Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårligere enn om du hadde kjøpt DFI  :thumbdown:

 

144 har bare 9X multiplier, om den klarer 3ghz må du ha 334mhz htt. Det klarer du aldri på det hovedkortet du har kjøpt.

5405382[/snapback]

 

 

du må ikke være så hard med tommy..... føler vel kanskje nå at han har skjegget fullt av postkasser :yes: er ganske bra overklokker det kortet, ihvertfall etter det jeg har hørt og lest.

 

men som dragavon nevner her over er det ikke sikkert du ser så vanvittige tall, men etter det jeg har sett i tester gjør det HTT på 280. dvs 9 x 280 gir 2550 mhz som forsævidt er ganske bra siden det blir garantert en døgnet rundt instilling. skal også være sagt at denne testen er fra mars 2005 så det kan være noen bios oppdateringer siden da. og at hTT der er høyere. hvis ordren ikke er sendt kan du jo kanskje bare bestille et annet i samme prisklasse?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Det er ikke så ofte at en 144 når 3ghz som 24/7 setting. 2.8 er jo også en veldig bra klokk. Jeg syns virkelig at vi som har opteron har blitt skikkelig bortskjemt når det gjelder cpu power. Som sagt yter en overklokket opty på 2.8ghz det samme som fx57, og det kan man virkelig ikke klage over.

Lenke til kommentar
Det er ikke så ofte at en 144 når 3ghz som 24/7 setting. 2.8 er jo også en veldig bra klokk. Jeg syns virkelig at vi som har opteron har blitt skikkelig bortskjemt når det gjelder cpu power. Som sagt yter en overklokket opty på 2.8ghz det samme som fx57, og det kan man virkelig ikke klage over.

5405495[/snapback]

 

 

hadde med med sammboeren i butikken da jeg kjøpte min...... og dere kan tro at dette med fx-57 sammenligning ble flittig brukt. at den kosta 8500,- men den jeg skulle ha kosta 1300,- og at det var samme greia :innocent: funka fin for vi var begge fornøyde da vi dro :thumbup:

Lenke til kommentar
du må ikke være så hard med tommy..... føler vel kanskje nå at han har skjegget fullt av postkasser :yes:  er ganske bra overklokker  det kortet, ihvertfall etter det jeg har hørt og lest.

5405472[/snapback]

 

Joda, men som du sier, om hovedkortet bare klarer 280mhz htt så klarer den Opteronen nesten helt sikkert 2700-2800mhz.

 

For å klare 2700mhz med 9X multiplier må du ha 300mhz htt og det er det ikkje alle hovedkort som klarer. Det burde nesten ståt på første siden i denne tråden at man annbefalte bare de beste overklokkingskortene til de billigste Opteron-prosessorene. Er veldig mange her på forumet som blir holdt igjen av "dårlige" hovedkort på Opteronene sine.

 

Men for all del, Om hovedkortet hans klarer 280mhz htt så har han jo nesten en FX55. Og den koster jo fremdeles over 7k så vidt eg veit :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har, lest bios update loggen til hken det lover bra,Edit:jeg kan stille htt til 450mhz, men for og klare det, med dette hken må Gud hjelpe meg! ;)tror den vil klare mer en 280mhz htt, men det er ikke no bedre hk for samme pris, så vidt jeg vet. ;)

Endret av tommy007
Lenke til kommentar

jeg har bestilt det Ultra hovedkortet fra SHG og det tror jeg kanskje er det beste dersom du vil ha mest ut av prosessoren din..

 

jeg vurderer alikevel å avbestille da det ikke leger går an å kjøpe SLI Bridge hos SHG til Ultra hovedkortet og SLI det er noe jeg veeeldig gjerne vil ha mulighet til!

 

men er det i det heletat verdt å avbestille og bestille på nytt med SLI DR istedenfor?? (SHG har ikke SLI D :()

 

EDIT: noen som vet om noen andre butikker der se selger SLI bridge til Ultra HK'et?

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Også gir vi oss med hkdiskusjonen, hket ditt kan klare 400htt eller 230htt det vet du ikke før du har det i nevene og kan teste selv, mest sannsynlig ligger grensen en plass mellom 280-320. Siden du allerede har bestillt så forstår jeg ikke poenget med å lure på hva det klarer, du finner ut av det i løpet av kort tid, så istedenfor å spamme ned tråden så kan du heller vente litt og poste noen resultater når du har fått nye pcen din....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...