Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Vel, vcore er jo begrenset til 1.55v :realmad: temperaturen er rundt 50C load.

 

Hehe,for å være ærlig så vet ikke jeg heller hva alle tinga i a64tweaker er :innocent: , men jeg vet hva som skjer om jeg forandrer på de fleste ;) Jeg ble visst litt lurt av alt snakket om 2t jeg også, egentlig litt tragisk av meg å ikke prøve før jeg syter, men sånn er det nå engang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du var ikke bedere selv.

når jeg tenker meg om var det ikke OT i det heletatt!

 

Vel, jeg synes absolutt det!

 

Denne tråden handler om AMD OPTERON SC, ikke noe annet!!

Sammenlikninger mellom AMD og Intel hører vel helst hjemme i en annen tråd. Er du / dere nyskjerrige på dette forholdet, så får dere heller opprette en egen tråd for slikt! :mad:

Lenke til kommentar

@samye83: grunnen kan være så mangt, men krasjer det i det du åpner programmet, eller når du endrer på tilgangstidene? er det det siste så har du gjort noe som minnet ditt ikke klarer å kjøre, man bør også merke seg at justering av cas ofte resulterer i krasj. Et tips er jo å senke trc og trfc så langt som mulig, det gir meg 0.35sek bedre tid fra hva hket vil boote på... Man bør også eksperimentere en del med tras og tref, hva som er beste tras forandrer seg gjerne når man har forandre på andre ting også, så man må ta ting i flere omganger.

 

om noen skulle ha sammenlgninger liggende av mobile og opteron så må dere bare poste dem, men vi gidder ikke å ta opp noe teoretiske diskusjoner her!

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med A64 Tweeker her selv, ser ikke ut til at den detekterer de tidene jeg har satt i bios på Expert. Forøvrig Un0Kai så venter jeg/vi på "den store (men enkle) A64Tweeker guiden", når kommer du med den til oss..? :!

 

 

veit ikke om du har funnet ut dette men fyr opp cpu - z før tweaker'n.. da skal alt være greit...

 

NeVa :)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar
un0kai Postet i går, 22:27

  Vel, vcore er jo begrenset til 1.55v  temperaturen er rundt 50C load.

He he ikke så sinna da, vet forsjåvidt det med max V-core, men jeg benyttet ikke "alle" de 1,55V på min 146, var rett og slett ingen vits... Nå som jeg har anledning til gud vet hvor høy V-core har jeg testet opp til ca 1,62V og det gjør ingen verdens ting positivt. ca 1,5V er hva den vil ha :hmm:

 

Jeg vet jo at en del opplever det samme, i alle fall på 146 CABYE, men lurer på om dette kanskje er anderledes hvis man virkelig har lav temp?

 

Har du testet litt forskjellige, eller er det max som gjelder uansett i din verden?

 

Takk for A64 tipsene, da ble det en liten miniguide med avsløring av hva som i alle fall bør testes da :D

 

Edit; lav temp mener jeg under ca 10grader som er hva både jeg og Skrue har prøvd såvidt jeg husker.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Cpuer liker ofte mer vcore når man senker temperaturen ja. JEg har jo testet litt forskjellige spenninger da jeg hadde cpuen i dfi kortet mitt, kom da fram til at 1.55v var sånn ca. passe, så jeg er egentlig ikke så veldig sinna ;) Får ikke noe mer over det iallefall, men skal prøve når jeg får installert vannkjøling å se om lave temps har noe å si. (jeg er nødt til å få fikset fasekjølerene mine snart)

 

edit: jeg får jo ikke mer spenning så jeg kommer vel ikke til å teste det uansett, frister litt å plukke fram dfi kortet nå, men tror ikke jeg gidder å stresse med det enda.. Tror jeg skal selge unna all hwen min snart og skifte til lga775 uansett..

Lenke til kommentar
Noen som har bencha cpu med Sisoft sandra?

her er mine resultater: http://img87.imageshack.us/img87/5544/vs0lr.jpg

Ser OK ut?

btw: hva kjører dere HT på? hatt den på 5x en stund men prøver med 3 x nå..

5495542[/snapback]

 

 

imponerende med 250 htt og 5 ht :yes: blir vel 1250 det. trenger vel ikke som samye sier gå lengere ned en 4. må si jeg er litt små sur for at min stopper på 2,95 ghz stabilt. er noe spes med den 3 ghz grensen :p

Lenke til kommentar

Huff, for noe crap!

 

Har bygd meg tank til vannkjølinga nå, men det hjalp ikke på annet enn temperaturen..

 

Blokkene er Danger Den A64 TDX, og Maze4 A8N.

 

Virker forresten som at jeg har klart å montere chipset-blokka litt skjevt, for temperaturen på chipset er latterlig mye høyere enn temperaturen på cpu.

 

Men men, poster noen bilder her, sånn at folk kan beundre oppsettet litt.. (Sorry om off-topic)

 

post-36056-1138207349_thumb.jpg

 

post-36056-1138207368_thumb.jpg

 

post-36056-1138207385_thumb.jpg

 

 

Og sånn for å begrense mulig off-topic slenger jeg med et resultat av SuperPi 1M med vannkjølingen:

 

post-36056-1138207473_thumb.jpg

 

 

EDIT: Det siste bildet ga ikke et sannferdig bilde av temperaturene, så jeg legger ved et lite et til, av Asus Probe. Dette er idle temperaturer:

 

post-36056-1138207769_thumb.jpg

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mitt nye bygge stabil her, 146, 3,0 Ghz minne cas 2,5 syncront 1T :D Måtte opp i 1,55V i bios på mitt nye DFI for å få den stabil. DFI "undervolter" tydeligvis noe, men mitt gamle A8N ga høyere spenning enn hva jeg satte i bios, så derfor har jeg slitt litt med å få den stabil @3Ghz.

Cpu holder seg jevnt på 38 grader under OCCT, jammen er de trivlige klokkere disse Opteron :)

 

 

Surre Sprett Postet i dag, 17:46

Virker forresten som at jeg har klart å montere chipset-blokka litt skjevt, for temperaturen på chipset er latterlig mye høyere enn temperaturen på cpu.

MB temp i Probe er IKKE chipset temperaturen, chipset brikken på A8N har ingen sensor. Så om du monterer den blokken sjevt får du ingen advarsel. Det du også skal være litt obs på, er at du bør gjøre hva du kan for å unngå at blokken blir dratt i noen retning av slangene. Hvis dine slanger er veldig myke er det greit som det er, ellers ville jeg ikke kjørt "en bøy" fra cpu til chipset på den måten... Chipset kjernen er så liten i areal, og festene dårlige, at det skal ekstremt lite til for at det blir skjevt. (eller som Skrue var det vel som var uheldig og knakk av et hjørne på chipset :( .

 

Forøvrig hva i alle dager er det for et kjølemedium du bruker... krem..? :hmm:

Lenke til kommentar
Forøvrig hva i alle dager er det for et kjølemedium du bruker... krem..? :hmm:

5496986[/snapback]

 

 

Lol, det er ikke krem nei, bildene er tatt mens det fremdeles var en del skum i vannet etter fylling..

 

Det ser litt bedre ut nå, etter at de fleste små luftboblene har evakuert...

 

I morgen er det sikkert helt klart og fint..

 

Ang. chipsetblokka, så sitter den godt, selv om jeg bruker slanger av billigste type kjøpt på tess.

 

Moser jeg et hjørne på chipsettet, får jeg forresten en god grunn til å kjøpe meg en nytt hovedkort.. :p

 

@Samye83: Hadde jo en slik vifteløs ribbe fra Zalman på chipset før jeg monterte vannkjølingen, men uten stillegående vifte på den da, sånn som du sier du har.

 

Jeg synes chipsettet ble gruelig varmt, sannsynligvis p.g.a lav luftgjennomstrømning, og synes ikke det skader å kjøle ned denne komponenten litt bedre, da jeg mener det er større sjans for en stabil klokk med vannkjøling på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...