Furyfax Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Ja lurte litt på om det var mine gamle gode RAM brikker du fremdels hadde. De klarte 300++ hos meg, husker ikke helt men mener eg hadde de opp i 315-320MHz med CL3 etter MYE tweaking. Klarer du 315x10 med minne synkront så er jo det litt pr0n Endret 29. desember 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Furyfax Postet i dag, 02:25 Ja lurte litt på om det var mine gamle gode RAM brikker du fremdels hadde. De klarte 300++ hos meg, husker ikke helt men mener eg hadde de opp i 315-320MHz med CL3 etter MYE tweaking. Klarer du 315x10 med minne synkront så er jo det litt pr0n He he, javist det er dine gamle som holder stand her enda, er kjempefornøyd med de, nettopp pga 3Ghz syncront på cas 2,5. Men det er desverre 2T da. Jeg ser an litt utvikligen på A8N32 og DFI's nye, så blir det kanskje en orden på dette også etterhvert. Siden det nå er så mange som har fått seg 144, bør det bli lettere å få svar på hva som er max HTT på de forskjellige fremover. Men der ga du meg en veldig god ide til klokking av Opteron'en Furyfax, jeg har aldri kjørt de brikkene på annet enn cas2 ved lavere fart, og cas 2,5 som nå. Men hvis de går enda litt lenger med cas 3 er det håp for en bedre SuperPiscore også da, hvis jeg nå klarer å gjennomføre det på feks 3,2Ghz. Kjørte jo høy devider under testing nå i stad, men har veldig lyst å se den 146 klare SuperPi @3,2 altså Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 [Jeg ser an litt utvikligen på A8N32 og DFI's nye, så blir det kanskje en orden på dette også etterhvert. Siden det nå er så mange som har fått seg 144, bør det bli lettere å få svar på hva som er max HTT på de forskjellige fremover. 5351470[/snapback] Jeg bruker ett A8N32 kort til overklokking av min opteron 144 men har en litt merkelig erfaring med denne kombinasjonen Da jeg monterte prosessoren første gang klarte jeg å starte opp med Htt på 330mhz 1.65volt @2.97 (min prosessor ser ut til å like spenning på rundt 1.6V) da kunne jeg kjøre burn inn på 327mhz @2.95 men nå får jeg ikke maskinen til å boote på mer en 323mhz @2.9 så til vanlig bruk går den nå prime stabilt på 317mhz @2.85 1.575V Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Du bør egentlig være fornøyd med 2.85ghz oc på en 144. Hva slags stepping står det på cpu'en? Den første gangen da du brukte 330htt, brukte du prime til å teste stabiliteten til cpu'en? Å komme inni win med høy oc er ikke så vanskelig, å få cpu'en til å være noen lunde stabil er en annen sak. Endret 29. desember 2005 av samye83 Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Istad fikk jeg beskjed av han jeg skal kjøpe 7800Gt at han ikke kan sende det før mandag eller tirsdag.. Da må bare DFI kortet ligge og vente på det Skal komme med resultater når systemet er oppe og går. Kommer til å bruke Termalrigth U948 kjøler med en hissig zalman vifte for å teste hva den er god for. Skal nok komme med noen pene superpi resultater også siden ramen da får nokk volt til å henge med på høye hastigheter Tror vi kan se 300+ på ram. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Kom med update når du har den klar pcp160, har lyst å se mine minnebrikker rule igjen.. Må innrømme at eg til tider angrer på salget, sitter nå med 2GB på 250MHz CL3... *snufs* Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 He he, ja Furyfax updaten er faktisk akkurat klar nå. Må si jeg var litt i tvil om brikkene siden jeg syns de var litt dyre, men har ikke angret et sekund, de trives langt under 3V, og er veldig universale siden CAS2 også går ganske langt. Og ingen av mine spill trenger mer enn 1GB enda. Men til Opteron igjen, har nå prøvd å senke multipler, og full devider på minnet, og SuperPi begynner å feile på 312-315Mhz da også. Så det er nok med andre ord som jeg fryktet HK som ikke gidder mer. Det kan vel kanskje være noe av forklaringen på hvorfor ikke mer V-core gjør noe som helst positivt også? Har nå også prøvd å kjøre bla 3DMark 01 på 3,1Ghz, minnet syncront cas2,5 og det går fint, samme gjør SuperPi, men minnet feiler i MemTest over litt tid da. Uansett, det jeg legger mest jobb i her er å få et system som yter mest mulig uten støy, og til vanlig bruk. Nå har jeg altså på 24/7 settings 28,0sek og like over 15K i 3DMark03 (m 6800GT) og Raptor disk som mest støyende del, så er meget tilfreds med det jeg. Men det er jo alltid gøy å få til det lille ekstra da, og litt frustrerende når man ikke får det til også Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Klarer du ikkje høyere enn 312-315MHz på minnet selvom du har CAS 3 ? Fant noen gamle screenshots der eg har kjørt de på 318MHz 3-4-4-8 med 2.9V.. men husker ikkje om dette er stabilt. Eg har dog DFI HK som kanskje takler høyere frekvens enn ASUS sitt. Du får leke videre, hvis du gidder hadde jo vært gøy å sett CPUen og minne ditt i ett fungererende DFI HK. Hvis du har tid og anledning til å låne ett DFI kort, så vær så snill å teste dette ut! Mye stress for noen få MHz mer, men det er jo gøy å fikle med en slik gudelig CPU.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Ja Furyfax, jeg tror nok minnet har potensialet for det. Men hk lar meg ikke gjøre det. Siden den nå er stabil på 3Ghz 300Mhz minne med cas 2,5 er jo det bedre enn 10Mhz mer @cas3 i daglig bruk. Men hvis jeg får fatt i et annet og bedre- mer HTT villig "liggeunderlag" for denne 146'en, vil jeg prøve cas3 litt nærmere, bare for å kunne kjøre "syncront" hele veien opp. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Da har jeg herja en god stund med en 148 her, som jeg har kjøpt fra samye her på forumet. Den har stepping CAB2E 0545, og klokker relativt bra. Det er vel kanskje meg eller resten av utstyret som stopper meg her, men max jeg oppnådde ble 3,05Ghz, om jeg ikke husker helt feil. Men stabil var den ikke på det "turtallet"! Derimot går den knallbra på 2,970 og gjennomfører sPi 32M på 25 06.656 Men den er glad i volt, og må mates med 1,58. Har også forsøkt med litt høyere spenning, men resultatet ble ikke voldsomt mye bedre. Det er vel uansett et greit resultat? Legger ut et scrshot straks.... Her: Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 min 144 er stabil på 2,7GHz med 1,6v(i windows er det 1,57 ) har egentlig ikke så mye å si siden jeg holder på å sette på fase nå! ferdig med alle hullene og det, og trenger bare å feste tingene bak hk og på prosessor bruker man rødsprit på en bommullspinne(hva er det de heter? de med blå stang!) og tørker av kjølepasta? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Du kan godt bruke rødsprit og bomullspinner (bedre kjent som qtips) til å tørke av kjølepasta. Selv bruker jeg isopropanol (fåes kjøpt på stort sett alt som er av bensinstasjoner) til å fjerne med, og er godt fornøyd. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 qtips var det husket ikke hva det het men hva skjer hvis det kommer på pinnene? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Det fordamper med en gang.. Hvor har du gjort av 146 da Skrue, den var vel bedre? Hva slags stepping var det? (er lat i dag, orker ikke lete bak i tråden). Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Hvor har du gjort av 146 da Skrue, den var vel bedre? Hva slags stepping var det? (er lat i dag, orker ikke lete bak i tråden). 5359513[/snapback] Njaaa, den var kanskje bedre? I alle fall i den forstand som at den kunne kjøres på lavere volt. Ulempen er / var jo at multiplier stoppa på 10x, og i kombinasjon med begrensningene på minnet, så klarer jeg ikke mer enn 2,850 med den. Steppingen er CABYE 0540. Btw; Har fortsatt 146-utgaven liggende her, og det kan se ut som om det er en viss interesse for den. Men har egentlig ikke bestemt meg mtp hvem av dem jeg skal beholde. Tar gjerne imot litt synsing på det.... Endret 30. desember 2005 av Skrue Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) CABYE 0540 ja.. samme som min var.. Hadde du hatt annet hk tror jeg nok du skulle fått den lengre enn det. edit: regner med du skulle få igjen det du betalte og vel så det om du velger å selge den.. Men invester i bedre hk Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Nettopp, jeg har en sterk mistanke om det. Men har også en følelse av at minnet stopper meg litt her, så med den rette kombinasjonen minne / hk, så går den nok lenger enn som så. Edit: Neida, jeg tror ikke jeg vil tape stort på evnt salg av den nei! Kunne godt ha tenkt meg et bedre HK ja, men er blitt ganske skremt over hva mange har opplevd med DFI-kortene. Men ASUS har vel også noe brukbare greier? Pt. står det ikke på pengene her. Så det som holder meg litt tilbake, er tanken på jobben det blir med å tilpasse vannkjøling og greier på nytt. Ble litt OT igjen det her, beklager det un0kai! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Har tenkt på å bestille en operton 146 en stund, eventuelt en 148. Men det store spørsmålet er: hvor mye kan jeg regne med å klokke dem. Utstyret jeg har er; Asus A8N-sli (uten volt mod), stock AMD kjøler og denne minne brikken Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Tja, jeg hadde en 146 (samme stepping som skrue) som jeg kunne kjøre pi 1m på 3,1ghz med boxed-kjøleren (med litt kald luft..). Men jeg måtte bruke mer spenning enn det kortet ditt klarer uten vmod. Men det er ikke vanskelig å ordne Skrue: Grattis med 6k posts! edit2: glemte å nevne at det var med litt kald luft (vinduet oppe) Endret 30. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 6k? Oi, det la jeg ikke merke til! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå