Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Surre Sprett, hva er vifteturtallet når du nå har Q-fan på, og kjører 32M test, går den over 5000 rpm?

Turtallet kan gi en grei indikasjon på når du bør stoppe for 24/7 bruk, fordi når vifta går for fullt vil det jo bli varmere og varmere, man har ikke mer å gå på. Og da bør man også tenke på at når man så spiller eller gjør ting som belaster hele systemet vil luften cpu- viften bruker være en del varmere også. Hvis cpu viften ikke har mer å gi for å kompensere for dette kan det bli for varmt.

Du kan jo skru av Q-fan også, og se om det hjelper, hvis det er slik at din begynner å feile når tempen er rundt 55 grader på høy klokking.

5474229[/snapback]

Vifteturtallet lå max på ca. 3250rpm under hardkjøring med q-fan aktivert og satt til oppjustering ved 51 grader. Tror ikke boxed vifta går høyere.

Q-fan var av under "vinter-torturen" i natt, se screenshots for temps o.l.

Maskina var ikke brukbar ved 2.8GHz med 1.4v under SuperPi 32M og winamp og surfing iallefall, måtte opp til 1.425v for å få til dette..

@Samye83: Hmm, skal vi se.... ;)

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
fått 150 som klokker ganske bra.. det er en CABGE å volten som vises på bildet er bare tull. den står på 1.5 V i bios ;)

[bildequote fjernet]

edit: kjører 3070 mhz nå

5474676[/snapback]

Kjører den 32M på denne hastigheten og eller? Da har du en grei chip iallefall..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Amdtommy, jeg forventer at din skal klare 3ghz med 1.5v. Til dere som ikke vet så viser cpuz screen print til tommy feil vcore. Mer riktig er 1.5-1.5125v.

Edit: Hehe, så ikke at han hadde skrevet det. Spenninga kan svinge litt på cpu-z. Det gjør iallfall hos meg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Da er den ikke stabil nok til å gjennomføre testen.

Rart at cpu-z miforstår vcoren deres :hmm:

5474803[/snapback]

det emd vcore har skjedd etter nyere bioser tror jeg.. uansett så tar jeg meg en tur i bios å klemmer på litt mere strøm

edit: Nå er jeg skuffa.. må nok klokke ned... har peisa på med så mye volt som det går å alikevell blir det "not exact in round"..

men jeg klokker ned til 3040 mhz å ser hva som skjer da :p

kanskje det hjelper å sette minnet fra CL 2.5 til 3.0?

jeg har dette minnet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=SER

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

Ja, kjør ned timingene til minnet, det er tross alt ikke det du er ute etter nå..

Om du får feilmelding, lukk SuperPi og start det på nytt igjen.. Ta også små hopp om gangen, om du bruker ClockGen for nForce4..

Uansett, her får du noe å tygge på Samye83:

post-36056-1137855249_thumb.jpg

Forresten andre gangen jeg kjører 32M på 2.9GHz med 1.45v nå, det går littt i surr hos meg..

Likner på at det var rammen som stoppet meg istad.. Må på 3-4-4-8-2T om jeg skal noe over 264MHz.. Men da går de til gjengjeld over 300MHz.. :)

Lenke til kommentar
men om jeg setter ned timingsene på minnet... hva taper jeg da? er trossalt gamer! :p

5475034[/snapback]

Prøv Sisoft Sandra memorybandwidth benchmark ved en gitt frekvens og gitt timinger, så øker du frekvensen og slakker av på timingene, og kjører en test til..

Sammenlikn resultatene, så ser du om du taper på det.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål:

Hvorfor går det ikke å justere multiplikator og vcore på Opteron med clockgen? Fikk til dette med Winchesteren..

Har lagt inn nyeste "AMD Processor Driver", men ikke pokker..

Ser det er flere enn meg som har dette problemet..

Noen som har en løsning? Slitsomt å måtte gå i bios hver gang man skal gjøre en liten endring..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...