Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hau, nå ble jeg nesten irritert, føler ikke for å vente til februar for å få min opteron fra shg.no, men det kan hende at jeg er heldig likevel?

Under status står det "Er i restordre - forventes inn den: 10-01-2006"

 

PS. Var ikke CABNE en bra stepping? Fant en dritbillig opteron med Full Stepping: CABNE 0540 BPMW, men selger sier at han ikke fikk til mer enn 2.6GHz på 1.55v. Dette var ikke akkurat bra, var det vel? Riktignok sa han at det var med luft, men likevel? Synspunkter?

Lenke til kommentar

Hei Skrue..

 

Enig i at det sånn i teorien skulle være en rå klokker, spesielt om man leser litt rundt på nettet.. Men når jeg leste at han måtte ha 1.55v for å komme til 2.6 syntes jeg det minte om ugler i mosen..

 

Hvordan er det å få solgt CPUer som dette på bruktmarkedet? Da tenker jeg på om jeg skulle prøve den, og så selge den om jeg ikke får klokket den mer enn han som har den gjorde..

 

EDIT: Kanskje viktig å få med at dette var en 144 da..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Da jeg fant ut at den "billige" bare var en 144, ville jeg se litt mer på de som kostet litt mer, og har fått tilbud om å kjøpe en 146 CAB2E 0540 FPMW som har blitt testet på 2.85GHz ved 1.4v, 3.0GHz ved 1.5v, og maks klokk var 3.1GHz ved 1.5v.. Dette var riktignok ikke helt stabilt, men må vel si at denne chippen er god? Men så var det prisen da, 285$ ferdig tilsendt, og selger kan sende som gave..

 

Burde jeg slå til?

Lenke til kommentar

De fleste opteron 146/148 vil nå en grense på ca 2.9ghz, men det er spenningen som er spennende her. Noen når 2.9ghz ved lav spenning, mens andre på du pøse på med spenning. Om man klarer 3ghz primestabilt eller superpi 32m stabilt, så er det et bra resultat, jeg ville aldri ha brukt 3ghz som 24/7 setting, for 2.9ghz holder mer enn nok for meg. Ikke glem at da har man en fx57 killer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...