Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm? tror dem har slutta å produsere opteron? :no:  dem er værtfall ikke på komplett lenger :no:  :no:  :nei:

5432337[/snapback]

Grunnen til at komplett ikke har dem er fordi de ikke vil at folk skal bestille noe som det kommer til å ta veldig lang tid å levere. Andre butikker har dem, og det kommer stadig små drypp inn på lager.

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 15:51

Grunnen til at komplett ikke har dem er fordi de ikke vil at folk skal bestille noe som det kommer til å ta veldig lang tid å levere.

Wtf, ikke lenger på Komplett nei :dontgetit: !

 

Syns det høres litt rart ut, når de ikke lenger har den vil de jo heller ikke selge noen. syns det høres mystisk ut at de ikke vil selge noe som er så lettsolgt. Er jo ikke værre enn å skrive ukjent leveringstid. Eller mener du at de vil ta den ut og inn av nettsiden etter som de får inn?

 

Hvor har du den informasjonen fra ManagHead?

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 15:51

Grunnen til at komplett ikke har dem er fordi de ikke vil at folk skal bestille noe som det kommer til å ta veldig lang tid å levere.

Wtf, ikke lenger på Komplett nei :dontgetit: !

 

Syns det høres litt rart ut, når de ikke lenger har den vil de jo heller ikke selge noen. syns det høres mystisk ut at de ikke vil selge noe som er så lettsolgt. Er jo ikke værre enn å skrive ukjent leveringstid. Eller mener du at de vil ta den ut og inn av nettsiden etter som de får inn?

 

Hvor har du den informasjonen fra ManagHead?

5432717[/snapback]

Jeg leste det på en annen kant av forumet, finner det dessverre ikke igjen. Tipper det er slik at de setter dem opp når de får dem på lager. Det gjorde netshop bl.a. ;)

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i dag, 18:32

Jeg leste det på en annen kant av forumet, finner det dessverre ikke igjen. Tipper det er slik at de setter dem opp når de får dem på lager. Det gjorde netshop bl.a.

He he ok, hvis de ikke har laget seg et autosvar på alle innkommende epost med Opteron i overskriften, som sier: "VI VET IKKE!" er det kanskje greiere for dem å gjøre det sånn ja :p

Lenke til kommentar
Ja, og det som er mest nydelig, er jo at den klarer Prime 95 på den måten!

Har jo en litt eldre utgave av den CPU´n her (uke 45), som også lar seg klokke såpass. Men stabilt? :no:

5444255[/snapback]

 

 

Er det langt fra max bench til max stabil klokk på din?

 

 

Har kommet til 3055Mhz stabilt nå.. med 1.537v satt i bios. Gir ca 1.53 load.

Den har skalert greit hele veien opp til nå, så jeg har et lite håp om å få klemt noen ekstra Hz når jeg får testet den i et kort som klarer høyere vcore.

 

3100 stabilt på luft hadde vært helt greit :)

Lenke til kommentar

Klarer du 3100 stabilt, så er det meget bra vil jeg si!

I alle fall utifra hva jeg har opplevd med min egen utgave, på vann.

Jeg må nok ned til rundt 2,8 for å få den stabil, om jeg ikke tar helt feil.

Men mener å huske at den klarte sPi 32M ved rundt 2,9. Kjørte vel 1,58v på den da. Tror jeg har et innlegg om det, litt høyere opp i tråden.

Lenke til kommentar
@Skrue, er det slik at din 146 er stabil lenger enn 148?

 

Vel, det burde jeg vel strengt tatt kunne ha svart deg på. Sannheten er at jeg ikke er sikker på det, og må nok teste dette i en ny omgang!

Nå kjøres det pt. test av tempresultater kontra vannflow i systemet, så det vil nok ta en dag eller to før jeg får sjekket det...

Lenke til kommentar
Nydelig klokk på luft da Formann!

Men si meg får du ikke 1,55V på ditt hk da?

 

@Skrue, er det slik at din 146 er stabil lenger enn 148?

5445095[/snapback]

 

 

Kan få 1.55, men det er ikke så stor forskjell fra 1.535 .. vil ikke gi meg stort mer enn 10-20Mhz, om noe overhodet.

Når de klokker så bra på lav vcore, så pleier de ikke å skalere spesielt bra over 1.5v .. Så det er heller tvilsomt at denne kommer noe lenger uten å senke temperatur en del.

 

Men det er lov til å leve i håpet. Jeg er uansett ikke skuffet over den.

Lenke til kommentar

Ok sånn og forstå ja Formann, det er vel omtrent det som er min erfaring her også, alt over 1,5V har ikke noe for seg på det hk jeg har (og forsjåvidt ikke lavere temp heller). Men med nytt hk er det mulig at jeg vil få den stabil noe lenger. Blir uansett bare for benching i så fall, da minnet stopper på 300Mhz, så alt over 3Ghz vil innebære devider.

 

Har du planer om testing med annet hk og/eller vann eller?

Lenke til kommentar

Ja da kan det jo bli spennende å se hva han får til. Syns ikke jeg her sett noen helt ekstreme klokker her på forum med bedre kjøling, men kan hende jeg har oversett noe.

 

@Skrue, ja jeg bare lurte siden min helt like 146 går noe lenger enn den 148'en din i alle fall. Men du er vel også i den situasjonen at det er litt uvist hva som egentlig stopper når HTT nærmer seg 300+. Uansett, du har vel også nok å finne på, så bare ta en test på det når det passer seg slik :)

Lenke til kommentar
Får min opteron 146 opp til 2,7 på 1.65V.. Prime stabilt, load temp 52 C..

Men den klarer bare 270x10, ikke 300x9.. Fatter ikke hvorfor, etter 6-10 timer så får jeg error.

5431268[/snapback]

 

 

Si litt mer om hvilket hovedkort og minne du har. Sikker på at minnet og HK takler 300 mhz?

5431277[/snapback]

 

DFI Lanparty nF4 SLI-DR

AMD Opteron 146 @ 270x10, 2.7GHz ,1.65V

2x Twinmos 512MB PC-3200

MSI Geforce 6600GT PCI-E x16

SoundBlaster Audigy 4

Seagate 200GB 7200 RPM

Maxtor IDE 250GB 5400 RPM

Samsung SATA 160GB 7200 RPM

WD digital IDE 160 GB

NEC Black DVD+/-RW ND-3540A - IDE

Hiper Type-R 480watt

 

Bruker divider på minnet så det er godt under spec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...