Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

var det jeg frykta.... :whistle: bruker clockgen og ser jeg får fall i 12V når jeg tar for store sprang. mulig det blir en av de nye MIST psuene som det snakkes om, blir spennende og se hva som kommer fra den fronten.

 

men må si meg utrolig fornøyd uansett.... bare og dra cpu opp i 2,7 uten og justere noe som hellst gir en fin flølelse :p superPI går unna på 31 sec, noe som er fortere enn en winchester på samme klokk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leifeinar Postet i dag, 08:26

  var det jeg frykta....  bruker clockgen og ser jeg får fall i 12V når jeg tar for store sprang

Ja kan godt tenkes at en annen psu vil gjøre ting bedre hos deg, men vil bare nevne at ingen av mine hk virker til å være spesielt begeistret for 7mils steg i fsb økning fra Windows. Med Clockgen eller AI Boost som jeg har brukt må jeg ta litt og litt, ellers fryser det.

 

Min er også OCCT stabil på 3,0Ghz, men ikke med standard V-core tror jeg, jeg bruker i alle fall 1,475 som i følge Cpu-z/Everest er ca 1,5V.

Lenke til kommentar
leifeinar Postet i dag, 10:00

  akkurat det at jeg kan dra den opp over en halv ghz uten prob så lenge man gjær det fra 2,0 opp til ca 2,7. over det blir det probs. men tidligere klokking med winnie, gpu og leking med 3d mark har altid funka fint... har utrolig sterke 350W

Det jeg mente var bare at hvis du tror det skyldes plutselig drops i V-core, kan du unngå dette ved å ta små steg.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om butikker som har Opteron på lager, inn- eller utenlands?

Eneste jeg klarte å finne i farten var Overclockers.co.uk som har 144 CAB2E 0548EPAW på lager. Ikke var det spesielt billig heller med 100£ +frakt + evt moms. Dette likner på steppingen til LeifEinar her.... Jeg hadde vært fornøyd med 2.7GHz på stock volt.

 

Jeg verker etter å bytte ut min ett år gamle 3000 Manchester som har 219FSB bug'en på mitt MSI Neo4 hovedkort.

 

Geir

Lenke til kommentar

Klarte 2.97 Ghz superpi stabilt på 144.. 3.03 feilet. Grunnet ram som var satt på halv hastighet ble det kun 30 sek superpi.

Unokai: Har du peiling på hvordan jeg setter minnet til 1T i bios?

 

Takk magnahead =) er på DFI kortet ;)

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om butikker som har Opteron på lager, inn- eller utenlands?

Eneste jeg klarte å finne i farten var Overclockers.co.uk som har 144 CAB2E 0548EPAW på lager. Ikke var det spesielt billig heller med 100£ +frakt + evt moms. Dette likner på steppingen til LeifEinar her.... Jeg hadde vært fornøyd med 2.7GHz på stock volt.

 

Jeg verker etter å bytte ut min ett år gamle 3000 Manchester som har 219FSB bug'en på mitt MSI Neo4 hovedkort.

 

Geir

5392727[/snapback]

 

Det er bare å bestille der det er billigst og smøre seg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
samye83 Postet i dag, 20:56

Noe som er rart, 12v ligger på 11.78 nå med asus hk, mens asrock hk'et ga meg 12.10 med nesten samme hardware...

Har skrevet en lengere utredning om dette tidligere i tråden, så skal ikke ta hele regla en gang til, men det er ikke så helt uvanlig. Mitt A8N viser en del lavere spenningpå 12V enn den reelle spenningen målt på P4 pluggen (cpu strømforsyningen)

Kort oppsummert: spenningsmålingen på hk er ikke til å stole på :)

Bruker du 24 pins psu forresten?

Lenke til kommentar
Fikk 8501 poeng med 3ghz oc, det var ikke så mye økning som jeg hadde håpet på, hehe.

 

Edit: 3ghz med 1.5v ser ut til å være spill stabilt, får teste noe tøffere senere på kvelden.

5395871[/snapback]

 

Bruker du 11x eller 10x multi?

Hvor mye har du klokket minnet?

5396566[/snapback]

Jeg brukte 273x11, husker ikke hvor mye jeg hadde på minne, men jeg satte 166mhz minne divider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...