Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg klarte superpi på 30.25

10x300ht det er rammen som holder meg tilbake. kjørte den på 200ht 2,3,3,8 1t

men den er ikke prime stabil på 3ghz, det har jeg enten for lite volt eller for lite kjøling til. antagelig begge deler!

Lenke til kommentar

denne prosessoren er ihvertfall mye kjøligere enn min gamle prescott. før hadde jeg ved 22-23 grader i lufta 40 grader på vannet og 50 grader på prosessoren. ved load seff, men den er jo konstant under load pga F@H.

nå har jeg 22.5 på luft 30.5 på vannet og 44 grader på prosessoren.

kjører da på 300x9 altså 2.7 og 1.425v

merkelig forhold på tempene på de to oppsettene....

jaja har en bedre radiator på vei, men må nok bytte cpu blokka og etterhvert!

Lenke til kommentar

Kjører luft her med kjøler på CPU på 1000 rpm, en kabvifte i front på 5 volt og ellers bare en PSU som trekker luft ut.

Spilte et par-tre timer nå, CPU var oppe i 54 grader, dønn stabil.

Har den i underkant av 2.6 for tiden.

Det er som oftest ikke ved spill jeg får BSOD, mer når jeg surfer og skal se filmklipp og sånn at det skjærer seg.

Lenke til kommentar

er blokkert for cpu. er 2 svære hull bak så der er det ikke plass.

articOC har noen fancy triks ang. stille luft kjøling....
var akurat artic som var inspirasjon her. psu står oppå en xp-120 men dekkes kun halvveis. her er et bilde denn er skrudd fast i luftintaket man ser som ligger til høyre for HK uttak.

klokka ned cpu til 2,5 fra 2,7 som et expriment. ramla kun ned 180 poeng fra 11030 til 10850 ca. muli jeg legger meg på den klokken intill videre.

Lenke til kommentar

ang central brain identifier programmet og thermal offset; hvis det står 8grader der, vil det si at jeg skal trekke fra 8grader på temperaturen speedfan viser meg? eller legge på 8grader?

edit: og hvordan avslutter man programmet? det er jo ingen x eller noe på det(jada det er bare å høyreklikke på oppgavelinjen, men likevell)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...