Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Ser ut som 275 x 10 er grensa for min 148, og da måtte jeg sette minnet til 2T for å klare 1:1 på HTT/RAM... :ermm:

Håper egentlig det er hovedkortet som begrenser meg, for dette er jo mildt sagt IKKE imponerende! :no:

Men, får håpe Netshop får inn 146 snart, for jeg har en bestilling til "novemberpris"(1295,-) liggende å vente! :innocent:

Den vil forhåpentligvis gi meg svar på om det er hovedkortet som er problemet...

EDIT:F***, der kræsja prime95, etter 9 timer med 275 x 10! :thumbdown:

5591556[/snapback]

Og korfor i all verden skal du absolutt kjøre 1:1 på ram? Alle tester viser at man ikkje taper ytelse på å kjøre ram divider på s939. Sett divider på ram og du burde komme mye lenger på cpu :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som 275 x 10 er grensa for min 148

5591556[/snapback]

Jeg trodde han hadde x11 :)

5592141[/snapback]

Joda, har klart å kjøre superpi 1M på 260 x 11, men prime95 kræsja med en gang... :cry:

På 275 x 10 klarte jeg å kjøre superpi 32M, og prima i 9 timer. :hm:

Og korfor i all verden skal du absolutt kjøre 1:1 på ram? Alle tester viser at man ikkje taper ytelse på å kjøre ram divider på s939. Sett divider på ram og du burde komme mye lenger på cpu  :thumbup:

Vil gjerne kjøre 1:1 siden jeg har minne som skal klare det!

Corsair TWINX1024-4400C25 (2x512MB) bør vel kunne klare såpass?

Og 1T er vel en del bedre enn 2T? :hmm:

Men jeg klarer altså ikke høy minnehastighet og 1T! :cry:

EDIT: La til svar til Dragavon. :)

post-39119-1139755038_thumb.jpg

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar
Skulle kjøpt opp et dusin før jul her og solgt de nå.. Eneste er at det er sjedent slikt lønner seg i dataverden!

5588127[/snapback]

Tenkte å kjøpe inn 5 6 146er for å teste hvilken som var den beste når de kom på lager igjen. Glad jeg kjøpte en 148 til gammelpris mens jeg ventet ^^

For å være litt ontopic så primer jeg 148en på 2850 MHz nu, 1,550 volt i biosen. Tenkte jeg skulle teste om denne magiske burninen virklig virker å komme opp på 2.9Ghz stabilt.

Lenke til kommentar

har en opteron 146 på vei fra netshop nå, og er temelig spent på om den klarer målet mitt som er 2860mhz. da får jeg nemlig full effekt av rammen som stopper på 260mhz. (med mindre den har blitt bedre over tid den også da)

er dette et realistisk mål, eller bør jeg være forberedt på dårligere klokk?

btw, har dfi ultra d med 310 bios, noen som vet om jeg bør eller må bytte denne for å klokke bedre?

Lenke til kommentar

hups, dual post, sorry :blush:

fant ut at jeg kunne bruke denne extra posten til et par spørsmål siden den alikevel er her

ser at opteron ikke er for glad i høy cpu volt. hvor høyt kan jeg gå på luftkjøling uten å presse saken for hardt? jeg har en zalman kobber 7000 (8cm) kjøler, som holder min 3200+ ganske kald med 1,525v og 2500mhz. (idle ca 30 og load under 50 en plass ved nomal romtemp)

sitter her å lurer på å lage en rein OC tråd for optyer, kun specs og max clock....er det noe som dere vil ha eller er det unødvendig/gjordt før?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
har en opteron 146 på vei fra netshop nå, og er temelig spent på om den klarer målet mitt som er 2860mhz. da får jeg nemlig full effekt av rammen som stopper på 260mhz. (med mindre den har blitt bedre over tid den også da)

er dette et realistisk mål, eller bør jeg være forberedt på dårligere klokk?

btw, har dfi ultra d med 310 bios, noen som vet om jeg bør eller må bytte denne for å klokke bedre?

5602633[/snapback]

Ja, dette er absolutt et realistisk mål! De fleste klarer en slik klokk, men har også sett folk som sliter med å komme så langt. Min CABYE 0540 FPMW stopper på [email protected].

Lenke til kommentar
hups, dual post, sorry :blush:

fant ut at jeg kunne bruke denne extra posten til et par spørsmål siden den alikevel er her

ser at opteron ikke er for glad i høy cpu volt. hvor høyt kan jeg gå på luftkjøling uten å presse saken for hardt? jeg har en zalman kobber 7000 (8cm) kjøler, som holder min 3200+ ganske kald med 1,525v og 2500mhz. (idle ca 30 og load under 50 en plass ved nomal romtemp)

sitter her å lurer på å lage en rein OC tråd for optyer, kun specs og max clock....er det noe som dere vil ha eller er det unødvendig/gjordt før?

5602636[/snapback]

Har både opteron sc og dc, og jeg vil si at du bør holde tempen under 55/60 grader. Personlig liker jeg ikke at cpu'en blir så varm.

Lenke til kommentar

er enig der, men selv om tempen skulle være lav nok, så betyr ikke det at cpu liker høy volt. synes det er greit å ha et ca tall å gå etter når jeg eventuelt må begynne å øke volten.

som et exempel så vet jeg at min 3200+ "venice" har en grense på ca 1,7v føre man begynner å presse grensene for hva den tåler, men opteron er vel en del lavere grense på

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg har gitt min 148 maks 1.65v. Og det var kun for en liten test, lengre enn det er jeg ikke villig til å gå. Da var det med luft, kald romtemeratur og en bordvifte. Hehe

Men som du skal finne en 24/7 spenning, så vil jeg gå langt under 1.65v. 1.55v er vel det jeg ville ha satt som maks, kanskje 1.6v hvis kjølinga er bra.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det er vel vanskelig å si så alt for mye om dette Spirre. Jeg har feks akkurat samme stepping som skongsli (eller var det 0542 :hmm: , i alle fall CABYE 054x), og min går ikke så langt på 1,4V, men greier ca 3Ghz på under 1,55V.

Og det er også forskjeller avhengig av hk. Jeg må sette en del høyere spenning for å få samme klokk med mitt nåværende DFI Expert, enn jeg trengte med Asus A8N.

Uansett, oddsen for at du skal kunne kjøre rundt 2,8Ghz er jo ganske høy da. Det jeg syns virker til å være en slags fellesnevner med 146 er at det man eventuelt setter av V-core over ca 1,55V har man veldig lite igjen for på klokken, annet enn for benching.

Lykke til i alle fall, alt dette blir jo uansett bare spekulasjoner, ingen oppsett er like, og heller ingen cpu :)

Lenke til kommentar

ukay, da er det bare å vente til jeg får tak i penger til å hente cpuen, så skal vi fort se hva den klarer. har i alle fall armer, bein, fingre og det meste annet kryssa for at jeg får en god brikke.

btw, en ting dere ikke har svart meg på enda. vil 310 biosen funke greit med opty, tenker da spesielt på gjenkjennelse og selvsagt klokking, eller bør jeg være forberedt på å måtte flashe?

og hvem bios er anbefalt for meg i så fall? har 2*1gb ocz pc 4000 EB brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...