Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

står noen få poster tilbake i tråden

 

eller om du er for lat, vent til rundt 12, så skal jeg poste min :D

 

edit: henta den nå jeg

 

stepping: CACJE 0601GPAW

 

kan poste resten også dersom det er aktuelt

 

btw, er det verdt å kjøre inn cpuen først? hvor mange av dere som har fått fra den nye sendinga har gjort det?

 

enda en ting. vil biosen min (310) kjenne igjen cpuen eller bør/må jeg flashe? og til hvem i så fall. har ocz pc4000 EB ram

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

ja da var jeg omsider oppe med opteron power.

 

fikk litt problemer da jeg tok av chipsett kjøler på hk, klarte å knekke tuppen med mottaker klipsa da den kom av, så jeg måtte på jakt etter noen andre. bruker nå noen kobber klips fra en 9800pro kjøler. så ikke ut som det hadde kontakt med noen ledere på hk, men jeg la inn et par papp skiver av den typen som kommer med zalman kjølerne på baksida mellom klips og hk.

 

driver å primer på stock nå for å bare teste litt.

 

ser ut som biosen 310 funker greit, detekta cpu i bios uten problemer

Lenke til kommentar

testa litt i går, boota på 286*10 @ 1,45v. den prima 12 timer i natt og alt er stabilt. rammen går på divider så den kjører 260 3-3-2-7-1T @ 2,7v

 

har nådd 24/7 målet mitt. kommer nok til å teste max klokk etterhvert, men det blir ikke med en gang, skal benche litt og sånt først og spille litt ;)

 

satte 1,45v med vilje for å være sikker. i følge resultatene fra de andre med samme stepping så burde den klare samme speed med 1,4v, dvs stock

Lenke til kommentar

jaja...så feil kan man ta....

 

en av grunnene til at jeg bytta til opteron var det at 3200+ cpuen min ikke takla minnefrekvens over 250mhz. det viste seg sannsynligvis å være feil, da jeg har samme problemet med opteronen. derfor tror jeg det er rammen som ikke takler over 250mhz. i alle fall ikke uten tweaking, noe jeg ikke har prøvd enda.

 

men første runde med benching er fullført. se profil for scores. kjører med 81.95 atm.

Lenke til kommentar

etter gårsdagens nedtur angående minnet mitt så brukte jeg nattetimene fornuftig.

 

bildet under er stabilt, men jeg vil sannsynligvis slite med å komme noe spes høyere. 2,95 fikk error etter 15 min på 1,5v, og noe over det så begynner det å bli varmt i boksen. stresstesten under er utført med døra til rommet åpen slik at en frisk bris fra kjellern kommer inn. tipper romtemp er noe under 20 grader.

Lenke til kommentar

Det må jo sies å være et bra resultat det der da Spirre. I alle fall hvis du fortsatt kan kjøre 2,9 med kjellerdøren lukket, til vanlig bruk.

Får du feil hvis den blir over 50 grader, eller er du bare (som så mange her) grepet litt av temperaturhysteriet? :p

 

Og hvor høy klokk kan du kjøre feks superpi 1M?, hvis 2,95 er absolutt grense for noe som helst, er det jo nesten litt rart den er fjellstabil på 2,9

 

(Testet forskjellige spenninger, 2T, annen bios, og alt annet når det gjelder den litt skuffende minneklokken eller?)

Lenke til kommentar
etter gårsdagens nedtur angående minnet mitt så brukte jeg nattetimene fornuftig.

 

bildet under er stabilt, men jeg vil sannsynligvis slite med å komme noe spes høyere. 2,95 fikk error etter 15 min på 1,5v, og noe over det så begynner det å bli varmt i boksen. stresstesten under er utført med døra til rommet åpen slik at en frisk bris fra kjellern kommer inn. tipper romtemp er noe under 20 grader.

5657460[/snapback]

 

 

har du stock kjøler? ikke noe gøy og sitte og fryse heller? har 27+ her :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg tok å bencha litt i dag på innstillingene avbildet over, og fikk meg en liten overraskelse. 3dmark 01 hang seg :ohmy:

 

øking av volt på cpu, pwm og chipsett hjalp ikke. redusere klokken på skjermkortet (har kjørt det på 485/1250 uten problemer) funka heller ikke :hmm:

 

så tok jeg å gikk ned på cpu volt fra 1,5 (som jeg prima stabilt) til 1,475 så funka alt :cool:

 

sjekk profil for benchmarkscores.

 

har desverre glemt å kjøre superpi. skal teste det litt senere, har besøk nå. går ut i fra at den skal klare 2,9 med døra lukket ja. load blir kanskje opp mot 55 grader.

 

jeg vet ikke om 2,95 er max, men det er veldig nærme i alle fall. 3ghz er muligens oppnåelig dersom vannkjøling blir montert.

 

skal prøve mer etterhvert, benchmark messig sett hadde jeg håpa på nærmest mulig 3ghz. får lufte litt extra en dag det blir kaldt :p

 

men til daglig blir det 2750mhz med rammen på 250 (183 divider) :) da er det ikke så "mye" belastning og jeg kan sannsynligvis kjøre på stock volt. (skal teste det etterhvert)

 

@ leifeinar:

 

nei har zalman 7000 kjøler. sjekk profilen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...