Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Folkens, nå synes jeg dere surrer det til her igjen.

Kan dere være så snille å kutte ut uvesentligheter som chipset-kjølere og vannkjølingsbilder her da?

Skjerpings!! :hrm:

Har ved flere anledninger etter trådstarters ønske, "ryddet opp" i denne tråden, men nå begynner jeg oppriktig talt å bli litt lei av det.

Tenk dere om litt, og les headingen igjen, før dere poster neste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,jeg har bestilt Opteron 144 fra shg.no, idag står det dette på lagerstatus:  Kan ikke for tiden kjøpes. Hvor lang tid vil det ta før jeg får min Opteron? eller vil jeg ikke få den i heletatt :(.

5507428[/snapback]

Jeg bestilte min Opteron 146 derfra for en mnd siden. Til naa har de endret datoen for å få den 2 ganger så jeg har gitt opp og heller bestilt meg en 3700 SD

Lenke til kommentar
Hei,jeg har bestilt Opteron 144 fra shg.no, idag står det dette på lagerstatus:  Kan ikke for tiden kjøpes. Hvor lang tid vil det ta før jeg får min Opteron? eller vil jeg ikke få den i heletatt :(.

5507428[/snapback]

 

 

Du får ikke i det hele tatt. Jeg har ventet 3-4 uker med bestilling på 144, 146 og 165. Fikk mail fra shg i dag om at de hadde fått beskjed av amd at de ikke kom til å levere 144 og 146 til sluttbrukere (begrunnet med at produksjonen var så lav at de ble forbehold server stasjoner). Ikke spør om 148 og denmark cpu for de ble ikke nevnt av amd overhodet. De har gitt meget uklare signaler hele tiden ser jeg :(

 

Fikk kopi av hele korespondansen mellom shg og amd. Shg har siden november fått 4 cpuer i denne serien og har ca. 200 bestillinger i kø nå.... Det stod at de skulle gi en meget god pris på en annen cpu som plaster på såret hvis jeg skrev tilbake og ga beskjed om det var noe annet jeg ville ha :) Håper de ikke bøffer for det gjør ikke meg noe å få en 3700 istedet!

 

edit: ops så ikke at du hadde linket til mailen manga

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Kan for så vidt være enig i det synspunktet, til en viss grad.

Men jason har tydeligvis klart å klokke sin Opty 148 til den hastigheten, og det er vel i og for seg greit nok?

Jeg kjørte jo lenge og vel din gamle 148 på 2,95Ghz "rock steady" i "det daglige", inklusive ripping av DVD osv. men SPi 32M klarte den aldri på tilsvarende spenning! Da måtte jeg nok litt høyere enn det.

Strengt tatt er det vel snakk om max-klokk her, og det er vel et greit resultat, i alle fall i mine øyne.

Jeg tør minne om at denne tråden ligger inn under overklokking av CPU, og dermed kan vel resultatet rettferdiggjøres?

 

Jeg tror i alle fall at det er et fåtall som klarer å komme smertefritt unna med prime i 6timer på den hastigheten, uansett.

Min "gjenværende" 146 går forøvrig glatt på 2,9Ghz på 1,45v i nær sagt alle samenheng som et eksempel, men vil antakelig slite med en 6timers test. Det har jeg ikke prøvd, but who cares?

Jeg vil se den som belaster sin CPU 100% i 6timer eller mer..... :tease:

Lenke til kommentar
Det forteller oss så lite når du bare legger til et screen print av cpuz. Viser jo ingenting. Vis oss heller noe som beviser at cpu'en faktisk er litt stabil ved 3.1ghz. Kjør super pi 32m, eller prime den litt, iallfall i 6 timer.

5514932[/snapback]

 

 

Maskinen primet i nesten to timer før jeg selv stoppet grunnet tidsmangel.

Har 7 andre prosser jeg skal teste (skal bare ha to selv, men må jo finne de beste klokkerene)

Kan forresten opplyse at akkurat den prossen kom jeg inn i Windows på 3,25GHz.

En med samme stepping bare uke 46 står nå å primer på 3,05Ghz. Den svikta etter en time på 3.1.

 

Kan seff ikke garantere stabilitet utover dette, men skal komme tilbake med de andre testene når valget har falt.

Lenke til kommentar
Det forteller oss så lite når du bare legger til et screen print av cpuz. Viser jo ingenting. Vis oss heller noe som beviser at cpu'en faktisk er litt stabil ved 3.1ghz. Kjør super pi 32m, eller prime den litt, iallfall i 6 timer.

5514932[/snapback]

 

 

Maskinen primet i nesten to timer før jeg selv stoppet grunnet tidsmangel.

Har 7 andre prosser jeg skal teste (skal bare ha to selv, men må jo finne de beste klokkerene)

Kan forresten opplyse at akkurat den prossen kom jeg inn i Windows på 3,25GHz.

En med samme stepping bare uke 46 står nå å primer på 3,05Ghz. Den svikta etter en time på 3.1.

 

Kan seff ikke garantere stabilitet utover dette, men skal komme tilbake med de andre testene når valget har falt.

5515486[/snapback]

Har du 7 Opteron?

Lenke til kommentar
Det forteller oss så lite når du bare legger til et screen print av cpuz. Viser jo ingenting. Vis oss heller noe som beviser at cpu'en faktisk er litt stabil ved 3.1ghz. Kjør super pi 32m, eller prime den litt, iallfall i 6 timer.

5514932[/snapback]

 

 

Maskinen primet i nesten to timer før jeg selv stoppet grunnet tidsmangel.

Har 7 andre prosser jeg skal teste (skal bare ha to selv, men må jo finne de beste klokkerene)

Kan forresten opplyse at akkurat den prossen kom jeg inn i Windows på 3,25GHz.

En med samme stepping bare uke 46 står nå å primer på 3,05Ghz. Den svikta etter en time på 3.1.

 

Kan seff ikke garantere stabilitet utover dette, men skal komme tilbake med de andre testene når valget har falt.

5515486[/snapback]

Har du 7 Opteron?

5515661[/snapback]

 

 

For øyeblikket ja, men det er bare to av de som er mine da. Resten er bestilt for kompiser\kollegaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...