leifeinar Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 fant steppinga tror jeg CAB2E 0546FPMW RINGER DET NOEN BJELLER? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Ja, tror det er samme som min 144. "E" isteden for "F" hvis jeg husker rett. Endret 4. januar 2006 av mr_lf Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 fant steppinga tror jegCAB2E 0546FPMW RINGER DET NOEN BJELLER? Njah, den tilhører neppe "eliten". Men prøv først, det kan godt hende jeg tar feil! Ellers vil jeg IKKE anbefale at du fjerner IHS. Det har gjennomgående vist seg at det er fint lite å hente på bedre kjøling av optyene, medmindre du kliner til med ekstremkjøling. Selv da er det en ganske stor risk for coldbugs etter hva jeg har lest og hørt. Så la IHS være du. Det er jo også det sikreste mtp den kjøleren du snakker om. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 Om de tåler kulden så er det god sjans for at du fåt den opp på 3,3-3,5ghz med vapo el.l. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Nei, det blir mye for meg å gjøre fremover. Nye hk'et kommer imorgen, så må jeg skaffe meg et nytt pci-e skjermkort. Også skal jeg kjøpe meg g.skill pc4000 2gb kit, er så lei av å sette ramdivider og ocz brikkene duger lite til overklokking. Hvis jeg ikke får tak i rambrikker fort, må jeg bruke corsair xms3200xlpro 2x512mb som sitter i shuttle, de klokker bra Først ute blir vel opteron 148, og etter det skal jeg teste opteron 175. Har en amd 3500+ også som jeg kan sammenligne med opteron cpu'ene. Har allerede fått en viss pekepinn nå. Min amd [email protected] klarer litt over 280 poeng i cpumark99, mens en uklokket 148 scorer 280. Her kan den ekstra cachen spille en viktig rolle. Fikk nesten 400 poeng i cpumark99 med opteron 148@3ghz, men den var ikke stabil på superpi 32m. Men den har aldri feilet under normalt bruk. Klarte fint å komme meg gjennom 3dmark01. Edit: Hmmm så et par corsair xms 2gb pc4000 brikker på komplett til en hyggelig pris. Er de g.skill brikkene bedre enn corsair til overklokking? Endret 4. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 min 146 kjører på 3ghz nå. den har regne-feil men ikke varmeproblemer etc. skal sette den ned på 1,475v i bios og sette på VID% å se. 2,9 går lett.. 144en får jeg ikke regne feil med men systemet restarter på 3ghz. den er sulten på spenning så tror bedre kjøling hadde hjulpet. hva kan feilen være når systemet restarter når jeg setter på X.5 multiplier? altså 4,5/5,5/6,5 osv.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 Når du bruker halv mp så skjer det noe rart med htt/ram elns. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 Når du bruker halv mp så skjer det noe rart med htt/ram elns. 5382756[/snapback] så du vet ikke hva som skjer? skal prøve å mixe litt med det da! finner sikkrt ut av det Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 Når jeg kjører halv multipler skjer det såvidt jeg kan se, ikke noe annet enn at minnet fortsetter å kjøre hastighet tilsvarende nærmeste hele multipler nedover... leifeinar Postet i dag, 09:24 Postet i dag, 09:24 akkurat dette kan jeg bekrefte, kjøpte 146 over disk i singapore, kosta 1350,- der........... He he, og jeg som har undret meg over at så mange sitter å venter i mndsvis for å få seg en Opteron, leifeinar dro faktisk helt til Singapore bare for å få seg en!! Jeg har forøvrig også erfaringer som tilsier at fjerning av HS ikke vil ha stort for seg på akkurat denne leifeinar, noen grader til eller fra gjør ikke merkbart utslag her i alle fall Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) var og bada litt i thailand også da men turen til singapore var nok dedikert IT shopping, hadde håpa på en DC men det var kun 180 som var og oppdrive og den er litt små dyr...... uansett cpu oppe og går nå, den er jo heeeeeelt syyyyyk min gjør over 2,7 @ stoc Vcore. det er mere en winchestern klarte på max. primer nå på 2,83 og 1,47 volt. hva bruker dere til 24/7 Vcire hadde vært fint med 2,9 sån til daglig HS råd er tatt til etterettning så den er på enda Endret 4. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Det spørs hva slags kjøling du har, har du vannkjøling eller bra luftkjøling, så vil ikke 1.6v være noe problem. Jeg liker det litt kjølig og setter 1.5v som maks 24/7 vcore, men kanskje vil jeg øke litt etterhvert. Akkurat nå kjører jeg 1.4v på min 175 og 1.45 på min 148. Endret 4. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 har xp-120 så det burde holde.... tror det blir 1,5 v på meg Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 noen som vet hvilken stepping desse som kommer på lager nå snart har? har nemelig bestilt en 146 sammen med ett DFI ultra D hk og vil så gjerne opp i 2.8 ghz. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Det ser ut som de fleste opty sc kommer med cab2e stepping nå. 2.8ghz bør du klare med en 146, tror neppe du vil ha noe problem med det. Bare gi den nok spenning. Prøv med 1.4v, er den ikke stabil, prøv 1.425 osv, helt til den blir stabil. Endret 5. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 noen som vet hvilken stepping desse som kommer på lager nå snart har? har nemelig bestilt en 146 sammen med ett DFI ultra D hk og vil så gjerne opp i 2.8 ghz. 5389595[/snapback] har noen 144 med CAB2E 0542EPMW.. de klokker uten problem til 2,8Ghz.. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 så 3Ghz skulle være mulig? eventuelt med bedere kjøler? lomme boka er ikke akkurat full av penger fortiden (måtte låne 4000 av pappa for å få råd til deler xD) så får klare meg med stock kjøler intil videre men kommer alldtids noe penger til bursdag 7debruar =D lønning imorgen også (ca 2500) og 6 feb så tror jeg skal ha en ganske heftig luft kjøling innen februar er omme. skal komme med klokke resultater når jeg får CPU. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 Får du en grei stepping så vil 3ghz være mulig, men da må du gi den ganske mye spenning, og stock kjøleren som fulgte med vil neppe være med på løpet. Du bør finne deg en bedre kjøler hvis du har tenkt å nå 3ghz eller 2.9ghz. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 har stock ribbe men kraftigere vifte og AS5. prøver den ene 144 på 3Ghz nå.. den har regnefeil i superpi/occt men skal bare prøve å få den stabil på stress test(ikke occt/prime) uten restart. kjører på 1,760v så skal få meg peltier snart.. hehe @swat dude: tror det skal være mulig med 3Ghz men du trenger bedre kjøling ja. har en 146 CABYE 0540FPMW men den klarer ikke 3Ghz.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 Kraftigere vifte er til å anbefalle, og lav romtemperatur også. Jeg måtte bruke en bordvifte da jeg klokket min 148, itillegg til den standard kjølingen shuttle bruker. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 Går det an og bytte viften på boxed-kjøleren? Isåfall, hvordan festes den, går det an å bare dure noen skruer litt nedi finnene på ribba, eller. Ribba er jo 70x80, mens vifta er 70x70, så det hadde vel vært bedre med en 80x80 vifte. En slik skal vel la seg gjøre å feste, vel. Noen som har prøvd dette, den originale vifta bråker sykt, 3013 rpm her nå, har vært oppe i 3125. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå