Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Fri multipler burde vært en menneskerett! :cool:

 

Det er gøy om du prøver da Skrue, men sjangsen er ikke stor, det er jo rett og slett en bug/feil om det hadde gått an.

 

Det jobbes jo verden over med å finne løsninger for dette med multipler endring både på A64 og Intel, og jeg leser selv også en del datablader osv, cpu er jo godt dokumentert, men det jeg savner er tilsvarende techstuff fra hk produsentene.

Intel som jeg har satt meg mest inn i lar seg manipulere på bla fsb, V-core, og i alle fall i teorien også mye annet.

Men multipler er værre, men det nærmeste jeg har sett at man har kommet går på noe av det samme du prøver på nå Skrue, men man må få funnet en måte og nærmest flashe cpu id fra FX (med fri multipler) inn på den andre cpu'en.

Har ikke sett at noen har klart dette, man vet hva dataene er osv, men selve gjennomføringen er ikke helt grei, og det vil i beste fall bare gå hvis man allerede har en annen cpu.

 

Men før eller siden kanskje.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant greie det der, ManagHead!

Hadde det ikke vært for at vi er bedt bort i kveld...

 

@pcp160: Man må jo prøve! Det hender man vinner i Lotto også, men sjangsen er omtrent lik.....

 

@DJ_eLmO

Haha, joda!

Men det var vel i første rekke T-Bird-varianten som var "konge på haugen" der, men endel XP-utgaver var også greie å ha med å gjøre, i så måte.

Lenke til kommentar

Har omsider funnet ut hvilken stepping min opteron 144 har.

CAB2E 0542PMW Kjøpt på via Norek kjeden.

Prime stabil på 2.88Ghz 1.575V på et asus a8n-32 sli hovedkort

Får min Opteron 170 i morgen, så det skal bli spennende og se hva den klarer

Har flyttet min Opteron 144 over i min shuttle sn 25p

og der går den prime stabilt på 2.65ghz 1.475v

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Har omsider funnet ut hvilken stepping min opteron 144 har.

CAB2E 0542PMW Kjøpt på via Norek kjeden.

5369520[/snapback]

Norek-kjeden? mener du Datakjeden, eller Komplett?

 

men det var ikke dårlig klokk på den der. . . jeg måtte opp i 1.8v for å komme opp til 2.8GHz, så du har fått en god stepping!

Lenke til kommentar
Guggelibu  Postet i dag, 00:10

men det var ikke dårlig klokk på den der. . . jeg måtte opp i 1.8v for å komme opp til 2.8GHz, så du har fått en god stepping!

Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror faktisk det er mer spesielt at den trenger 1,8V, enn at den går på 1,575V @2,8Ghz :hmm:

Lenke til kommentar
Har omsider funnet ut hvilken stepping min opteron 144 har.

CAB2E 0542PMW Kjøpt på via Norek kjeden.

5369520[/snapback]

Norek-kjeden? mener du Datakjeden, eller Komplett?

 

men det var ikke dårlig klokk på den der. . . jeg måtte opp i 1.8v for å komme opp til 2.8GHz, så du har fått en god stepping!

5369661[/snapback]

En butikk som heter flexi-data ,varene må hentes i bergen

Lenke til kommentar

Min erfaring er også at å måtte bruke hele 1.8V er mer spesielt enn å bruke ca 1.5V. Min stopper på 2.8GHz, da med kun 1.450V, maximalt hovedkortet kan gi, uten voltmod. Driver å leker meg med rammen, men syns dessverre ikke at den er så god som jeg håpet på. 2.5-3-3-7@230MHz, og 3-3-3-7@240MHz.

Lenke til kommentar

Nå er 148 cabye 0543 i hus og driver med å tester den. Tar superpi 32m med 2.8ghz 1.39v nå. Får se om den klarer å gjennomføre testen med så lav spenning. Det eneste jeg vet at den her er bedre enn cab2e 148 som jeg hadde før.

 

Edit: Klarte superpi 32m ganske greit med 1.39v. Nå tester jeg 2.9ghz med 1.45v, får se hva som skjer da.

 

Skrue, 3ghz :thumbup: det er jo drit bra, noe jeg ikke klarte hehe. Kan være at jeg har en shuttle som jeg driver og klokker med. :tease:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...