Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører min 150 på 3.0 ghz nå :)

Så kosli  :love:

ikke opplevd no ustabilitet.. har ikke GIDDI å kjørt 32 m.. men 1 m går unna på 29 sek å har kjørt masse si soft sandra benchmarks.. å den krasjer aldri under spilling..(eller i det hele tatt). så jeg mener den er stabil :)

5552404[/snapback]

 

Kjører du stock vcore da eller?

Lenke til kommentar
Kjører min 150 på 3.0 ghz nå :)

Så kosli  :love:

ikke opplevd no ustabilitet.. har ikke GIDDI å kjørt 32 m.. men 1 m går unna på 29 sek å har kjørt masse si soft sandra benchmarks.. å den krasjer aldri under spilling..(eller i det hele tatt). så jeg mener den er stabil :)

5552404[/snapback]

29 sek med 3ghz var ikke av de raskeste for å si det slik. Ram?

 

Ellers, gratulerer med god cpu. Men det gjelder ikke før du har primet den eller kjørt OCCt elns.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så merkverdig. Langt de fleste Opty 146-utgaver klarer det, her kjører jeg 2850 24/7 på 1,4v uten problemer.

 

Ellers er det heller ikke noe alarmerende ved CPU-temperaturen din.

For å forklare dette litt nærmere:

Alt avhengig av hvor god radiator du har, vil vanntemperaturen ligge 5 til 10grader over lufttemp.

En god vannblokk vil i beste fall gi en CPU-temp som ligger 10-12grader over vanntemp.

Da er det jo enkelt å regne seg frem til at dine temperaturer er ganske normale i forhold til lufttemperaturen. ;)

Lenke til kommentar
Egentlig ikke så merkverdig. Langt de fleste Opty 146-utgaver klarer det, her kjører jeg 2850 24/7 på 1,4v uten problemer.

 

5554274[/snapback]

 

Du kunne jo ventet litt med å ta gleden fra meg.... :ermm:

 

Nei, det er vel ikke noe stor overaskelse. Synes nå det er bra likevel... :)

 

Den ser ut til å gå greit på 2850mhz @1.4v her også, men 2900mhz ble for mye.

 

Takk for svar angående temp!

Lenke til kommentar
Kjører min 150 på 3.0 ghz nå :)

Så kosli  :love:

ikke opplevd no ustabilitet.. har ikke GIDDI å kjørt 32 m.. men 1 m går unna på 29 sek å har kjørt masse si soft sandra benchmarks.. å den krasjer aldri under spilling..(eller i det hele tatt). så jeg mener den er stabil :)

5552404[/snapback]

29 sek med 3ghz var ikke av de raskeste for å si det slik. Ram?

 

Ellers, gratulerer med god cpu. Men det gjelder ikke før du har primet den eller kjørt OCCt elns.

5553096[/snapback]

 

 

4 x 512 kingston hyper X pc3200 @ cl 2.5..

klarer ikke 1 T med 4 brikker..

EDIT: kjører på 1.55 V

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

Min 146 klarer ikke 2850 @1.4vcore som jeg tidligere trodde. :hmm:

 

Sliter egentlig med å komme noe lengre. Kjørt en del prime på 2900 og har vært oppe i 1.47vcore. Skjer ett eller annet rart med maskina når jeg øker spenningen såpass. cpuz viser da en varierende spenning fra 1.508 til 1.54 :ohmy:

 

Går jeg i bios viser HW-monitoren 1.52v

 

Dette var noe dritt.....

Lenke til kommentar

Hm, hva har du for stepping på den da?

 

Noe særlig høyere v-core vil antakelig ikke gi deg noe bedre resultat, om det kan være noen trøst. Mange har i alle fall erfart det.

At spenninga varierer i CPU-Z er vel også ganske normalt? Her varierer den i alle fall mellom 1,388 til 1,422v, så jeg tror ikke det skal bety all-verdens.

 

Sikker på at det ikke er minnet ditt som skaper problemer da?

 

Edit: Rettet på laveste v-core. Varierer mer enn jeg trodde. :hmm:

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Hm, hva har du for stepping på den da?

 

Noe særlig høyere v-core vil antakelig ikke gi deg noe bedre resultat, om det kan være noen trøst. Mange har i alle fall erfart det.

At spenninga varierer i CPU-Z er vel også ganske normalt? Her varierer den i alle fall mellom 1,405 til 1,422v, så jeg tror ikke det skal bety all-verdens.

 

Sikker på at det ikke er minnet ditt som skaper problemer da?

5558361[/snapback]

 

 

CABYE 0540 FPMW

 

Joda, jeg har sett at den varierer litt, men ikke så mye. Viser jo for mye i BIOS også. Viser 1.52 når den står på 1.47.

 

Kjørte stabilt med dette minnet med 289 fsb med min gamle 3000+, så jeg er ganske sikker på at det ikke skaper trøbbel.

 

Forrige eier hadde testet denne på 3000mhz med vannkjøling. Hvor stabilt dette var er jeg litt usikker på.

 

Tror i alle fall chipen skal klare mer....

 

 

Edit: Kjører divider på minnet....

Endret av skongsli
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har nøyaktig samme stepping!

Men små variasjoner kan vel forekomme dem imellom også...

 

Jeg bruker 2x1Gb Crucial Ballistix på et MSI K8N Neo4, som en sammenlikning.

Det hele makset ut på 3,05Ghz da jeg sist prøvde, men har ikke gjort noen forsøk i den senere tid.

 

Nå forrige eier klarte 3Ghz med den, så er det vel kanskje noe annet som lugger litt?

Lenke til kommentar
Kjører min 150 på 3.0 ghz nå :)

Så kosli  :love:

ikke opplevd no ustabilitet.. har ikke GIDDI å kjørt 32 m.. men 1 m går unna på 29 sek å har kjørt masse si soft sandra benchmarks.. å den krasjer aldri under spilling..(eller i det hele tatt). så jeg mener den er stabil :)

5552404[/snapback]

29 sek med 3ghz var ikke av de raskeste for å si det slik. Ram?

 

Ellers, gratulerer med god cpu. Men det gjelder ikke før du har primet den eller kjørt OCCt elns.

5553096[/snapback]

 

 

4 x 512 kingston hyper X pc3200 @ cl 2.5..

klarer ikke 1 T med 4 brikker..

EDIT: kjører på 1.55 V

5555487[/snapback]

quoter meg selv.. hva skulle jeg ha klart på 3 ghz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...