Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standard powerrating på 146 er 67Watt.

Foruten eventuelle tabeller og formler er det nok temperaturen, eller hvor hardt du må jobbe for å holde den nede, som er den beste indikatoren for høyt strømforbruk. Den vil jo ikke gi deg noe tall (hvis det er det du er ute etter) men en god indikasjon på hva som bruker mye strøm. Man ser da som regel at tempen stiger mer av spenningsøkning, enn bare av frekvensøkning.

 

Man kan jo driste seg til å gjette, ut fra hva som finnes av opplysninger;

146- 2,0Ghz= 67W (47,5Ampere ved 1,4V)

150- 2,4Ghz= 85W (60A Ampere ved 1,4V)

154- 2,8Ghz= 105W (74,9Ampere ved 1,4V)

 

Ut fra dette vil jeg tippe at 3Ghz vil kunne trekke rundt 110-120W. Men hvis man også øker V-core kan dette tallet stige dramatisk.

Lenke til kommentar

Hehe, for en stund tilbake så var opteron ganske sjeldent syn. Derfor var det mye mer liv i denne tråden. Det var omtrent nesten umulig å skaffe opty i Norge. Etterhvert har opty vært mer og mer vanlig. De nyeste steppingene har ikke den legendariske stemplet som cabye har. Men det betyr ikke at de nyere stepping ikke klokker bra. Hadde du vært her rundt juletida, hadde jeg lovet deg en krevende jobb med lista di.

Lenke til kommentar

De fleste har nok gått av seg det verste her ja.

Men du kan gjerne korrigere lista di litt, mht mitt resultat. I alle fall om den gjelder max-klokk? I så fall har jeg notert 3.01Ghz som best.

Om det er 24/7-verdier som gjelder, så er den derimot riktig for mitt vedkommende!

Lenke til kommentar

korrigering går greit! tja har ikke helt kontroll på om det er stabile hastigheter eller ikke. mest ideelle hadde hvert hvis alle hadde maks stabile frekvens!

 

men kan sette inn 3.01...

 

jeg er litt entusiastisk da, men det er vel fordi jeg nettop har fått fingrene i en slik lekkerbisken!

post-15532-1143054528_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, alt er så spennende når man begynner med noe nytt. Da jeg fikk min opty 148, var jeg helt vill, hehe. Har hatt 3xopty sc og 2xopty dc så langt. Har solgt unna 3 og har beholdt 2. Det med klokking er ekstrem morsomt. Å sitte der å se superpi 32m testen blir ferdig er som å gå opp til eksamen :tease: Særlig rett før testen er ferdig, om den klikker, da må man begynne nesten på nytt igjen. Om testen går unna, blir det en lykkerus. Hvor langt har du klokket din opty?

Lenke til kommentar

Dual sata2 hk'et er ikke akkurat en bra overklokker. Har hatt kortet før og den pakkerte jeg rimelig fort på hylla. Gidder ikke å selge kortet engang, siden man får så lite igjen for det. Man kan maks gi sc cpu 1.45v i bios, og det er en stor hinder for mange til å klare maks på sin cpu. Om du har tatt en voltmodd, da kan du kose deg med 1.55v i bios. Er ikke nok hvis du virkelig vil at opty'en din skal svette litt. Har du skaffet deg en otpy 146 eller 148?

Lenke til kommentar

en voltmod er jo lett. tror ikke jeg ville gitt den noe særlig mere enn 1.55 uansett! med riktig firmware burde det gå sånn passe. jeg er heller ikke ute etter ny overklokkings rekord. men 3ghz hadde jo hvert digg. men det gjenstår å se om jeg får hk opp i 300mhz....

1.55v og 3ghz burde bli rimelig varmt. jeg verdsetter litt lavt støynivå og!

men gøy å klokke...

hm jeg er sier litt mot meg selv nå føler jeg :D

 

146 som du sikkert skjønner....

Lenke til kommentar

1.55 vil holde til 3ghz hvis din opty er villig. Har sett folk klokke langt med dual sata2 kortet. Jeg har ikke testet kortet så mye, så jeg vet ikke hvor mye htt du kan bruke på det kortet. Rundt 300 bør det gå. Om du har en grei vannkjøing så er 1.55v og 3ghz ingen problem. Tror neppe at det blir så farlig truende varmt.

Lenke til kommentar
det funker dårlig sammen med mye overklokking har jeg hørt. c&q er lik på opteron som athlon64

5795615[/snapback]

Har du prøvd det på ditt system?

Jeg har flere plasser sett at CnQ (på Athlon64) fungerer utmerket sammen med overklokking så lenge man ikke tyner systemet til det ytterste.

Lenke til kommentar
det funker dårlig sammen med mye overklokking har jeg hørt. c&q er lik på opteron som athlon64

5795615[/snapback]

Har du prøvd det på ditt system?

Jeg har flere plasser sett at CnQ (på Athlon64) fungerer utmerket sammen med overklokking så lenge man ikke tyner systemet til det ytterste.

5795688[/snapback]

 

 

 

har sett dette jeg også, men har aldri fått det til selv. verken på winnie eller optyen. har fått litt intrykk av at akkurat dette er HK basert :hmm: men er det er bare antagelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...