Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har endret litt på signaturen ManagHead.

 

Får håpe at den er klokkevillig ja. Hva slags kjøling brukte du pcp160?

 

har regnet litt og må vente en liten stund til før jeg kan klokke.. mangler skjermkort og hovedkort.. det blir litt dyrt..

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar
har regnet litt og må vente en liten stund til før jeg kan klokke.. mangler skjermkort og hovedkort.. det blir litt dyrt..

 

Jaja, har man klave får man ku! :p

Du får prøve å få lånt noe så lenge da, eller la en kompis prøve den kanskje?

5349198[/snapback]

vel, jeg vet ikke om noen rundt her med sånt utstyr. Har en kamerat som har DFi kort med agp port. husker ikke hva det heter :hmm: . Men min far skylder meg noen tusen så skal nok få ordnet dette! :)

Lenke til kommentar

Ja Eyvind, jeg har vannkjøl da, men jeg vil i den anledning presisere at når jeg skal finne dagligfart, som pr idag er 3,0Ghz lar jeg tempen bli temmelig høy til vann å være. Dette fordi jeg liker å ha det slik at jeg kan jobbe i Windows uten noe vifter på i det hele tatt (har 3x120mm radiator da). Så den er stabil på rundt 50 grader var det vel med OCCT stress test.

 

Men nå prøvde jeg litt skikkelig klokking for å se hvor langt jeg kom, og for å fyre opp deg litt Eyvind, så nå er ny pers her 3,2Ghz (Men da var den ikke 50 grader, og heller ikke stabil på noe vis :!: )

post-56388-1135801663_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det så jo bra ut! Har også vannkjøling men ikke med 939 blokk..

Tenkte å prøve meg på peltier element etter bursdagen min.

Bruker jo boxed ribba med arctic silver 5 og ei s*tans kraftig 80mm vifte. Hadde en 144@1,44v på 33c med occt i 3t.

Skal bestille både skjermkort og hovedkort når jeg har penger.

 

Skal tyne alt ut av alle cpuene og se hva de klarer. håper på over 3ghz med 146en.

Lenke til kommentar

Guggelibu må bare si at du har mange ufattelige morsomme innlegg/kommentarer, om det er intensjonen din er eg meget usikker på, men morsomt er det iallfall. :p

 

pcp160, må si at eg nesten får bulk i buksa av den OC'en der. Har sjøl en OPTY 165 som går på 2.8GHz, men 3.2GHZ SC er meget imponerende.

Klarer du å øke spenningen uten at det blir noe varmeproblemer, klarer du å kjøre noen former for tester med de innstillingenene? Hvilken RAM har du og hvilken div kjører du ?

Lenke til kommentar
Ja Eyvind, jeg har vannkjøl da, men jeg vil i den anledning presisere at når jeg skal finne dagligfart, som pr idag er 3,0Ghz lar jeg tempen bli temmelig høy til vann å være. Dette fordi jeg liker å ha det slik at jeg kan jobbe i Windows uten noe vifter på i det hele tatt (har 3x120mm radiator da). Så den er stabil på rundt 50 grader var det vel med OCCT stress test.

 

Men nå prøvde jeg litt skikkelig klokking for å se hvor langt jeg kom, og for å fyre opp deg litt Eyvind, så nå er ny pers her 3,2Ghz (Men da var den ikke 50 grader, og heller ikke stabil på noe vis :!: )

5349749[/snapback]

 

Aiai er det noen som skal selge noen av disse CABYE ne så er det bare å si fra. 3.2 er jo bare sinnsykt....

Lenke til kommentar
Ja Eyvind, jeg har vannkjøl da, men jeg vil i den anledning presisere at når jeg skal finne dagligfart, som pr idag er 3,0Ghz lar jeg tempen bli temmelig høy til vann å være. Dette fordi jeg liker å ha det slik at jeg kan jobbe i Windows uten noe vifter på i det hele tatt (har 3x120mm radiator da). Så den er stabil på rundt 50 grader var det vel med OCCT stress test.

 

Men nå prøvde jeg litt skikkelig klokking for å se hvor langt jeg kom, og for å fyre opp deg litt Eyvind, så nå er ny pers her 3,2Ghz (Men da var den ikke 50 grader, og heller ikke stabil på noe vis :!: )

Nice klokk, med litt mer spenning så klarer du nok vertfall pi på den hastigheten, det gjorde min 0540.. dog på DFI kortet som jeg håper snart blir byttet ut med Asus :p

 

edit: kanskje du må ha lavere temp for å øke spenninga? Jeg brukte vannkjøling, lå på rundt 45 grader full load.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Guggelibu Postet i dag, 23:30

  med eXpert-kortet skal du klare å tyne prosessoren til den, eller rammen sprikker 

jeg har det og det er helt genialt til å klokke med! maks volt til cpu er 1,55, men det er en sånn %-ting, og den funker supert!

DFI er et bra klokkekort, ingen tvil om det, men når det gjelder akkurat dette med V-core var det slik at jeg nå, for å nå 3,2Ghz måtte gå NED fra 1,5V for å få det til.

 

Jeg kjører 1,475 til daglig, men siden jeg nå skulle se hvor langt den ville, prøvde jeg litt forskjellig spenning opp til ca 1,53V. Jeg kom altså lengst med 1,4875 (var det vel, hakket under 1,5V i alle fall), og over 1,5 stoppet den før 3,2Ghz. Det skal sies at Vcore ligger 0,02V høyere i cpu-z enn bios stort sett da men...

 

Så ikke vet jeg, men min ser ikke ut til å like noe mer spenning, og cpu tempen var da ca 12 grader, så var neppe for varm. Og om jeg ikke husker feil, tror jeg Skrue opplevde ganske nøyaktig det samme med sin :hmm:

 

Det kan sikkert variere noe, og mulig 144 oppfører seg anderledes også, men virker ikke som hverken kulde eller spenning gjør underverker på 146 CABYE i alle fall. Og jeg syns det er noe av det som gjør den så genial, man kan ha kjempeytelse til daglig, uten masse støy.

 

(Du får selge halvparten av det i signaturen din da vet du Eyvind, så blir moderatorer glade, og du får klokket Opteron, hvis du holdt tempen under 40 grader med 144, bør ikke det bli noe problem i alle fall ;)

Lenke til kommentar
ManagHead Postet i går, 23:57

Nice klokk, med litt mer spenning så klarer du nok vertfall pi på den hastigheten, det gjorde min 0540.. dog på DFI kortet som jeg håper snart blir byttet ut med Asus

Så ikke innlegget ditt jeg Managhead. Men har jo allerede sagt litt om det med spenning, og syns det er litt merkelig, men det ser altså ikke ut til å hjelpe noe som helst her.

 

Men har en liten mistanke om at det fortsatt er hk som stopper meg. For hver gang jeg økte med Clockgen tok jeg en kjapp 1/2M superpi uten feil, men plutselig bare blir det blåskjerm, uten at jeg rører noe. Akkurat som det som skjer når jeg nærmer meg grensen for 1T/2T på det hk. Og jeg får ikke startet fra bios fra 3,13Ghz og oppover.

Litt usikker her skal jeg innrømme, men 320 er nok ikke umulig at er grensen med Deluxe, det er jo langt over hva jeg ser andre sliter med på det hk. Så jeg føler på meg at det bor enda bitte litt mer i denne 146'n. Har litt lyst på A8N32 jeg...

Lenke til kommentar

Knallbra klokk, pcp160! :thumbup:

Det er vel ikke veldig mange her som har klart det samme med vannkjøling, vel og merke?

 

Ellers kan jeg bekrefte det med spenninga, min 146 går minst like bra på ~ 1,4v som på 1,5. (2850, 24/7)

Fikk en PM fra guggelibu som kjører sin 144(?) på 2,7Ghz ved 1,6v! *riste på hodet*

Jeg er ganske sikker på at han kan forbedre det, med lavere v-core.

Lenke til kommentar

Min var og glad i spenning, for å kjøre pi på 3,2 så brukte jeg vel ca. 1,6V..

 

A8N32 ser ut til å bli et konge kort, takler passe bra htt og har bra med spenning på cpu. Men igjen gjør de feilen med å ikke ha mer enn 3,2V til minne :nei: Har heller ikke funnet noen fungerende vmods til dette kortet, booster skal kunne fungere så vidt jeg har hørt, men ikke sett noen har brukt det enda. På XS er det og en hel haug med folk som sier at det nye DFI kortet (expert) er mye bedre enn de andre i nf4-serien. Kortet som hw hadde (A8N32) stoppet vel på rett over 300htt? Noe som kan bli i minste laget for 144/146 :(

 

pcp160, du kunne justert ned mp på cpu og sett hvor langt opp du hadde kommet med htt da og om du hadde fått samme feilmeldingene..

 

edit: hva slags kjøling har du på chipset? har du mulighet til å justere spenninga på den?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Min var og glad i spenning, for å kjøre pi på 3,2 så brukte jeg vel ca. 1,6V..

Selvsagt ingen regel uten unntak. Men jeg tror som sagt at han (guggelibu) vil profittere på lavere spenning.

Vi får se, hva han etterhvert kommer opp med....

5350835[/snapback]

Godt mulig, har selv gjort tabbe ved å sette spenninga for høyt til å begynne med så jeg har måtte gå ned istedet for å justere opp når den har blitt ustabil (ikke på opteron :) ).

Lenke til kommentar

Ja, det er vel den riktige veien å gå, etter mitt skjønn.

Altså lavest mulig v-core, og heller øke etterhvert for å se effekten av det.

Det kan jo være en liten utfordring i det også?

Hvor langt kommer vi med 1,35v, for eksempel?

 

Btw; Takk Eyvind! ;)

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Furyfax

pcp160, må si at eg nesten får bulk i buksa av den OC'en der. Har sjøl en OPTY 165 som går på 2.8GHz, men 3.2GHZ SC er meget imponerende.

Klarer du å øke spenningen uten at det blir noe varmeproblemer, klarer du å kjøre noen former for tester med de innstillingenene? Hvilken RAM har du og hvilken div kjører du ?

He he bul i buksa :p ..., ja jammen er vi nerder... :!:

Men ja, når oppgavene etter vært blir delt er jo ikke 2,8Ghz DC akkurat og forakte heller da.

Kan veldig greit øke spenningen uten at det blir noe varmeproblem pga stor radiator med 3 vifter, men ser ikke ut til å hjelpe her og nå i alle fall. Og under dette nye maxklokk forsøket hadde jeg devider på 266 (som vel er 133 i DFI- land, altså 213Mhz)

Jeg TROR som sagt at cpu i seg selv skal klare superpi på den farten, men slik det var nå gikk det ikke. Men skal teste litt mer siden.

Minnebrikkene er dine gamle venner, Corsair 4400 C25, som nå endelig kjører 300Mhz daglig, og SuperPi @313Mhz cas2,5.

 

pcp160, du kunne justert ned mp på cpu og sett hvor langt opp du hadde kommet med htt da og om du hadde fått samme feilmeldingene..

 

edit: hva slags kjøling har du på chipset? har du mulighet til å justere spenninga på den?

Ja, siden dette gikk så sabla bra, ser jeg jo at jeg er nødt til og forsøke å komme til bunns i hva som stopper, hvis jeg greier det. Så skal gjøre noen forsøk på det du nevner, og se hva HTT er god for i "fri".

Chipset har vannkjøl, så det skal ikke være noe problem, men Asus har enda ikke hostet opp noen justering på hk spenninger på A8N. De har heller ikke hostet opp noen fiks for 1T problemet, har spurt om de har planer om det, og ikke fått svar, så det betyr vel nei.

 

Siden minnefarten nødvendigvis blir dårligere enn 313, er jeg ikke så sikker på om jeg vil få noe bedre resultat med feks 3,2Ghz, men det er jo litt stas og få gjort det da. Vi er da nerder, så det trenger ikke være nyttig :innocent:

 

(Og igjen Managhead og andre, jeg fikk altså de siste 50Mhz ved å senke V-core, og vil overhodet ikke påstå at det er det eneste saliggjørende, syns egetlig det er ganske rart, men tror det er lurt og prøve det OGSÅ i alle fall. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...