Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Jepp, da var moroa startet.. :thumbup:

 

Tester foreløpig bare med SuperPi 1M, men skal teste 32M og Prime95 m.m etterhvert..

 

Merk at jeg ikke har forsøkt å senke multiplikatoren enda, først prøver jeg meg sånn grovt, tweakingen kommer senere..

 

Høyeste klokk foreløpig ved 1.4v er 2888MHz:

 

post-36056-1137796770_thumb.jpg

 

Alt over dette får Superpi til å feile ca. halvveis i testen, så jeg skal øke spenningen etterpå.

 

Temperaturen rakk ikke å gå over 48 grader her, men med mer spenning blir det nok hetere..

 

Ikke den verste chippen i mine øyne, men sikkert ikke den beste heller.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, testet nå med 1,425v, og 2922MHz var høyeste hastighet for gjennomføring av SuperPi 1M:

 

post-36056-1137798877_thumb.jpg

 

Skal spise litt nå, så skal jeg øke spenningen opp til 1,45v.. Satser på oppmot 3000MHz da..

 

Når jeg når denne magiske grensen, skal jeg begynne å tweake litt for å se hva som må til for å kjøre 32M på denne hastigheten..

Lenke til kommentar

Har ikke mer enn 1.55 vcore på A8N-SLI Deluxe..

 

Men her er resultatet ved 2.9GHz ved 1.45v på SuperPi 32M:

 

post-36056-1137804132_thumb.jpg

 

Tempen stabiliserte seg på 52 grader. Dette er med automatisk vifteøkning ved temp. over 51 grader satt i bios.

 

Max 1M hastighet ved 1.45v var 2938MHz:

 

post-36056-1137804237_thumb.jpg

 

 

Skal prøve noen små runder med 1.5v straks, men det ser ut til at jeg må få tak i tank til vannkjølinga om jeg skal opp i 3GHz stabilt, uten at det skal bli for varmt..

Lenke til kommentar

Gir ditt deluxe kort 1.55v? Mitt deluxe kort klarer kun å gi 1.5v... Så rart

Enkelte cpu'er har 2.95 ghz som grense. Om du gir den 1.55v har det ingenting å si. Man må nesten over 1.6v. Og han har ikke god nok kjøling til det. Bruk alt du har nå, åpne vindu, bruk vifte, bruk en skolebok til å vifte med, bruk fantasien. Teste med 1.55v hvis hk'et ditt klarer det. Jeg er nemlig veldig nysgjerrig på hva din 148 klarer.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hvor varm blir din cpu nå? Åpne kabinettet også bruker du noe som du kan vifte og fore luft direkte inni vifta til kjøleren. Hold deg under 60 og du er trygg. 65 kan gå, men da nærmer du deg grensa til ustabilitet.

 

Edit: Jeg vil ha et svar før jeg legger meg :tease: Ikke få meg til å få mareritt , hehe

 

Edit: Blir en fin dag for meg imorgen. Skal hente den nye 400gb harddisken min. Hente gainward 7800gtx 256mb "gs" kortet. Skal kanskej kjøpe meg et par nye 2gb kit minnebrikker som lar seg klokke. Også skal jeg benche masse ialt. Jeg skal komme meg på topplista på 3dmark06 tråden, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hvor varm blir din cpu nå? Åpne kabinettet også bruker du noe som du kan vifte og fore luft direkte inni vifta til kjøleren. Hold deg under 60 og du er trygg. 65 kan gå, men da nærmer du deg grensa til ustabilitet.

 

Edit: Jeg vil ha et svar før jeg legger meg  :tease:  Ikke få meg til å få mareritt , hehe

 

Edit: Blir en fin dag for meg imorgen. Skal hente den nye 400gb harddisken min. Hente gainward 7800gtx 256mb "gs" kortet. Skal kanskej kjøpe meg et par nye 2gb kit minnebrikker som lar seg klokke. Også skal jeg benche masse ialt. Jeg skal komme meg på topplista på 3dmark06 tråden, hehe.

5473266[/snapback]

 

 

Hehe, prosessoren ble jo rundt 54 grader med ca. 20 grader på rommet..

 

Men jeg åpnet vinduet ja, og det gjorde underverker:

 

post-36056-1137811476_thumb.jpg

3072MHz

 

post-36056-1137811522_thumb.jpg

3080MHz

 

Brukte en Papst 120mm vifte til å blåse på chipset, og en diger Conan-bok til å fore kald luft inn i kabinettet..

 

post-36056-1137811609_thumb.jpg

 

 

Men den var langt i fra stabil da, glemte å justere ned før jeg skulle skrive dette, og dermed så hang den seg noe sinnsykt under opplasting av vedlegg.. Tror smertegrensa er 2950-3000MHz uten ekstremkjøling og DFI-hovedkort..

 

Nå kjører jeg den på ~2800MHz ved 1.4v (1.392v iflg. CPUZ), og der skal den få stå til jeg får tak i tank.. :p

Lenke til kommentar
leifeinar  i dag, 01:55

det som har slådd meg med disse optyene er at de er så utrolig villige til og gå langt på lav volt, så når den helt plutselig veggen. som ei lita luremus liksom 

:!: ha ha, ja sant nok det!

Det er jo det som gjør de så anvendelige for høy dagligklokk da, men samtidig kanskje litt skuffende når man går til litt mer ekstreme skritt med kjøling osv, det hjelper liksom ikke allverden.

 

Surre Sprett, hva er vifteturtallet når du nå har Q-fan på, og kjører 32M test, går den over 5000 rpm?

Turtallet kan gi en grei indikasjon på når du bør stoppe for 24/7 bruk, fordi når vifta går for fullt vil det jo bli varmere og varmere, man har ikke mer å gå på. Og da bør man også tenke på at når man så spiller eller gjør ting som belaster hele systemet vil luften cpu- viften bruker være en del varmere også. Hvis cpu viften ikke har mer å gi for å kompensere for dette kan det bli for varmt.

 

Du kan jo skru av Q-fan også, og se om det hjelper, hvis det er slik at din begynner å feile når tempen er rundt 55 grader på høy klokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...