Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

24min? Da skal du være GOD til å tweake!  :hmm:

24m i sPi er slett ikke så enkelt å oppnå, men han burde klart et noe bedre resultat. Men slappe timings kan vel ta noe av skylden for resultatet.

 

Derimot så var det en meget bra klokk på en San Diego!

Hold godt på den! :love:

 

Meeeeen, det er jo OPTERON det skal handle om i denne tråden da........

5480311[/snapback]

 

 

jo det stemmer det du sier om timings. jeg har merket at superPi er veldig følsom for minne hastigheter. mener jeg gjør det på 27 min 30 sec@ 2,7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg mente var at med min A64 3200+ Winchester kunne jeg justere både vcore og multiplikator (kun fra max FID og nedover selvfølgelig):

 

post-36056-1137881148_thumb.jpg

 

Mens med Opteronen blir det feltet grått:

 

post-36056-1137880903_thumb.jpg

5477104[/snapback]

 

Prøv å laste ned ClockGen på nytt, man vet aldri om programmet venter at du har din gamle cpu selv om du har skiftet. Slik informasjon kan henge igjen og skape problemer etter at du har oppdatert CPU. Selvfølgelig bare synsing fra min side, kan være verd å prøve.

Lenke til kommentar

Vedrørende det med at det finnes alternativer til Opteron er jo det så sant som det er sagt. Og SWAT dude... har jo også vært usedvanlig heldig med sin 3700+ vil jeg si.

 

Men jeg syns nok Opteron er i ferd med å bli noe litt annet enn det var bare for noen mnd siden, dels pga prisen, og ikke minst pga tilgjengelighet, eller mangel på sådan.

Da jeg, Skrue, og mange andre her kjøpte 146 kostet den altså Kr 1550,- på Komplett, og var dermed da et svært mye bedre kjøp enn feks 3700+ til Kr 2250,-

I tillegg er fremdeles Opteron produsert på en bedre måte, av bedre råvarer, og med bedre kvalitetskontroll enn de andre. Uten at akurat dette siste nødvendigvis har noen praktisk betydning altså, men det skader jo neppe ;)

Lenke til kommentar
24min? Da skal du være GOD til å tweake!  :hmm:

24m i sPi er slett ikke så enkelt å oppnå, men han burde klart et noe bedre resultat. Men slappe timings kan vel ta noe av skylden for resultatet.

 

Derimot så var det en meget bra klokk på en San Diego!

Hold godt på den! :love:

 

Meeeeen, det er jo OPTERON det skal handle om i denne tråden da........

5480311[/snapback]

 

Er minnet som ødelegger litt der ja... sry off topic men det første innleget var ment som en påminer om at det finnes andre gode OC prosessorere enn Opteron.

Var Samye som startet offtopicen ved å si at han hadde BEDERE prosessor enn meg :(

da er det jo klart at man må slå tilbake! :innocent:

 

Btw krasja den klokken etter 1 timer og 30 min i OCCT men er spillstabil så jeg har den som standar setting.

Lenke til kommentar
Vedrørende det med at det finnes alternativer til Opteron er jo det så sant som det er sagt. Og SWAT dude... har jo også vært usedvanlig heldig med sin 3700+ vil jeg si.

 

Men jeg syns nok Opteron er i ferd med å bli noe litt annet enn det var bare for noen mnd siden, dels pga prisen, og ikke minst pga tilgjengelighet, eller mangel på sådan.

Da jeg, Skrue, og mange andre her kjøpte 146 kostet den altså Kr 1550,- på Komplett, og var dermed da et svært mye bedre kjøp enn feks 3700+ til Kr 2250,-

I tillegg er fremdeles Opteron produsert på en bedre måte, av bedre råvarer, og med bedre kvalitetskontroll enn de andre. Uten at akurat dette siste nødvendigvis har noen praktisk betydning altså, men det skader jo neppe ;)

5480579[/snapback]

 

Det ligger jo sikkert noe i det, er jo en grunn til at Opteron prosessorer gjevnt over klokker høyere enn A64 x2 prosessorer og samtidig er kaldere (iallefall de jeg har sett.)

Lenke til kommentar
Skrue... jeg har klokket i stykker min shuttle  :no: Opty 148 ble for mye... Tror jeg økte for mye på chipsett spenningen og pressa den for langt.

5481418[/snapback]

Kjedelig sak. Alltid trist når slikt skjer, men det må man nesten regne med når man driver på så hardt på utstyret.

Men on topic igjen: Hvordan er CAB2E 0542 steppingen i forhold til andre steppinger? Har hørt at CABYE 0546 er helt konge, og at CABGE trenger sykt mye spenning.

Lenke til kommentar
Skrue... jeg har klokket i stykker min shuttle  :no: Opty 148 ble for mye.

Det var jo fryktelig leit da! :(

Sjøl kan jeg ikke huske at noe har gått heden her, pga klokking?

Du er "bankers" på at den har gått fløyta altså?

Du har selvsagt prøvd BIOS reset og slikt?

 

@Andy_12:

1,73v er jo vanvittig mye på en Opteron da!

Tror oppriktig talt at du bør stoppe på 2,8 / 1,45v. Det er jo et greit resultat det også!

Banker du videre med de 1,73, så bør du være forberedt på samme opplevelse som samye83.

Det er ikke stas når skjermen går i svart. :roll:

Lenke til kommentar
Skrue... jeg har klokket i stykker min shuttle  :no: Opty 148 ble for mye.

Det var jo fryktelig leit da! :(

Sjøl kan jeg ikke huske at noe har gått heden her, pga klokking?

Du er "bankers" på at den har gått fløyta altså?

Du har selvsagt prøvd BIOS reset og slikt?

 

@Andy_12:

1,73v er jo vanvittig mye på en Opteron da!

Tror oppriktig talt at du bør stoppe på 2,8 / 1,45v. Det er jo et greit resultat det også!

Banker du videre med de 1,73, så bør du være forberedt på samme opplevelse som samye83.

Det er ikke stas når skjermen går i svart. :roll:

5483008[/snapback]

Eller den er ikke totalt vrak, men jeg må resette cmos hver gang jeg vil starta den. Hvis jeg ikke gjør det vil maskinen tro at jeg har et 3.3v (gammel agp) skjermkort i den. En rød lyddiode vil lyse og maskinen nekter å starte. Men jeg har ikke gammelt agp skjermkort. Har prøvd å flashe nye bios uten hjelp. Tatt ut batteri, byttet batteri til ingen nytte... Så jeg vet liksom ikek hva som er galt. Eneste jeg kan tenke meg er at klokkinga har gjort det. Maskinen funka helt fint før jeg begynte å leke med den. Noen som har opplevd et sånt problem?

Lenke til kommentar

Å store overklokkingsguruer ! Bøyer meg i støvet og kommer med et spm til

dere; Hvordan funker disse rambrikkene for OC sammen med en Opty og

dette HK ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312220&cks=PRL

 

Er ikke ute etter noe blodklokking, klarer meg fint med 148@2,8 MHz..

 

Edit:link til rambrikker: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28504

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Er ikke ute etter noe blodklokking, klarer meg fint med 148@2,8 MHz..

Vil du ikke kjøre på stock hastighet en gang? :tease:

 

Sikkert greit nok det hovedkortet.

5484358[/snapback]

 

Hehe ! har denne da: Opty 148 CAB2E 0545 3,1Ghz v/ 1,58v

 

Men hva mener du om minnebrikkene ?

5484388[/snapback]

Du ser du har skrevet 2,8mhz ja? :p

 

Det var minnebrikkene du spurte om ja, ser ut til å være bra, men de var jo nokså dyre for å være 2x512mb. Men om du ikek skal spille noe særlig så holder det nok fint.

Lenke til kommentar
Er ikke ute etter noe blodklokking, klarer meg fint med 148@2,8 MHz..

Vil du ikke kjøre på stock hastighet en gang? :tease:

 

Sikkert greit nok det hovedkortet.

5484358[/snapback]

 

Hehe ! har denne da: Opty 148 CAB2E 0545 3,1Ghz v/ 1,58v

 

Men hva mener du om minnebrikkene ?

5484388[/snapback]

Du ser du har skrevet 2,8mhz ja? :p

 

Det var minnebrikkene du spurte om ja, ser ut til å være bra, men de var jo nokså dyre for å være 2x512mb. Men om du ikek skal spille noe særlig så holder det nok fint.

5484449[/snapback]

 

Kommer til å kjøre maskinen på 2,8-9.... ;)

 

Har du noe andre brikker(billigere) som du vil anbefale ?

Spiller ikke så det går greit med 2x 512MB...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...