700 med veldig lav volt.

Ening med Spirre her.

Etter mitt syn er den eneste grunnen til å gå for noe høyere enn 146 på singelcore, hvis du har et hk som har problemer med å kjøre opp mot 300HTT. Ellers er det etter hva jeg har sett lite å hente på klokkeevne.

Har forøvrig nå kjørt min 146 på 3,0Ghz siden jeg fikk den i November uten noe som helst tull. Går på 1,525V.

Lenke til kommentar

sitter her med min Opteron 144 og A8N-SLi Premium og får det ikkje helt til. Klarer å sette FBS til 300 og multiplier til 9 = 27xx MHz. men rammen vil ikke leke samme leken! Går jeg inn på DRAM instillinger i BIOS slår cpu klokken min seg vrang...

 

DVS. cpu klokk på 2700MHz og ram på freq: 194, cas: 3 - 3 - 3 - 15!

 

hva gjør jeg galt da?

Lenke til kommentar

satte Hyper Transporten min til 1x, med litt resultater. nå ligger rammen min på 3 3 3 6.

 

men, prime95 svikte meg. fekk Execution Halted, 1 error (hardware faliure)... any q? kan det vær prosessoren som er stilt for høyt med for lav volt

 

kjører på min 144 cb2e med 301,4x9.0 @ 2712,5 på 1,408v... temperaturer på rund 40grader på Cpu og 37 på hk...

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar

jeg hadde ikke vært fornøyd i det hele tatt. rammen din er spesifisert for 500mhz, dvs 250mhz (pc4000=ddr500, ikke 550 som du sier i signatur ;))

 

du burde fint kjøre dette oppsettet med HT 3x, ram divider på 183, eller 366 om det er det hk bruker, og jeg synes kanskje volten var litt høy, men du kan jo ha fått en litt kjip cpu da. sett timings til auto, og sett volten på rammen til 2,8, med mindre dette er ram som vil ha mye strøm da.

 

dessuten skal du klarte 1T commandrate, og står rammen i dual channel eller single channel?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

rammen står i Dual Channel...

 

prøver jeg... men:

 

I DRAM config (under CPU config) finner jeg ingen Ram Divider på 183 eller 366 (bare fra200, 266, 333, 400, 433, 466, 500, 533, 550 og 600)

satt volt til cpu på 1,475, men virker som om den overkjører den, og setter 1,5-1,54...

 

plagsomt...

Lenke til kommentar
veit kje, men ser ut som om noe overkjører min biossetting på 1,475v til CPU. så, manskinen kjører på 1,54 istede for 1,475 som jeg setter den til i bios...

6065322[/snapback]

 

 

Hvor leser du av spenningen?

 

Jeg hadde et liknende HK som deg. Riktignok et Deluxe men... Kortet mitt gav svært ustabile spenninger når jeg begynte å nærme meg 1.5v. Tror nok det er det samme du opplever. Skiftet til DFI og problemet forsvant! :thumbup:

 

Edit: Leif.... :)

Endret av skongsli
Lenke til kommentar
veit kje, men ser ut som om noe overkjører min biossetting på 1,475v til CPU. så, manskinen kjører på 1,54 istede for 1,475 som jeg setter den til i bios...

6065322[/snapback]

 

vell sett multi da og se om du kommer lengre så finner du fort ut om det er kortet eller prosessoren!

Lenke til kommentar
veit kje, men ser ut som om noe overkjører min biossetting på 1,475v til CPU. så, manskinen kjører på 1,54 istede for 1,475 som jeg setter den til i bios...

6065322[/snapback]

 

vell sett multi da og se om du kommer lengre så finner du fort ut om det er kortet eller prosessoren!

6065471[/snapback]

 

Hva mener du med multi?

 

og leser spenningen av i CPU-Z...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...